راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیپا، بیمه دانا و خدمات بیمه‌ای سهام عدالت قرارداد همکاری امضا کردند / به دنبال ارزش‌آفرینی برای 55 میلیون صاحب سهام عدالت

مراسم انعقاد قرارداد همکاری مشترک سه‌جانبه میان بیمه دانا، کیپا و خدمات بیمه‌ای سهام عدالت، 28 آذرماه در آستانه پنج‌سالگی کیپا برگزار شد. در این مراسم یک بیمه‌نامه حوادث انفرادی به صورت نمادین با حضور مدیران و رؤسای شرکت کیپا، شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت کشور، شرکت‌ سرمایه‌گذاری تعاونی‌های سهام عدالت کشور و بیمه دانا، صادر و طرح عملیاتی شد.

کیپا یکی از لندتک‌های ایرانی است که دو ماه پیش به جمع شرکت‌های دانش‌بنیانی پیوسته و مجوز پرداخت یاری خود را دریافت کرده است.کیپا اخیراً برنده مناقصه بانک سپه شده و بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران، رفاه کارگران و دی را در شبکه خود دارد. این لندتک بیش از 700 هزار کاربر فعال دارد و تاکنون بیش از 22 هزار میلیارد ریال خرید اعتباری در شبکه پذیرندگان خود داشته است. کیپا اخیراً از کیف پول اعتباری خود رونمایی کرد تا تمام کارمندان دولتی و کارکنان بخش خصوصی بدون پشتوانه سازمانی، بدون ضامن و به صورت کاملا آنلاین کیف پول خود را فعال کنند.

کیپا که ارائه‌دهنده اعتبار بدون بهره است، یکی از اهداف خود بعد از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با بیمه دانا و شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت را پوشش 55 میلیون نفر صاحب سهام عدالت معرفی کرده و گفته هدف این است که آن 55 میلیون نفر، کاربر کیف پول اعتباری کیپا شوند.

کیپا نزدیک به پنج سال است که در زمینه لندتک فعالیت می‌کند و در این مدت همواره با استفاده از فین‌تک و فناوری‌های مالی به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید بوده است. این شرکت بعد از دو سال موفق شد بیش از سه میلیون تراکنش را در سوئیچ مالی خود ثبت کند و 22 هزار میلیارد ریال خرید داشته باشد. در حال حاضر 10 هزار نقطه به سوئیچ مالی کیپا متصل‌ هستند.

در نتیجه انعقاد این تفاهم‌نامه، در مراحل ابتدایی صدور بیمه بدنه و شخص ثالث امکان‌پذیر است اما در قدم‌های بعدی سایر دسته‌ها اضافه خواهند شد.

بیمه دانا یکی از پوشش‌دهنده‌های بزرگ بیمه درمان است و کیپا با آگاهی از اینکه بسیاری از مردم به دلیل مشکلات معیشتی در زمینه درمان با سختی روبه‌رو هستند، صدور بیمه درمان را در دستور کار خود قرار داده است. این لندتک که هفته گذشته با وزارت صمت برای ارائه خدمت به کارمندان، قرارداد همکاری منعقد کرده، به دنبال گسترش خرید اعتباری در لایه‌های تأمین‌کننده کالا با برات الکترونیکی است.


خدمات بیمه دانا پلتفرمی می‌شود


در ادامه مراسم عسگر توکلی، مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت کشور درباره اهمیت فروش آنلاین و شبکه اعتباری صحبت کرد. او با تٲکید بر همکاری شرکت کیپا با بیمه دانا که پیشگام شبکه فروش آنلاین بازار بیمه بوده ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه موضوع وام سهامداران عدالت را که دغدغه نظام است، رفع کند.

احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام بیمه دانا بیان کرد که امروز، روز بسیار مبارکی است و امیدواریم با توجه به هم‌اندیشی برای سهام عدالت ارزش‌آفرین باشیم. به گفته او، برند بیمه دانا تقویت شده، درخواست‌ها افزایش پیدا کرده و مدتی است شرکت به صورت سنتی اداره نمی‌شود و این موضوع به کاهش 90درصدی تماس‌های شعب به ستاد مرکزی منجر شده است.

او با اشاره به هوشمندسازی عملیات بیمه‌گری و اهمیت آن گفت: «برنامه هوشمندسازی و ارائه خدمات در یک پلتفرم از ابتدای سال در دستور کار بیمه دانا قرار گرفته و اکنون بخش‌های مرتبط با بیمه درمان و شخص ثالث آماده شده و سایر رشته‌ها به مرور اضافه خواهند شد.»

قائم مقام بیمه دانا معتقد است با انجام شدن تمام فعالیت‌ها در یک پلتفرم، خطاهای انسانی چشم‌گیرانه کاهش پیدا می‌کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت‌های سهام عدالت اشاره کرد و گفت: «55 میلیون نفر سهام عدالت دارند و شرکت خدمات سهام عدالت این پتانسیل را دارد که چند برابر شرکت‌های ازکی و بیمیتو تولید داشته باشد و امروز سرآغاز این مهم است.»

جوادی‌پور در ادامه از کیپا درخواست کرد با توجه به توانمندی‌هایشان با ارائه خدمات نوین برای ایرانیان ارزش‌آفرینی کنند.

بر اساس گفته‌های او، بیمه دانا در اسفند سال گذشته مالک هفت درصد سهم بازار بوده، اما امسال این عدد به 13.9 درصد رسیده و این شرکت در جایگاه دومین شرکت بیمه‌ای بازار ایران قرار گرفته است.

به گفته جوادی‌پور، پورتفوی بورسی شرکت هم نسبت به سال گذشته سه درصد صعود داشته و به عدد 1144 میلیارد تومان رسیده است. ارزش هر سهم هم از ارزش هر سهم 90 تومان به 292 تومان افزایش داشته و مدت زمان پرداخت خسارت نیز به کمتر از یک ماه رسیده است.


استارتاپ‌؛ راهکاری برای جبران عقب‌ماندگی‌های ضریب نفوذ بیمه


در پایان مراسم اکبر حیدری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه ضریب نفوذ صنعت بیمه ایران نصف متوسط جهانی است، توضیح داد: «از متوسط جهانی 50 درصد عقب‌تریم و استفاده از فضای مجازی، استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها راهکار مناسبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های صنعت بیمه است.» به گفته او، بیمه دانا و سهام عدالت فرصت‌های متقابل و ظرفیت‌های زیادی دارند.

او در پایان پیشنهاد کرد در مجموعه‌های تعاونی سهام عدالت درباره فعالیت بیمه‌ای برنامه مدونی چیده شود و با هدف ایجاد تمرکز میان مردم و پورتفوی، مدیریت امور سهامداران و امور عدالت تأسیس شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.