راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شروع کند 2023 برای سرمایه‌گذاران با تنها 14 معامله ثبت‌شده

با شروع سال جدید میلادی، دورهای تأمین مالی 2023 برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز آغاز شده‌ است، اما گزارش‌های منتشرشده از معاملات هفته نخست 2023، نشان می‌دهد که حجم معاملات صورت‌گرفته فعلاً خیلی کم است.

در یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های هفته نخست ژانویه 2023، آکولاکو (Akulaku)، تک‌شاخ فین‌تک آسیای جنوب شرقی که خدمات اعتبار مصرف‌کننده، بانکداری دیجیتال، مدیریت ثروت و خدمات کارگزاری بیمه را ارائه می‌دهد، از یک سرمایه‌گذار ژاپنی 200 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نشان می‌دهد که علاقه‌مندی به پلتفرم‌های مالی دیجیتال و فناوری‌های دیجیتال به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و پا را فراتر از مرزهای سیلیکون‌ولی گذاشته است؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که موتور محرک تحولات دیجیتال در سراسر جهان هستند. تحقیقات مسترکارت نشان می‌دهد که این تحولات دیجیتال، به‌قدری سریع و مشهود هستند که نیمی از مردم بریتانیا بر این باورند که با ادامه روند رشد پرداخت‌های دیجیتال، کیف پول‌های فیزیکی به‌تدریج فراموش خواهند شد.

از آنجا که حدود یک هفته از اتمام سال عجیب‌وغریب، پرسروصدا و صدالبته نامهربان با دنیای فناوری‌های مالی 2022 می‌گذرد، بخش فین‌تک این فرصت را داشته تا سال پررونق و هیجان‌انگیز دیگری را برای این صنعت ارزیابی کند. اگرچه برخی از بخش‌های مالی فین‌تک، به دلیل بحران‌های مالی پیش‌آمده طی سال گذشته با مشکل مواجه شده‌اند، اما بسیاری از بازارها نیز توانسته‌اند انعطاف‌پذیری خود در قبال مشکلات پیش‌آمده را حفظ کنند.

یکی از این بازارهای منعطف و موفق، فرانسه بود؛ کشوری که تنها شاهد کاهش 14درصدی فعالیت سالانه خود در مقایسه با سال رونق یعنی 2021 بود.

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته از سوی فین‌تک گلوبال (FinTech Global)، شرکت‌های فین‌تک فرانسه در سه‌ماهه چهارم سال 2022، تعداد 36 معامله به‌ثبت‌رسیده را اعلام کرده‌اند که مجموع معاملات سالانه این کشور را به 167 معامله می‌رساند. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر جهان که درگیر تورم و بحران بودند، سرمایه‌گذاری فین‌تک در این کشور طی سال 2022، رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است، به‌طوری‌که شرکت‌های فرانسوی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، سرمایه‌گذاری‌های خود را 1.49 میلیارد دلار افزایش داده و مجموع سالانه سرمایه‌گذاری در فرانسه را به 4.9 میلیارد دلار رسانده‌اند که 44 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته است.

این در حالی است که قانون جدید کشور فرانسه در خصوص کریپتو نیز از ابتدای ژانویه در این کشور اعمال می‌شود. این کشور از طریق لایحه مالی سال 2022 خود، چهارچوب مالیاتی خاصی را برای دارایی‌های کریپتو اعمال کرده که از ابتدای سال جدید میلادی در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس این مصوبه، سود سرمایه‌ای در دارایی‌های رمزنگاری‌شده، به‌عنوان درآمد غیرتجاری برای کسانی که ثروت شخصی را مدیریت نمی‌کنند، مشمول مالیات خواهد بود. این در حالی است که برای افراد، مبادلات بین دارایی‌های رمزنگاری «واجد شرایط» مشمول مالیات نخواهد بود و اصطلاحاً مالیات خنثی است.

با این‌ حال، برخی از بازارها هم هستند که نتوانسته‌اند به‌خوبی فرانسه با شرایط پیش‌آمده کنار بیایند؛ بازارهایی نظیر فیلیپین و جمهوری چک.

در سه‌ماهه سوم سال 2022، چک در بخش فین‌تک خود با رکود مواجه شد و تنها یک معامله در این سه‌ ماه به ثبت رسیده است. انتظار می‌رود مجموع سرمایه‌گذاری سالانه فین‌تک در این کشور در سال 2022 که عموماً بر اساس معاملات سه‌ماهه نخست سال 2022 ارزیابی می‌شود (که عمده معاملات در آن بسته شده است) به 22.8 میلیون دلار برسد که کاهشی 71درصدی را نسبت به سال 2021 نشان می‌دهد.

ضمن اینکه تحقیقات گلوبال پیمنتس نشان می‌دهد علاوه بر افت قابل‌توجه میزان سرمایه‌گذاری‌ها، حجم معاملات سالانه انجام‌شده در سال گذشته نیز کاهش قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سال 2021 در این کشور داشته است. انتظار می‌رود کل تعداد معاملات انجام‌شده چک در سال 2022 میلادی، قریب به 21 معامله باشد که البته سکون سه‌ماهه چهارم این فرضیه را مطرح می‌کند که احتمالاً تعداد معاملات حتی از 21 معامله نیز می‌تواند کمتر باشد.

پراگ، پایتخت این کشور در سه‌ماهه نخست سال 2022 با 11 معامله اعلام‌شده در مجموع، یعنی 69 درصد از معاملات، میزبان بیشترین استارتاپ‌ها در کشور چک بوده است. پراها نیز با چهار معامله در مجموع، دومین شهر فعال معرفی شده است.

فیلیپین نیز منفعل‌ترین سه‌ماهه فین‌تکی خود در سال 2022 را سه‌ماهه چهارم سال معرفی کرده که در آن، تنها سه شرکت معاملات خود را به ثبت رسانده‌اند. آماری که خبر از کاهش 67درصدی حجم معاملات فین‌تک در این کشور نسبت به سه‌ماهه نخست سال 2022 می‌دهد.

سرمایه‌گذاری فین‌تک در فیلیپین در سال 2022 میلادی به 381 میلیون دلار رسیده که 51 درصد کاهش را نسبت به سطح سال 2021 نشان می‌دهد. با این‌ حال، این کشور دارای میانگین حجم معاملات بالای 18 میلیون دلار در سال 2022 بوده که نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به حمایت از شرکت‌های از پیش تأسیس شده به‌جای استارتاپ‌های نوپا و اولیه است. به عبارت بهتر، سرمایه‌گذاری‌ها همچنان در کشور روند رشد خوبی داشته‌اند، اما فین‌تک از این سرمایه‌گذاری‌ها بی‌نصیب مانده است.

خبرها حاکی از آن است که دولت فیلیپین متعهد شده اقتصاد دیجیتال این کشور را تقویت کند. بنجامین دیوکنو (Benjamin Diokno)، رئیس امور مالی فیلیپین، در 6 دسامبر 2022 در کنفرانس بانکداری دیجیتال آسیا اذعان کرد که دولت مارکوس به «سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال با عنایت به نقش مهم فناوری در امور مالی» ادامه خواهد داد.

در ادامه به معاملات هفته نخست 2023 می‌پردازیم.


فروش 200 میلیون دلاری پلتفرم بانکی آسیای جنوب شرقی آکولاکو


به‌عنوان بزرگ‌ترین معامله هفته نخست سال جدید میلادی، آکولاکو (Akulaku)، پلتفرم بانکی و مالی دیجیتال در جنوب شرقی آسیا، توانسته است یک سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری از گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی (Mitsubishi UFJ Financial Group) دریافت کند. یک مگابانک بزرگ ژاپنی که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی، همچنین عرضه انواع وام و ارائه خدمات کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند.

آکولاکو که در سال 2016 میلادی تأسیس شده، یک پلتفرم بانکی و مالی دیجیتال در جنوب شرقی آسیاست که در اندونزی، فیلیپین و مالزی حضور فعال دارد. این شرکت برای کمک به برآوردن نیازهای مالی روزانه مشتریانی که در بازارهای نوظهور از خدمات کمتری برخوردار هستند، از طریق بانکداری دیجیتال، تأمین مالی دیجیتال، سرمایه‌گذاری دیجیتال و خدمات کارگزاری بیمه راه‌اندازی شده است.

به گفته آکولاکو، این سرمایه‌گذاری پشتیبانی بیشتری را برای رشد پیش‌بینی‌شده شرکت فراهم خواهد کرد؛ چراکه شرکت با دریافت این سرمایه با سرعتی بیشتر به سمت رسالت خود در ارائه خدمات بانکی در سراسر آسیای جنوب شرقی حرکت خواهد کرد؛ رویکردی که با تأکید بر دستیابی به مشتریان و بازارهای کم‌خدمت در پیش گرفته شده است.

برنامه‌های رشد آتی این شرکت با استراتژی گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی مطابقت کامل دارد و از این‌ رو، گسترش مشترک دو شرکت به مناطق، بازارها و محصولات جدید تا پایان سال 2023 تسریع خواهد شد.


جذب سرمایه 110 میلیون دلاری سیریون‌لبز، ارائه‌دهنده مدیریت چرخه عمر قرارداد


سیریون‌لبز (SirionLabs) که یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات مدیریت چرخه عمر قرارداد (Contract Lifecycle Management) مبتنی بر هوش مصنوعی است، این هفته دور سرمایه‌گذاری سری دی خود را با 110 میلیون دلار بسته است.

با تزریق این سرمایه، شرکت قادر خواهد بود سیطره خود بر بازار را توسعه بخشیده و نوآوری در خدمات و محصولاتش را نیز تقویت کند. به‌عنوان بخشی از برنامه توسعه شرکت، سیریون‌لبز قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی و ادغام خود را با پلتفرم‌های سازمانی برجسته؛ ازجمله SAP S/4HANA، سیلزفورس (Salesforce) و مایکروسافت 365 (Microsoft 365) تقویت کند.

این شرکت فین‌تکی در حال حاضر در حال گسترش پروژه‌های تحقیق و توسعه خود به مراکزی در سراسر جهان است تا از استعدادهای محلی در زمینه‌های هوش مصنوعی، تجربه کاربری، علم داده‌ها و تفکر طراحی استفاده کند.

سیریون‌لبز، یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که به شرکت‌ها در ایجاد، مدیریت و سنجش قراردادها کمک می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند با بهره‌گیری از استخراج داده‌های قرارداد قدیمی، ابزارهای جست‌وجوی مدرن و تجزیه‌وتحلیل پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت مشاهده کامل قرارداد را ارائه می‌کند.


نزدیک‌شدن مانی ویو به تک‌شاخ بودن، با جذب 75 میلیون دلار سرمایه سری ای


مانی ویو (Money View)، شرکت فین‌تک هندی توانسته با جمع‌آوری 75 میلیون دلار سرمایه در سرمایه‌گذاری سری ای خود، ارزش شرکت را به 900 میلیون دلار ارتقا دهد.

بر اساس گزارشی که از سوی دیل استریت آسیا (Deal Street Asia) منتشر شده، رهبری این دور سرمایه‌گذاری را شرکت مدیریت دارایی مستقر در بریتانیا، آپیس پارتنرز (Apis Partners) بر عهده داشته است.

شرکت مانی ویو در سال 2014 میلادی توسط هم‌بنیان‌گذاران، پانیت آگاروال (Puneet Agarwal) و سانجای آگاروال (Sanjay Aggarwal) راه‌اندازی شده است. این شرکت یک پلتفرم اعتباری آنلاین و مجموعه‌ای کامل از محصولات اعتباری شخصی‌سازی‌شده به کاربرانش ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های پلتفرم مانی ویو می‌توان به ارائه وام‌های شخصی، صدور انواع کارت‌ها، راهکارهای پرداخت BNPL و همین‌طور راهکارهای مدیریت مالی شخصی اشاره کرد.

این شرکت با بیش از 15 مؤسسه مالی برای ارائه محصولات اعتباری و مالی روی پلتفرم خود شریک شده است.


دریافت تسهیلات بدهی 35 میلیون دلاری توسط گراپل استرالیایی


گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت گراپل (Grapple) مستقر در استرالیا که وام‌های سرمایه در گردش را به شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌کند، 35 میلیون دلار تسهیلات بدهی از سرمایه‌گذاران گلوبال کردیت اینوستمنتس (Global Credit Investments) مستقر در سیدنی جمع‌آوری کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی فین‌تک فیوچرز (FinTech Futures)، گراپل امیدوار است با استفاده از این بودجه، روند رشد خود را حفظ کرده و به‌ احتمال زیاد توسعه دهد. ضمن اینکه این سرمایه‌گذاری به گراپل کمک خواهد کرد تقاضای فزاینده موجود مبنی بر راهکارها و محصولاتش را نیز پاسخگو باشد.

گراپل که در سال 2018 میلادی راه‌اندازی شده، به تأمین‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های خود را به‌صورت کامل و آنی دریافت کنند و این در حالی است که گراپل، پرداخت فاکتورها را به نیابت از مشتریان بر عهده دارد؛ وجه یا وامی که متعاقباً، مشتری طی چهار قسط آن را به گراپل بازمی‌گرداند.


فروش 35 میلیون دلاری فین‌تک روستامحور سارواگرام


سارواگرام (SarvaGram)، یک شرکت فین‌تک متمرکز بر روستاها در هندوستان است که توانسته هفته نخست سال جدید میلادی، 35 میلیون دلار سرمایه از سری سی خود به دست آورد.

این دور سرمایه‌گذاری سری سی، شاهد مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مطرحی نظیر الوار اکوئیتی (Elevar Equity)، تماسک (Temasek)، الویشن کپیتال (Elevation Capital) و تی‌وی‌اس کپیتال فاندز (TVS Capital Funds) بوده است.

به گفته خود شرکت، سارواگرام که در سال 2019 میلادی راه‌اندازی شده، محصولات مالی و وام‌دهی سفارشی را به ساکنان روستاهای هند ارائه می‌دهد و تا به امروز توانسته بیش از 80 میلیون خانوار روستایی هندی را تحت پوشش خود قرار دهد. این شرکت ادعا می‌کند راهکار مبتنی بر فناوری آن، «نمایی 360 درجه» از خانوارهای روستایی هندوستان را در بر دارد که به شناسایی بهتر و عمیق‌تر پتانسیل‌ها و ریسک‌های این قشر کمک بسزایی می‌کند.


جذب 28 میلیون دلار سرمایه سری A توسط شرکت سرمایه‌گذاری منافا


منافا (Manafa)، شرکت سرمایه‌گذاری و بدهی مستقر در عربستان سعودی در یک دور سرمایه‌گذاری سری A که توسط اس‌تی‌وی (STV) و واعد ونچرز (Wa’ed Ventures) برگزار شده، 28 میلیون دلار جذب سرمایه کرده است.

منافا که در سال 2019 میلادی راه‌اندازی شده، یک شرکت فین‌تکی و سرمایه‌گذاری عربستانی است که ارائه‌دهنده پلتفرم تأمین مالی جمعی در تأمین مالی سهام و بدهی است.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی آسیاتک دیلی (Asia Tech Daily)، این شرکت با دریافت سرمایه مورد نظر قادر خواهد بود به شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف، بسته به نیازهایی که دارند خدمات و محصولات درخور ارائه دهد. این مدل، سرمایه‌گذاران نهادی مانند مؤسسات مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذاران فردی را قادر می‌سازد به فرصت‌های تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق اوراق بدهی و سهام دسترسی پیدا کنند.


حمایت هفت میلیون دلاری میکرووست از شرکت مالی وارتانا


وارتانا (Varthana)، شرکت مالی مدارس‌محور مستقر در بنگلور هند توانسته است در راستای حمایت از آموزش مقرون‌‌به‌‌صرفه در روستاهای هند، هفت میلیون دلار بودجه جذب کند. بر اساس گزارش وی‌سی سیرکل (VC Circle)، این سرمایه حمایتی از سوی شرکت میکرووست (MicroVest)، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی مستقر در ایالات متحده آمریکا تأمین شده است.

وارتانا که در سال 2013 میلادی راه‌اندازی شده، مأموریت دارد با تأمین نیازهای مدارس خصوصی مقرون‌به‌صرفه از طریق کمک مالی و حمایت علمی، برای تغییر و بهبود سطح آموزش در کشور هند بکوشد. وام‌های این پلتفرم به‌صورت سفارشی ساخته شده تا بتواند پاسخگوی طیف گسترده‌ای از پروژه‌هایی باشد که به رهبران مدارس کمک می‌کند پتانسیل مدارس خود را کشف و تقویت کنند. همچنین به دانش‌آموزان کالج نیز کمک می‌کند برای دستیابی به اهداف آموزشی‌شان مسیری هموارتر داشته باشند.

وارتانا در مناطقی از کشور هندوستان که به لحاظ دموگرافیکی عمیق‌تر هستند فعالیت می‌کند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این پلتفرم شامل بخش‌های ضعیف‌تر اقتصادی، گروه‌های با درآمد پایین‌ و متوسط است. این شرکت از طریق 40 شعبه خود در 15 ایالت هندوستان حضور فعال دارد.


جذب سرمایه هفت میلیون یورویی اینشورتک هلندی آلیشیا


آلیشیا (Alicia)، ارائه‌دهنده خدمات بیمه به‌عنوان خدمات (insurance-as-a-service) به فریلنسرها، هفت میلیون یورو سرمایه در سرمایه‌گذاری اولیه یا بذرمایه (seed investment) خود به دست‌ آورده است.

شرکت‌های‌ ولتا ونچرز (Volta Ventures)، آچما اینویشن فاند (Achmea Innovation Fund) و رنداستاد اینویشن فاند (Randstad Innovation Fund) شرکت‌هایی هستند که در این دور سرمایه‌گذاری مشارکت داشته‌اند.

شرکت اینشورتک آلیشیا که در سال 2019 در هلند راه‌اندازی شده، ادعا می‌کند استراتژی اصلی این شرکت، ارائه دسترسی به بیمه برای فریلنسرها در هر زمان است. این شرکت با ارائه بیمه شخصی و پرداخت به ازای استفاده (pay-per-use)، که مستقیماً در پلتفرم‌های آنلاین تعبیه شده، شکاف‌های حفاظتی را در اقتصاد پلتفرم شناسایی و حل می‌کند.

آلیشیا که دفتر مرکزی آن در روتردام مستقر شده، راهکارهای خود را در دیگر کشورها؛ ازجمله بلژیک، فرانسه، اسپانیا، آلمان و بریتانیا نیز ارائه می‌دهد.


بودجه پنج میلیون دلاری ام‌سیف برای اولین کیف پول چندامضایی آن


شرکت ام‌سیف (MSafe) که در حال‌ توسعه اولین راه‌حل کیف پول چندامضایی خود در اکوسیستم بلاکچین آپتوس، موو (Aptos / Move) است، توانسته در دور اولیه یا بذردانه تأمین سرمایه‌ خود پنج میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. آپتوس (یا همان آپتوس / موو) یک بلاکچین لایه یک جدید با توان عملیاتی بالاست که در آن از یک زبان برنامه‌نویسی جدید به نام موو برای قراردادهای هوشمند استفاده شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری جامپ کریپتو (Jump Crypto) رهبری این دور از سرمایه‌گذاری را بر عهده داشته و از دیگر شرکت‌های مشارکت‌کننده در سرمایه‌گذاری نیز می‌توان به سیرکل ونچرز (Circle Ventures)، کوین‌بیس ونچرز (Coinbase Ventures)، سوپراسکریپت (Superscrypt) که توسط شرکت تماسک راه‌اندازی شده، ردپوینت ونچرز (Redpoint Ventures)، اس‌وی انجل (SV Angel)، شیما کپیتال (Shima Capital)‌ و اسپارتان گروپ (Spartan Group) و تعدادی از شرکت‌های دیگر اشاره کرد.

با تزریق این سرمایه پنج میلیون دلاری، این شرکت قصد دارد تعداد کارکنان بیشتری را استخدام کند، سبد محصولات خود را تقویت کند و پذیرش سفارش محصول را در مقیاسی بزرگ‌تر از قبل انجام دهد.

ام‌سیف، نخستین کیف پول چندامضایی خود را روی بلاکچین آپتوس در سال 2022 میلادی راه‌اندازی کرده است. کیف پولی که از آن زمان تاکنون توسط صرافی‌های غیرمتمرکز، امور مالی غیرمتمرکز، توسعه‌دهندگان NFT و دیگر فعالان برجسته صنعت مورد پذیرش واقع شده است.


جذب سرمایه چهار میلیون دلاری فلو؛ اپلیکیشن پس‌انداز مبتنی بر بازی هندی


شرکت فلو (Fello) که ادعا می‌کند اولین برنامه پس‌انداز مبتنی بر بازی در هند است، طبق گزارش‌های منتشرشده توانسته است هفته نخست سال 2023 میلادی را با جذب چهار میلیون دلار سرمایه از یک دور سرمایه‌گذاری که توسط شرکت سرمایه‌گذاری کورت‌ساید ونچرز (Courtside Ventures)، مستقر در ایالات متحده آمریکا هدایت می‌شود، آغاز کند.

این شرکت قصد دارد با چهار میلیون دلاری که جمع‌آوری کرده، محصولات مبتنی بر بازی‌سازی خود را تعمیق بخشیده، تعداد کارکنان بیشتری را در مجموعه استخدام کند و پایگاه مشتریانش را در شهرهای تایر اول و تایر دوم هندوستان گسترش دهد (هر پایگاه داده، مشتری یا غیره، بر اساس ویژگی‌هایی که دارد سطوح‌بندی و درجه‌بندی می‌شود. به هر یک از این سطوح در یک پایگاه، تایر (Tier) گفته می‌شود. به‌عنوان مثال، بالاترین سطح در یک پایگاه، تایر اول یا تایر یک نام دارد و…)

فلو ادعا می‌کند نخستین ارائه‌دهنده برنامه پس‌انداز مبتنی بر بازی در هند است. شرکتی که پلتفرم آن به کاربران این امکان را می‌دهد تا در کنار صرفه‌جویی در دارایی‌های امن خود، پول خود را افزایش دهند و جوایز هفتگی هم دریافت کنند.

این پلتفرم که از طریق گوگل‌پلی و اپل‌استور در دسترس است، به کاربران اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری در طلای دیجیتال و توکن دیجیتال فلو، تحت عنوان فِلو فلو (Fello Flo)، پس‌انداز خود را به میزان 10 درصد افزایش دهند. مکانیسم کار برنامه به این صورت است که کاربر به‌ازای هر روپیه ذخیره‌شده در برنامه به‌عنوان پس‌انداز کاربر، توکن‌ فلو به دست می‌آورد و به‌ازای هر 500 روپیه هند (شش دلار) پس‌انداز شده، به‌عنوان جایزه، یک بلیت هفتگی تومبالا (Tambola) – نوعی بازی بخت‌آزمایی – کسب می‌کند.


جذب سرمایه چهار میلیون دلاری امری‌وت سکیوریتیز


امری‌وت سکیوریتیز (AmeriVet Securities)، شرکت کارگزار مالی متعلق به کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا در نخستین هفته سال نو میلادی،‌ چهار میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

رسالت امری‌وت سکیوریتیز، ارائه بازارهای سرمایه درجه یک و خدمات مالی در چندین رشته تجاری است، در حالی‌ که فرصت‌ها و نتایج معناداری را در جامعه کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا ایجاد می‌کند.

محصولات شرکت شامل ارائه رتبه‌های سرمایه‌گذاری، اوراق قرضه شهرداری، اوراق خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، سهام، اوراق تجاری، مدیریت نقدی، اوراق قرضه با پشتوانه رهنی، اوراق بهادار با پشتوانه دارایی، مدیریت بدهی و محصولات و خدماتی از این‌ دست است.

امری‌وت سکیوریتیز در سال 2018 مجدداً راه‌اندازی شده و از آن زمان، به گفته خود شرکت، ارزش کل جریان معاملات آن سال‌به‌سال افزایش‌ یافته است. این شرکت با آوردن سرمایه‌گذاران تایر دوم و سوم به سندیکای پذیره‌نویسی، به مشتریان خود افزوده و وسعت پیشنهادهای خود را افزایش می‌دهد.


کسب بودجه 1.9 میلیون دلاری توسط پلتفرم دارایی دیجیتال ام‌ال تک


ام‌ال تک (ML Tech)، ارائه‌دهنده پلتفرم مدیریت سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال غیرقانونی مستقر در میامی، توانسته است 1.9 میلیون دلار بودجه استراتژیک به دست آورد.

این دور سرمایه‌گذاری استراتژیک با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله هایپریتم (Hyperithm)، ناسنت (Nascent) و بلودر استراتژیک کپیتال (Belvedere Strategic Capital) برگزار شده است.

ام‌ال تک یک پلتفرم سرمایه‌گذاری غیرقانونی است که سرمایه‌گذاران نهادی را به استراتژی‌های تجاری برتر متصل می‌کند. سرمایه‌گذاران نهادی می‌توانند از میان مجموعه‌ای از استراتژی‌های رمزنگاری کاملاً خودکار که از سوی ام‌ال تک معرفی و ارائه می‌شوند، انتخاب کرده و استفاده کنند تا از موفقیت در راستای اهداف سرمایه‌گذاری خود اطمینان حاصل کنند.


جذب یک میلیون دلار برای سنتبی، با هدف حمایت از حواله‌های بیت‌کوین


سنتبی (Centbee)، پلتفرم تسهیل‌کننده پرداخت‌های پول دیجیتال در بلاکچین بیت‌کوین بی‌اس‌وی (BSV)، در دور قبل از سری I خود توانست یک میلیون دلار جذب سرمایه را تضمین کند.

این دور از سرمایه‌گذاری توسط کالوین آیر (Calvin Ayre)، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه مبتنی بر بیت‌کوین آیر ونچرز (Ayre Ventures) رهبری شده است.

سنتبی که در سال 2017 میلادی راه‌اندازی شده، یک کیف پول نقد دیجیتال است که خرید، خرج‌ کردن و ارسال پول نقد دیجیتال به دوستان و خانواده را با استفاده از بلاکچین BSV برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تسهیل می‌کند. به گفته تک ای‌یو (Tech EU)، زیرساخت رمزنگاری سنتبی مشتریان را قادر می‌سازد با استفاده از یک سرویس حواله‌های مرزی تحت عنوان (Minit Money)، پرداخت‌های پول دیجیتال خود را به‌راحتی و سرعت هرچه تمام، برای دوستان و خانواده‌شان در خارج از کشور ارسال کنند.

ضمن اینکه این شرکت، مجموعه‌ای از خدمات و محصولات نقدی دیجیتال را نیز از طریق یک برنامه مالی غیرمتمرکز جداگانه ارائه می‌دهد که برای بسیاری از کاربران، کاربردی است.


سرمایه‌گذاری یورازیو روی شرکت بیمه بی‌ام‌اس گروپ


شرکت بیمه بی‌ام‌اس گروپ (BMS Group)، به‌عنوان یک کارگزار بیمه تخصصی و بیمه اتکایی مستقل، سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری یورازیو (Eurazeo)، مستقر در کشور فرانسه را تضمین کرده که به گفته بی‌ام‌اس، ارزش این معامله چیزی حدود 1.7 میلیارد پوند خواهد بود.

سهام‌داران کنونی شرکت، بریتیش کلمبیا اینوستمنت منیجمنت کورپوریشن (British Columbia Investment Management Corporation)، پریسرویشن کپیتال پارتنرز (Preservation Capital Partners) و دیگر سهام‌داران و کارکنان نیز پس از سرمایه‌گذاری مذکور، به فعالیت خود با مجموعه ادامه خواهند داد.

گروه بریتیش کلمبیا اینوستمنت منیجمنت کورپوریشن که در 14 کشور مختلف جهان با 28 دفتر فعالیت می‌کند، اظهار امیدواری کرد که این سرمایه‌گذاری اضافی، باعث تسریع در نرخ رشد شرکت در بخش‌های تجاری اصلی، همچنین سرمایه‌گذاری‌های متمرکز برای ادامه ارائه نتایج بهتر برای مشتریان مجموعه خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم مدیریت بریتیش کلمبیا اینوستمنت منیجمنت کورپوریشن، به رهبری نیک کوک (Nick Cook)، مدیر ارشد اجرایی شرکت، پس از تکمیل معامله با یورازیو که مشروط به تأییدیه‌های نظارتی است، همانند دیگر سهام‌داران و کارکنان مجموعه در نقش خود باقی خواهد ماند.

منبع fintech global
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.