راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی رمزارز باینری ایکس

پروژه‌های جدیدی که در فضای غیرمتمرکز دنیای کریپتوکارنسی شکل گرفته‌اند، معمولاً مبتنی بر شبکه بلاکچین اتریوم هستند و امکان کسب درآمد از طریق بازی را فراهم می‌کنند. پروژه BinaryX که توکن بومی آن ارز BNX است، یکی از همین پروژه‌هایی محسوب می‌شود که با کمک اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (Binance smart chain) طراحی شده است. برای اینکه بتوانیم توضیح دهیم که پروژه BNX چیست، باید در ابتدا مروری بر قابلیت‌های شبکه BinaryX و سپس نحوه عملکرد آن داشته باشیم.

آنچه که پروژه BinaryX را در بین کاربران دنیای ارزهای دیجیتال محبوب کرده، امکاناتی هستند که برای آزادی عمل بیشتر معامله‌گران ارائه می‌دهد. برای مثال، شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های این شبکه می‌توانند دارایی‌های دیجیتالشان را برای حفظ نقدینگی و افزایش نرخ بازدهی، در اختیار بازارسازان خودکار (AMM) قرار دهند؛ اما سازوکار این مکانیزم دقیقاً چگونه است؟ با ما همراه شوید.


پروژه ارز دیجیتال BNX


پروژه BinaryX به‌صورت اختصاصی برای بازی CyberDragon طراحی شده است. بازی سایبر دراگون یا همان اژدهای اینترنتی، یک بازی از نوع play to earn یا به اختصار p2e محسوب می‌شود که با هدف کسب درآمد از طریق بازی در محیط بلاکچین ساخته شده و در محیط زنجیره هوشمند بایننس (BSC) جریان دارد. پروژه BinaryX که توکن بومی آن BNX نام دارد، در ابتدا یک پروتکل معاملاتی از نوع مشتقات غیرمتمرکز بود. حالا و با گذشت زمان، مفهوم این پروژه هم به‌صورت اساسی تغییر پیدا کرده تا سازگاری بیشتری با صنعت بازی و سرگرمی GameFi داشته باشد.

طبق بیانیه‌ای که توسط پلتفرم BinaryX ارائه شده، چشم‌انداز اصلی این پروژه، تبدیل شدن به یک پلتفرم ابداعی و پیشرو است که رقیبی در دنیای GameFi ندارد. فناوری‌ها و برنامه‌های خلاقانه‌ای که در این پروژه و به‌منظور بهبود قابلیت‌های آن تعبیه شده‌اند، ادعای تیم BinaryX را تأیید می‌کنند.

ارز دیجیتال BNX از جمله توکن‌هایی است که می‌توان از آن برای کسب سود در سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کرد، اما عمده کاربرد آن در محیط بازی سایبر دراگون ارزیابی می‌شود. هدف اصلی از طراحی ارز دیجیتال BNX، این است تا گیمرها بتوانند اژدهای سایبری داخل بازی را شکست دهند و کسب درآمد داشته باشند. اگر هیچ گیمری هم موفق به فتح بازی نشود، توکن‌های BNX به‌عنوان ابزار اصلی داخل بازی گردش پیدا می‌کنند و ارزششان افزایش می‌یابد.


معرفی ساختار پلتفرم BinaryX


پلتفرم BinaryX یک سیستم گسترده و پیچیده است که از بازی  CyberDragon که مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس است، پشتیبانی می‌کند. این بازی یک سیستم سرگرمی مدرن است که بر پایه سازوکار P2E طراحی شده و گیمرها می‌توانند در محیط آن به‌ازای بازی کردن، توکن‌های ارز دیجیتال به‌دست بیاورند. به‌عبارت ساده‌تر، پروژه‌هایی مثل BinaryX این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا همزمان یک گیمر و یک معامله‌گر ارز دیجیتال باشد. این فرصت باعث می‌شود تا کاربران بتوانند علاوه بر سرگرم شدن، سرمایه و دارایی دیجیتال هم به‌دست بیاورند.

مراحل اولیه این پلتفرم همواره به‌عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز در حوزه معاملات و مشتقات مالی محسوب می‌شد، اما با گذشت زمان، دستخوش تغییرات شد. صنعت بازی و سرگرمی GameFi در حال رشد روزافزون است و در حال حاضر، گزینه‌هایی مثل توسعه بازی‌های مبنی بر بلاکچین در دنیای متاورس هم روی میز این پلتفرم‌های دیفای قرار گرفته است. بازی سایبر دراگون با تکیه بر سیستم کلاسیک MMORGP کار می‌کند و از مجموعه منظمی از DeFiproperties ساخته شده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا ابزارهایی مثل NFT به‌عنوان مشتقات مالی در نظر گرفته شوند تا گیمرها بتوانند با تکیه بر حالت‌های PvP و PvE به بازی بپردازند.

از زمان توسعه پروژه بازی سایبر دراگون، یک سیستم اقتصادی با عنوان dual token economy هم ایجاد شده که امکان کسب درآمد از طریق بازی کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه در پروژه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، دارای پتانسیل بیشتری برای کسب سود است.


تاریخچه شکل‌گیری پروژه BNX


ناشناخته بودن عوامل پشت پروژه‌های دنیای کریپتوکارنسی، عادی و مرسوم است. توسعه‌دهندگان پروژه BinaryX هم مثل بسیاری از پروژه‌های نسل‌اولی دنیای ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین) ناشناخته و گمنام هستند. با تمامی این اوصاف، طی مصاحبه‌ای که صرافی معتبر بایننس داشت، تیم بنیان‌گذار پروژه BNX شامل افراد متخصصی است که سالیان سال در حوزه فناوری بلاکچین فعالیت دارند.

طبق این مصاحبه، یکی از اعضای تیم بنیان‌گذار باینری ایکس ادعا کرده که تجربه کافی در توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز و همچنین مدیریت دارایی‌های دیجیتال دارد. طبق تحلیل‌هایی که پس از این مصاحبه در فضای مجازی منتشر شده‌اند، به‌نظر می‌رسد که اعضای تیم بنیان‌گذار پروژه BinaryX در چین مستقر هستند.


پلتفرم BinaryX و ارز دیجیتال BNX چیست؟


سیستم گیم‌فای این امکان را به گیمرها می‌دهد تا با سادگی، توکن‌های BNX را به‌دست بیاورند و در صورت فتح بازی، جایزه‌ای کسب کنند که در حال حاضر هیچکس قادر به دریافت آن نشده است. توکن‌های BNX ارزش خود را در اکوسیستم گسترده ارزهای دیجیتال به‌دست می‌آورند و می‌توان آن‌ها را با سایر توکن‌های مبتنی به ارزهای فیات (مثل USDT) مبادله یا تعویض کرد.

پلتفرم BinaryX تلاش می‌کند تا با ارائه مشوق‌هایی همچون امکان کسب درآمد از طریق بازی کردن، ارزش توکن بومی خود (BNX) را افزایش دهد و گیمرهای بیشتری را جذب کند. گیمرها می‌توانند شخصیت‌ها یا کاراکترهایی را در این بازی هدایت کنند که مأموریت انجام می‌دهند و بازی را پیش می‌برند. شخصیت‌های بازی سایبر دراگون دارای توانایی‌ها و مهارت‌های پیشرفته‌ای همچون سرعت ماینینگ (mining speed) و قدرت مبارزه هستند. این بازی دارای پنج شخصیت اصلی است که گیمرها برای ادامه بازی باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

توکن BNX به‌عنوان یک توکن مبتنی بر استاندارد BEP-20 در شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) توسعه و بسط داده شده است. این توکن توسط استاندارد Certik قالب‌بندی شده و حداکثر امتیاز امنیتی در حوزه کریپتوکارنسی (برابر با امتیاز ۸۳) را دریافت کرده است. هزینه کم، پهنای باند قابل توجه و امنیت قدرتمند، سه رکن اصلی شبکه BinaryX هستند.


پیش بینی قیمت ارز دیجیتال BNX


طبق آمار و تحلیل‌هایی که توسط کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده، پیش بینی می‌شود که قیمت BNX تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح بالای ۵۲.۸۱ دلار هم برسد. با توجه به شاخص‌های پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال، توکن BNX در اوایل سال ۲۰۲۳ احتمالاً به حداکثر قیمت ۱۰۱.۶۳ دلار با میانگین قیمتی ۷۵.۵۷ در معاملات می‌رسد.

درباره آینده ارز دیجیتال BNX در سال ۲۰۲۵ انتظار می‌رود که قیمت این ارز از سطح متوسط قیمتی ۱۲۲.۵۱ عبور کند. حداقل قیمت مورد انتظار این توکن در سال ۲۰۲۵ تا پایان سال برابر با ۱۱۳.۱۳ دلار برآورد می‌شود؛ این در حالی است که حداکثر قیمت این توکن تا پایان ۲۰۲۵، برابر با ۱۲۴.۸۶ دلار پیش بینی شده است.


باینری ایکس؛ پروژه‌ای نوآور


پروژه BinaryX به‌نحوی هوشمندانه طراحی شده تا کاربر بتواند به‌صورت همزمان هم یک گیمر باشد و هم یک معامله‌گر. در واقع این پروژه توانسته خود را با تحولات حوزه ارزهای دیجیتال همگام کند و قابلیت‌های خود را بر مبنای نیازهای رقابتی این حوزه، ارتقا دهد.

پروژه باینری ایکس از زمان آغاز به فعالیت خود توانسته سرویس‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و در این مدت توجه فعالین این عرصه را جلب کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به نظر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال در آینده نیز بتواند جایگاه مناسبی در دنیای کریپتوکارنسی پیدا کند.

منبع والکس ptpwallet
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.