راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واکنش نئوبانک‌های بریتانیا به افزایش نرخ بهره / هم‌زیستی نئوبانک‌ها با شرایط اقتصادی

بعد از افزایش ۰.۵درصدی نرخ بهره در بریتانیا، نئوبانک‌های بریتانیایی با اجرای سیاست‌هایی به دنبال توسعه و رشد خود از طریق جذب مشتریان با توجه به افزایش میل آنان به پس‌انداز هستند. از آنجا که در وهله اول، «رشد» برای یک شرکت فین‌تکی اهمیت بیشتری نسبت به کسب درآمد در کوتاه‌مدت دارد، نئوبانک‌ها فرصت را مناسب دیده‌اند تا با ارائه پیشنهادهای پس‌انداز مناسب به مشتریان، آنها را به پس‌انداز پول‌هایشان ترغیب کنند.

طبق اعلام نئوبانک Chase U.K،‌ این نئوبانک قصد دارد متغیر AER یا نرخ معادل سالانه را در حساب پس‌انداز خود از ۲.۱ درصد به 2.7 درصد افزایش دهد. استارلینگ نیز یک حساب سپرده با مدت ثابت راه‌اندازی کرده که بازده تضمین‌شده ۳.۲۵ درصد را پس از یک سال در موجودی بین دو هزار تا یک میلیون پوند ارائه می‌کند.

به گزارش راه پرداخت به نقل از CNBC، بعد از افزایش نیم‌درصدی نرخ بهره در ایالات متحده، روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلستان نیز نرخ بهره را برای نهمین بار در یک سال با افزایش ۰.۵درصدی به ۳.۵ درصد رساند و این نرخ را در بالاترین سطح در ۱۴ سال اخیر خود قرار داد.

حالا نئوبانک‌ها در تلاش هستند خود را با این نرخ بهره جدید وفق دهند. به نظر می‌آید این افزایش نیم‌درصدی تأثیر زیادی بر افزایش میل به پس‌انداز افراد داشته و نئوبانک‌های بریتانیا با دانستن همین موضوع در حال افزایش حساب‌های پس‌انداز خود هستند.

پس از اعلام افزایش نرخ جدید در روز پنجشنبه، بانک استارلینگ و Chase U.K اقداماتی برای سرمایه‌گذاری در این حرکت انجام داده‌اند. نئوبانک Chase U.K برند رقیب JPMorgan،‌ غول بانکداری ایالات متحده در بریتانیاست.

در همین راستا نئوبانک Chase U.K اعلام کرده که متغیر AER یا نرخ معادل سالانه را در حساب پس‌انداز خود از ۲.۱ درصد از چهارم ژانویه ۲۰۲۳ به ۲.۷ درصد افزایش خواهد داد.

روز پنجشنبه، استارلینگ نیز اولین محصول پس‌انداز خود را عرضه کرد؛ یک حساب سپرده با مدت ثابت که بازده تضمین‌شده ۳.۲۵درصدی را پس از یک سال در موجودی بین دو هزار پوند (2439 دلار) تا یک میلیون پوند ارائه می‌دهد.

سخنگوی استارلینگ در این خصوص گفته است: «استارلینگ از زمان راه‌اندازی اپلیکیشن خود در پنج سال پیش، محصولات و ویژگی‌های خود را در پاسخ به تقاضا و نیاز مشتری رشد و توسعه داده است. ما همیشه به طیف محصولات خود اضافه می‌کنیم. همین هفته ما کارت‌های مجازی و همچنین حساب ذخیره‌سازی ثابت خود را راه‌اندازی کردیم.»

با توجه به این شرایط، مشوق‌های سپرده‌گذاری از سوی نئوبانک‌ها به خوبی می‌تواند به سودآوری این شرکت‌ها کمک کند.

منبع CNBC
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.