راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین دوره آموزشی DBA فناوری‌های مالی برگزار می‌شود

در نتیجه همکاری عصر امین بانک کارآفرین و دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران اولین دوره آموزشی DBA فین‌تک برگزار می‌شود. فین‌تک و زیرمجموعه‌های آن مانند مدیریت استراتژیک و بوم بازاریابی استراتژیک،‌ روش تحقیق پیشرفته، مدل‌های کسب‌وکار فین‌تکی، فین‌تک‌ها و تحول دیجیتال، مدیریت خلاقیت و نوآوری مدیریت مالی، لندتک، رگ‌تک، علوم بانکداری اعم از بانکداری جامع شرکتی، خرد اختصاصی، بانکداری باز، بایونیک و نئوبانک‌ها، اینشورتک، کاربردهای علم داده در صنعت بانکی، بلاکچین و کاربرد آن در خدمات مالی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، رمیتنس، ولث‌تک و تأمین مالی جمعی از سرفصل‌های این دوره یک‌ساله هستند. این دوره حدود ۱۵ روز دیگر برگزار می‌شود و جهت استفاده از تمام ظرفیت‌های فین‌تک از طریق لندتک «قسطا» امکان قسط‌بندی دوره‌ها وجود دارد.

مراسم رونمایی از این دوره با حضور هاشم آقازاده ریاست دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، سید صابر امامی مدیرعامل شرکت عصر امین کارآفرین، نسیم عشقی مدیر تحقیق بازار شرکت عصر امین کارآفرین، رزا هندیجانی مدیر آموزش‌های آزاد دانشکده تجارت و مالیه، رضا قربانی رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران و اساتید دوره برگزار شد.

به گفته صابر امامی، تحولات حوزه فناوری‌های مالی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و نیازهای بازار افزایش پیدا می‌کند؛ این نیاز‌ها با فناوری قابل‌رفع‌ هستند، اما دانش مورد نیاز این فناور‌ی‌ها در دانشگاه‌ها وجود ندارد و به همین دلیل وجود چنین دوره‌های تکمیلی الزامی است. پیش‌ از این هم‌ دوره‌های آزاد در حوزه فین‌تک برگزار شده بود، اما این جنس دوره‌ها کمتر تجربه شده و می‌تواند نقطه عطفی برای فعالان صنعت باشد.

به گفته او، دوره DBA می‌تواند نگاه‌‌ ما را نسبت به ترندهای جهانی علمی‌تر کند. او این دوره را مناسب تمام فعالان صنعت فین‌تک دانست و گفت امیدوارم این دوره ادامه داشته باشد.

دارا بودن مدرک کارشناسی و هشت سال سابقه کار منوط به ارائه سوابق بیمه رسمی و دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و حداقل چهار سال سابقه کار منوط به ارائه سوابق بیمه رسمی از شرایط ثبت‌نام در این دوره هستند. دانش‌آموختگان رشته‌های مدیریت بازرگانی، MBA و علوم اقتصادی به‌ جای هشت و چهار سال سابقه به پنج و دو سال سابقه نیاز دارند.

به گفته هاشم آقازاده، دی‌ماه سال گذشته دانشکده تجارت و مالیه با شعار نسل جدید راه‌اندازی شد. این دانشکده آموزش، پژوهش و فناوری را سه اصل قرار داده و به هرکدام به یک اندازه اولویت می‌دهد. به‌روز بودن، کاربردی کار کردن و ارتباطات بین‌الملل از اولویت‌های دانشکده است. او با بیان اینکه دانشکده تجارت و مالیه اساتیدی از دل صنعت دارد، ادامه داد: «ما استنفورد را که نزدیک‌ترین ارتباط را با صنعت داشته و خروجی آن سیلیکون‌ولی بوده الگو قرار داده‌ایم. تجارت الکترونیک، تجارت بین‌الملل، بورس، بانک، بیمه و… از رشته‌های این مجموعه هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.