راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارز دیجیتال لایو پیر به صرافی نوبیتکس اضافه شد

ارز دیجیتال لایو پیر به صرافی نوبیتکس اضافه شد و در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل معامله است. لایو پیر یک سیستم غیرمتمرکز است که در بلاکچین اتریوم ایجاد شده تا به برنامه‌های پخش آنلاین ویدیو، در کاهش هزینه‌های مربوط به امور زیرساختی کمک کند.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس، لایو پیر این قابلیت را در اختیار سازندگان نرم‌افزارها قرار می‌دهد که با استفاده از یک سازوکار غیرمتمرکز، تغییر فرمت ویدیوها را با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به روش‌های متمرکز انجام دهند.

سیستم توزیع‌شدهٔ لایو پیر متشکل از کاربرانی است که سخت‌افزار خود را در اختیار شبکه لایو پیر قرار داده‌اند تا محاسبات و پردازش مربوط به تغییر کد ویدیوها را به‌صورت غیرمتمرکز انجام دهند. این افراد در ازای سخت‌افزاری که در اختیار شبکه قرار داده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند. پاداشی که به این افراد پرداخت می‌شود، در قالب توکن بومی شبکه یا همان توکن LPT است.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال لایو پیر (Livepeer) می‌توان از صرافی‌های متمرکز و یا صرافی‌های غیرمتمرکز اتریومی استفاده کرد. همچنین خرید و فروش لایو پیر در نوبیتکس نیز امکان‌پذیر شده است.

ارز لایو پیر در ابتدای سال ۲۰۱۹ در صرافی‌های رمزارز لیست و قیمت‌گذاری شد. قیمت لایو پیر در روزهای ابتدای حدود ۵ دلار بود. در اواخر سال ۲۰۲۱، قیمت LPT با رشدی چشمگیر به رکورد تاریخی ۷۴ دلار رسید و در حاص حاضر در محدوده قیمتی 7 دلار معامله می‌شود.

عرضه کلی ارز لایو پیر حدود ۲۷ میلیون واحد است که تمام این کوین‌ها وارد بازار شده‌اند و در چرخه هستند.

همان طور که گفته شد، لایو پیر یک توکن اتریومی است. بنابراین هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، برای Livepeer هم قابل‌استفاده است.

ارز لایو پیر یکی از ایده‌های مبتکرانه در دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال است و می‌توان گفت به جز پروژه تتا، رقیبی در زمینه کاری خود ندارد. به همین دلیل، می‌تواند در آینده تقریبا تمام بازار هدفش را به سوی خود جذب کند.

همچنین سرمایه‌گذاری صندوق گری اسکیل در این پروژه، آینده آن را جذاب‌تر کرده است. گری اسکیل یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال است که میلیاردها دلار سرمایه تحت مدیریت خود دارد. این صندوق در مستعدترین و کم‌ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری این صندوق در پروژه لایو پیر، این ارز دیجیتال را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است، اما کاربران بازار ارزهای دیجیتال باید دقت کنند که همواره تنها بخشی از دارایی خود را وارد بازارهای پر ریسک کنند و از فروش دارایی‌های دیگر خود و ورود بخش عمده سرمایه‌شان به بازار رمزارزها خودداری کنند.

لایو پیر زیرساخت‌های موردنیاز برای تولیدکنندگان نرم‌افزار را از حالت متمرکز سنتی به حالت غیرمتمرکز تبدیل می‌کند. با این کار هزینه‌‌های زیرساختی برای تولیدکنندگان نرم‌افزارهایی که قصد پخش آنلاین ویدیو دارند، به شدت کاهش می‌یابد. طبق ادعای تیم لایو پیر، با استفاده از لایو پیر این هزینه‌ها می‌تواند تا ده‌ها برابر کاهش بیابد.

همچنین لایو پیر این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که با استفاده از سخت‌افزارهای خود، در شبکه لایو پیر مشارکت کرده و سود دریافت کنند.

کاربران برای خرید ارز دیجیتال لایو پیر و سایر ارزهای دیجیتال، می‌توانند در صرافی نوبیتکس، پلتفرم تبادل رمزارز در ایران ثبت نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.