راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌بنیان‌گذار دادفلامینگو در گفت‌وگو با راه پرداخت از محصول جدید خود خبر داد / امضانو؛ راهکاری برای دیجیتال کردن اسناد و قراردادها

«امضانو» به‌عنوان راهکاری تازه در حوزه فناوری‌های رگولاتوری و حقوقی در صنعت بانکداری و پرداخت توسط شرکت تکنو تجارت رونمایی شد. یوسف قاسمی، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره دادفلامینگو به عنوان طراح اصلی این محصول در گفت‌وگو با راه پرداخت این محصول را به‌عنوان محصولی جامع معرفی کرد که امکان مدیریت اسناد و قراردادهای دیجیتال، احراز هویت اشخاص و امضای دیجیتال را فراهم کرده است.

یوسف قاسمی، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره شرکت دادفلامینگو صحبت‌های خود را با توضیحی درباره این شرکت آغاز کرد و گفت:« دادفلامینگو حول این ایده محوری شکل گرفت که یافته‌های نوین و تعاملات پیچیده در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری، نیازمند استراتژی‌ها و ابزارهای متناسب و پیشرفته است.»

به گفته او امضانو هم در ادامه همین ایده است. قاسمی درباره این محصول عنوان کرد:« ما در رابطه با همکاری استراتژیک با شرکت تکنو تجارت این محصول را پیش بردیم. امضانو سامانه هوشمند و یکپارچه برای مدیریت اسناد و قراردادها از مرحله ساخت و تولید تمپلیت‌های هوشمند، ارسال یکپارچه، احراز هویت دیجیتال، امضای دیجیتال و آرشیو اسناد و قراردادها بر اساس استانداردهای نوین است.»

سازمان‌‌ها هنگام امضا و تبادل اسناد و قراردادهای خود با چالش‌هایی مانند طولانی شدن پروسه امضا بین طرف‌های قرارداد، مشکلات ارسال و دریافت نسخ یا الزام بایگانی فیزیکی روبه‌رو هستند و برای شرکت‌هایی نظیر PSPها که با چندین هزار پذیرنده و بصورت پراکنده در کل کشور طرف هستند، این مشکلات چندین برابر شده و انجام الزامات قراردادی هزینه‌بر و طولانی است.

قاسمی معتقد است، به کارگیری امضانو نه تنها صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه و زمان برای شرکت‌ها به همراه دارد و از حجم فعالیت‌های ستادی می‌کاهد بلکه به‌طور همزمان باعث افزایش اطمینان و کاهش ریسک شده و به‌طور واقعی عملیات‌های مرتبط با فرایندهای حقوقی و قراردادی شرکت را تسریع می‌کند.

او ادامه داد: «امضانو برای هر سازمانی که با انبوهی از قراردادها و اسناد که ملزم به رعایت الزامات قانونی امضا و آرشیو هستند، کاربرد دارد. امضانو به عنوان پلتفرم جامع مدیریت یکپارچه اسناد و قراردادها، قابلیت اتصال به سامانه‌های درون سازمانی و برون سازمانی از طریق API و SDK را داراست. این ویژگی زمان پیاده‌سازی را کاهش و یکپارچه‌سازی با سامانه‌های فعلی را افزایش می‌دهد و سازمان‌ها و شرکت‌ها را قادر می‌سازد بدون دغدغه فنی و با اطمینان خاطر از رعایت کلیه ملاحظات حقوقی و قانونی، از راهکار امضانو استفاده کنند.»


همکاری استراتژیک با شرکت تکنو تجارت


طبق توضیحات رئیس هیئت مدیره دادفلامینگو سرویس امضانو نوعی سرویس B2B و تمرکز آن روی سازمان‌های بزرگ است. هرچند در حال حاضر ارائه دهندگان خدمات امضا زیاد هستند اما سازمان‌ها با چالش پیاده‌سازی نرم‌افزار مواجه بودند.

او درباره رفع این چالش با امضانو بیان کرد:«رویکرد سازمان‌ها برای بکارگیری هوشمندی و استفاده از فناوری‌های نوین افزایش یافته و از این‌رو با استقبال فعالان حوزه مالی و پرداخت از «امضانو» مواجه شده‌ایم. همکاری بین شرکت‌ها می‌تواند منافع عملیاتی و اقتصادی برای کلیه مشارکت‌کنندگان را در اکوسیستم فراهم آورد و در نهایت از نظر کل اکوسیستم هم ارزشمند باشد. در همین راستا هم همکاری میان ما و شرکت «تکنوتجارت» (بازوی نوآوری بانک تجارت) شکل گرفته است.»

از جمله کاربردهای اصلی راهکار امضانو که در حال حاضر توسط شرکت‌های بزرگ در اکوسیستم پرداخت و نوآوری کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به عقد قرارداد PSP‌ها و پرداخت‌یارها با پذیرندگان دستگاه‌های POS و درگاه‌های اینترنتی، قراردادهای افتتاح حساب و ارائه تسهیلات خرد در موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، قرارداد با زنجیره تامین در فروشگاه‌های اینترنتی، قراردادهای منابع انسانی در پلتفرم‌های ارائه خدمات، مصوبات و صورت جلسات مهم در هیات مدیره و کمیسیون معاملات شرکت‌ها و قراردادها و دستورهای پرداخت در پلتفرم‌های رمزارز می‌توان اشاره کرد.

همچنین استارت‌آپ‌ها به خصوص در حوزه‌ی فین‌تک و لند‌تک با بهره‌گیری از قابلیت‌های «امضانو» امکان ارائه سرویس‌های متمایز به مشتریان خود را خواهند داشت. امضانو با درنظر گرفتن کلیه ملاحظات قانونی و حقوقی، تسهیل عقد، آرشیو و ایجاد دسترسی به قرارداد‌های تسهیلات را برای ذینفعان فراهم می‌آورد.

هم‌بنیان‌گذار امضانو با اشاره به همکاری‌های فعلی با نقش‌آفرینان بزرگ اکوسیستم مالی و پرداخت گفت:«یکی از کاربردهای اصلی امضانو در حوزه تسهیلات است و تمامی فرایند دریافت و تخصیص تسهیلات را توانستیم به‌صورت غیرحضوری و به صورت شخصی سازی قرارداد پیاده‌ کنیم. ما مشتریان مهمی داریم؛ از بانک تجارت تا دیجی کالا و از بنیاد برکت تا تیمچه.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.