راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌وگو با مدیرعامل سیمرغ تجارت درباره مأموریت‌های جدید شرکت مطرح شد / بازنگری مشکلات و رفع آنها به‌وسیله فناوری

محمدمهدی اسمعیلی بنیزی که از خردادماه سال جاری مدیرعاملی شرکت «سیمرغ تجارت» را بر عهده گرفته، ارائه خدمات تسهیلات و اعتبارات خرد در بستر دیجیتال و همچنین ارائه، توسعه و بسط خدمات نوین بانکی را به‌عنوان مأموریت‌های جدید سیمرغ تجارت معرفی می‌کند. به گفته او، این شرکت با ارائه خدمات تسهیلات و اعتبارات خرد و خدمات نوین مالی با تمرکز بر بهبود تجربه مشتری و مبتنی بر فناوری‌های نوین به انجام مأموریت‌های خود خواهد پرداخت.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت، اولویت‌های این شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی خدمات نوین بانک تجارت شامل توسعه نرم‌افزارها و زیرساخت‌های اجرایی مورد نیاز خدمات نوین بانکی می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت تیم‌سازی بیان کرد که نیروی انسانی مهم‌ترین فاکتور توسعه‌؛ به‌ویژه در شرکت‌های فعال IT است و تأمین نیروی انسانی یک چالش است: «تغییرات راهبردی در نقش و جایگاه شرکت، طراحی نقشه راه جدید و جذب نیروی متخصص را به همراه داشته و در این راستا تیم‌سازی‌های بسیار خوبی صورت‌ گرفته است.»

مدیرعامل سیمرغ تجارت با بیان اینکه نوسانات ارزی باعث شده نگهداشت نیروی انسانی به معضل تبدیل شود، اظهار کرد: «لبه فناوری مبنای فعالیت شرکت‌های هم‌ماهیت با سیمرغ تجارت است. شرایط اقتصادی ایران، نیروهای متخصص فنی را به سمت همکاری با شرکت‌های خارجی، فریلنسری و شرایط کاری بهتر سوق داده است. موضوع مهاجرت و خروج سرمایه‌های انسانی از کشور هم جریانی اجتناب‌ناپذیر است و تمام این شرایط سبب شده جذب و نگهداری نیروهای انسانی به یک چالش مهم تبدیل شود.»


ورود به حوزه BNPL


اسمعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد که ارائه خدمات تسهیلات و اعتبارات خرد به‌صورت نوآورانه و توسعه خدمات بانک تجارت از طریق بانکداری باز مأموریت‌های جدید سیمرغ تجارت هستند که تا مرحله بهره‌برداری پیش رفته‌اند.

او درباره اقدامات شرکت برای پیشبرد این مأموریت‌ها گفت: «می‌خواهیم مسائل ‌و مشکلات را دوباره بازنگری کرده و آنها را به‌وسیله فناوری برطرف کنیم. بانک تجارت و هلدینگ «تفتا» با حمایت و تعریف دقیق مأموریت‌ها، این فرصت را برای ما فراهم کرده‌اند تا بازوی اجرایی خدمات نوین بانک تجارت باشیم و بنا داریم در سال‌های آینده به صمیمی‌ترین بستر ارائه این خدمات تبدیل شویم. همچنین در نظر داریم با توسعه پورتفوی سرویس‌های بانک تجارت، سبد کاملی از خدمات نوین مالی و بانکی فراهم کنیم.»

مدیرعامل سیمرغ تجارت اعلام کرد: «تمرکز شرکت بر ارائه خدمات ویژه بانکی است، نه خدمات پایه. صدور سفته الکترونیکی، افتتاح حساب، ارائه تسهیلات و اعتبارات خرد؛ اعم از وام ازدواج و BNPL نمونه‌ای از این خدمات ویژه هستند.»

اسمعیلی توضیح داد: «باجت اپلیکیشنی است که در مسیر تحقق مأموریت تسهیلات خرد متولد شده و قرار است مسیر ارتباطی مشتریان و بانک باشد. فرآیند دریافت تسهیلات کاملاً آنلاین وام ازدواج؛ بدون نیاز به مراجعه به شعب ازجمله خدمات ارائه‌شده ویژه اپلیکیشن باجت است که برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد. در مورد خدمات خرید اعتباری (BNPL)، ازکی‌وام و تارا در حال حاضر ازجمله لندتک‌های طرف قرارداد بخش تسهیلات بانک تجارت هستند و کاربران می‌توانند از شبکه پذیرندگان این لندتک‌ها نیز استفاده کنند. در این شیوه خرید اعتباری در صورت عدم تسویه‌حساب کاربران، این اعتبار به تسهیلات تبدیل می‌شود و وجه پذیرنده‌‍‌ها نیز تضمین‌شده‌ است.»

او در پایان در پاسخ به این سؤال «راه پرداخت» که با توجه‌ به برنامه‌های سیمرغ تجارت در زمینه سفته الکترونیکی و ارائه تسهیلات، موضوع امضای دیجیتال چگونه اجرایی خواهد شد، گفت: «بانک تجارت برای موضوع تسهیلات از زیرساخت‌های «امضانو» استفاده می‌کند و ما نیز با همان رویکرد پیش رفته‌ایم؛ اما برای سفته الکترونیکی با همکاری تاتا (شرکت توسعه ارتباط الکترونیک تجارت ایرانیان) زیرساخت را تهیه خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.