راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از محصول جدید هلدینگ تفتا / سها، پلتفرمی برای ایجاد یک اکوسیستم از هویت دیجیتال

هلدینگ تدبیرگران فناوری اطلاعات تجارت ایرانیان، تفتا، در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از محصولی جدید رونمایی کرد. پلتفرم سها محصول جدید هلدینگ تفتا، پلتفرمی است که برای ایجاد اکوسیستمی از هویت دیجیتال طراحی شده است.

افراد برای دریافت خدمات دیجیتال از بانک‌ها به یک هویت و امضای دیجیتال نیاز دارند که پلتفرم سها از صفر تا صد این زنجیره را یعنی از زمان احراز هویت، شناسایی افراد و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آن‌ها تا تعریف امضای دیجیتال پوشش می‌دهد. در این صورت افراد می‌توانند تمامی اسناد بانکی خود را در این فضا امضا کنند و در صورت نیاز با دیگران به اشتراک بگذارند.

یکی از ویژگی‌های پلتفرم سها این است که از ابتدا با اطلاعات بسیار کمی افراد را ثبت نام می‌کند و متناسب با نیازی که دارند آن‌ها راهنمایی می‌کند که سطح احراز هویت و امضای دیجیتال را به سطوح بالاتری ببرند و به طبع افراد درس سطوح بالاتر خدمات بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

به همین دلایل کاربری پلتفرم سها آسان است و افراد به راحتی در آن احراز هویت می‌شوند.

یکی از قابلیت‌های دیگر پلتفرم سها موضوع پذیرندگی است؛ یعنی در شبکه بانکی می‌تواند اطلاعات هویتی را میان بانک‌های مختلف به اشتراک بگذارد. به همین دلیل مشتری می‌تواند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌های مختلف از خدمات بانک‌های دیگر نیر استفاده کند.

کاربران می‌توانند با استفاده از امضای دیجیتال و نام کاربری و رمز خود در پلتفرم سها وارد دیگر اپلیکیشن‌های مالی شوند.

هم چنین افراد می‌توانند در پلتفرم سها برای ارزیابی صحت و سقم، اعتبار و مالکیت امضای اسناد مختلف استعلام بگیرند.

پلتفرم سها همچنین دارای قابليت‌های جانبی دیگری نیز هست. به عنوان مثال این پلتفرم با ارائه یک QR code می‌تواند در صورت نیاز به جای کارت ملی عمل کند و اطلاعات هویتی افراد را نشان دهد.

این پلتفرم دارای یک قسمت مدیریت پیام است که کاربران می‌توانند پیام‌هایی را که از بانک‌های مختلف دریافت می‌کنند در این قسمت جمع‌آوری و مدیریت کنند. سها همچنین دارای کارتابلی برای مدیریت اسنادی است که برای امضا به افراد ارسال می‌شوند.

قابلیت دیگر این پلتفرم رمز پویاست. با این اپلیکیشن افراد نیازی به دیگر اپلیکیشن‌های رمز پویا ندارند‌‌؛ چرا که رمز پویا هم جزء اطلاعات هویتی افراد است و به این اکوسیستم هویتی مربوط است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.