راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

5 طرح بانک شهر برای شهر هوشمند چه طرح‌هایی هستند؟

حسین محمدپورزرندی مدیرعامل بانک شهر و سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تحقق طرح شهر هوشمند، نخستین گام در هوشمندسازی شهر مشهد را برداشتند.

دکتر حسین محمدپورزرندی در آیین رونمایی از 5 طرح خدمات الکترونیکی در شهر مشهد که با همکاری شهرداری این شهر صورت پذیرفت با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه بانکداری و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی، ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها را یکی از اهداف پیاده‌سازی و اجرای شهر هوشمند ذکر کرد.

.

5 طرح بانک شهر برای شهر هوشمند به شرح زیر هستند:

  • سامانه پرداخت قبوض شهروندی از طریق درگاه 137
  • سامانه خرید دین و اقساط
  • سامانه وصول درآمد از طریق PC.POS
  • سامانه پرداخت کرایه الکترونیکی تاکسی
  • سامانه شارژ «من کارت» از طریق کارت‌های شتابی

.

پورزرندی خاطرنشان کرد که تامین منابع و ترافیک، دو مشکل بزرگ برای کلانشهرهای کشور محسوب می‌شوند که بانک شهر با توجه به ماهیت فعالیتی خود می‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی را در به‌سامان کردن این دو معضل بزرگ شهرها داشته باشد که طبعاً در این خصوص نیازمند همکاری نزدیک شهرداری‌ها با این بانک هستیم.

نایب رئیس هیئت‌مدیره بانک شهر اضافه کرد که بانک شهر از طریق افزایش خدمات الکترونیک می‌تواند فعالیت‌های خود را توسعه داده و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم قادر است تا در دو سال آینده در زمره بانک‌های برتر کشور قرار گیرد.

.

الکترونیکی شدن خدمات یعنی شفاف‌سازی مالی

سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: الکترونیکی شدن خدمات به نوعی، شفاف‌سازی مالی را در شهرداری‌ها به دنبال دارد و این امر می‌تواند امکان ارایه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم نماید.

سیدصولت مرتضوی اضافه کرد، با اجرای طرح‌های خدمات الکترونیک در شهرداری‌ها، مبالغ هنگفتی از هزینه رفت و آمدهای شهری و تولید اسکناس کاهش یافته و نظام‌مند شدن درآمدهای شهرداری، تسهیل روند نظارت برای دستگاه‌های نظارتی، ساماندهی گردش پولی و مالی و افزایش سرعت انجام فعالیت‌های مالی را شاهد خواهیم بود.

منبع: بانک شهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.