راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احتمال تشکیل پرونده پول‌شویی و نقض قوانین تحریم آمریکا برای بایننس

برخی دادستان‌های ایالات متحده به دنبال متهم کردن صرافی بزرگ بایننس به پول‌شویی و نقض قوانین تحریم هستند.

اخیراً خبرگزاری رویترز در گزارشی از باز شدن احتمالی یک پرونده در وزارت دادگستری ایالات متحده برای صرافی بایننس خبر داده و گفته که وکلای این صرافی در حال مذاکره با دادستان‌ها هستند.

رویترز به نقل از منابع گزارش داده که دادستان‌های ایالات متحده در حال بررسی اتهامات عنوان‌شده علیه صرافی رمزارز بایننس و مدیران آن به دلیل نقض احتمالی قوانین پول‌شویی و تحریم‌ها هستند.

در گزارش خبرگزاری رویترز در خصوص بایننس آمده که تحقیقات گسترده در خصوص این صرافی در سال ٢٠١٨ و پس از انبوه پرونده‌هایی که مجرمان از این صرافی رمزارزی برای انتقال وجوه غیرقانونی استفاده می‌کردند، آغاز شده است.

البته برخی دادستان‌های دفتر دادستانی ایالات متحده بر این باورند که قبل از تشکیل پرونده جنایی باید مدارک بیشتری جمع‌آوری شود.

صرافی بایننس در بیانیه‌ای گزارش رویترز را تکذیب و رد کرد. تیگران گامباریان، رئیس اطلاعات و تحقیقات جهانی صرافی بایننس در اظهار نظری در این خصوص گفت: «بایننس از نوامبر ٢٠٢١ به بیش از ۴٧ هزار درخواست اجرای قانون پاسخ داده است.»

بعد از فاجعه اف‌تی‌ایکس به نظر می‌رسد همان‌طور که به طور گسترده گزارش شده، رگولاتورهای آمریکا در حال بررسی گسترده شرکت‌های رمزنگاری هستند.

رئیس اطلاعات و تحقیقات جهانی صرافی بایننس همچنین عنوان کرد: «صنعت کریپتو نوپاست و به سرعت رشد کرده است. با این حال، صرافی ما تعهد خود را به امنیت و انطباق با قانون نشان داده و ابزارها و فناوری‌هایی که در این صرافی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌کنیم، مصداقی بر این موضوع است.»

گامباریان افزود: «بایننس تعداد کارمندان امنیت و انطباق خود را بیش از ۵٠٠ درصد افزایش داده و احتمالاً این افراد قوی‌ترین تیم امنیت در سازمان‌های مالی شناخته‌شده هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.