راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی Stop Limit و Post Only؛ دو سرویس‌ جدید اکسیر

صرافی ارز دیجیتال اکسیر، یک صرافی امن ایرانی است. این صرافی با هدف پرکردن جای خالی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، همچنین بهبود دسترسی به بازار جهانی ارزهای دیجیتال در آذرماه سال 1396 شروع به فعالیت کرد.

اکسیر امکان خرید‌وفروش و انتقال بسیاری از ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه‌های بلاکچین را فراهم کرده تا کاربران و معامله‌گران ایرانی، دور از تهدیدهای بین‌المللی فرصتی برای دسترسی به بازارهای جهانی داشته باشند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بستر بهره ببرند.

در طول بیش از پنج سال فعالیت، ایجاد بازاری امن در کنار حفظ امنیت دارایی کاربران، اولویت نخست این صرافی بوده که همواره در راستای آن تلاش می‌کند.

اکسیر در حال حاضر از ارزهای دیجیتال زیر در دو بازار تتری و ریالی پشتیبانی می‌کند. برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن اندروید اکسیر استفاده کنید.

بیت‌کوین(BTC)اتریوم(ETH)تتر(USDT)ریپل(XRP)بیت‌کوین‌کش(BCH)مونرو(XMR)استلار(XLM)
کاردانو(ADA)تزوس(XTZ)لینک(LINK)ترون(TRX)بایننس‌کوین(BNB)یونی(UNI)دای(DAI)
پولکادات(DOT)سولانا(SOL)دوج(DOGE)سوشی(SUSHI)لایت‌کوین(LTC)پیمان(PMN)شیبا(SHIBA)
متیک(MATIC)اکسی(AXS)اواکس(AVAX)کیک(CAKE)پکس گلد(PAXG)ایپ(APE)مانا(MANA)
اتم(ATOM)فایل(FIL)کلای(KLAY)سند(SAND) 

تیم توسعه و تحلیل این صرافی برای راحتی بیشتر کاربران و مدیریت بهتر سرمایه آنها با بررسی بازار و استفاده از به‌روزترین فناوری‌های روز جهان، به بهبود پلتفرم اکسیر پرداخته‌اند. در راستای این به‌روزرسانی، علاوه بر افزایش ظرفیت سرورها، همچنین بهبود قابل توجه سرعت و عملکرد موتور تطبیق معاملات (Matching Engine) دو سرویس جدید با عنوان Stop limit و Post only به این پلتفرم اضافه شده است. در ادامه به توضیح این سرویس‌ها می‌پردازیم.


استاپ‌لیمیت (Stop Limit) چیست؟


استاپ‌لیمیت امکان جدید صرافی ارز دیجیتال اکسیر است که کاربران می‌توانند حد زیان خود را در معاملات تعیین کرده و سود بیشتری از نوسانات بازار رمزارزها به دست آورند. یک سفارش Stop Limit ترکیبی از سفارش حد ضرر و سفارش limit است.

سفارشات Stop Limit به تریدرها اجازه می‌دهد با مشخص‌کردن حد ضرر، از بازار جا نمانند و در صورتی که استاپ‌شان خورد، با زیر نظر گرفتن وضعیت بازار و استراتژی معاملاتی خود، در قیمت مناسب به بازار ورود کرده و سرمایه خود را مدیریت کنند.

در این نوع سفارش اگر قیمت به نقطه A برسد، یک سفارش با قیمت B ثبت می‌شود. پس از تعیین سفارش استاپ‌لیمیت و رسیدن به قیمت مورد نظر، حتی در صورت آفلاین‌شدن و خروج از پلتفرم معاملاتی به‌صورت خودکار یک سفارش لیمیت ثبت می‌شود.

برای تعیین استراتژی سفارشات Stop limit باید به سطوح حمایت و مقاومت و نوسان ارز دیجیتال مورد نظر توجه داشت. برای مثال اگر بخواهیم وقتی قیمت اتریوم به 3,000 دلار یا بالاتر رسید، سفارش خریدی با قیمت 3,100 دلار ثبت شود، استاپ را 3,000 و لیمیت را 3,100 تعیین می‌کنیم.

سفارش استاپ‌لیمیت ابزاری قدرتمند برای بهبود قابلیت‌های معامله تریدرهاست. با استفاده از این سفارش، نیازی به بررسی دائمی بازار و قیمت‌ها نخواهد بود و مدیریت ارزهای دیجیتال ساده‌تر می‌شود.


Post Only چیست؟


سرویس منحصر بە‌فرد دیگری که در آخرین به‌روزرسانی اکسیر در اختیار کاربران قرار گرفته، سفارش Post Only است.

سفارش Post Only یعنی سفارش شما همیشه در لیست دفتر سفارشات (Order book) قرار بگیرد؛ بنابراین اگر سفارشی به ثبت برسانید که دارای این شرط نباشد، اجرا نخواهد شد. استفاده از حالت Post Only مناسب زمانی است که قصد دارید فقط کارمزد Maker را پرداخت کنید، این گزینه به صرفه‌جویی در کارمزد معاملات کمک می‌کند (در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، کارمزد سفارش گذار Maker از کارمزد سفارش پذیر Taker کمتر است).

فعال‌سازی این گزینه به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی خود را مجدداً تنظیم کنند و در عین‌ حال از کارمزدهای اضافی معاملاتی نسبت به اجرای فوری سفارش در یک بازار  نوسانی اجتناب کنند و درنتیجه سود بیشتری کسب کنند.

برای اینکه با مفهوم post only بیشتر آشنا شوید. به مثال زیر توجه کنید:

در وضعیت بازار نوسانی، معامله‌گر A سفارش خرید 1 بیت‌‌کوین به قیمت 22,000 دلار را می‌گذارد و بهترین قیمتی که در دفتر سفارش (Order book) نشان داده‌ شده 22,001 دلار است، اما هنگامی‌ که سفارش Limit Order در حال انجام است، بهترین قیمت فروش در همان لحظه به 21,995 دلار تغییر می‌کند، حال در صورت فعال‌بودن گزینه post only سیستم به‌طور خودکار این سفارش محدود را ثبت نمی‌کند. این بدین معنی است که معامله‌گر A مجبور به پرداخت کارمزد معاملاتی بالاتری (taker fee) نخواهد کرد.

اما اگر post only  فعال نباشد، از آنجا که بهترین قیمت درخواست قبلاً به یک نقطه قیمت بهتر (21,995 دلار) در مقایسه با قیمت حدی سفارش خرید (22,000 دلار) منتقل‌ شده، سیستم بلافاصله سفارش limit را به‌عنوان یک سفارش بازار اجرا کرده و آن را از بهترین قیمت درخواستی موجود، یعنی تا 22,000 دلار پر می‌کند. درنتیجه، معامله‌گر A ناخواسته کارمزد بالاتری برای خرید پرداخت می‌کند؛ در حالی که انتظار داشته کارمزد معاملاتی کمتری بپردازد.

این آخر مسیر تحول صرافی ارز دیجیتال اکسیر نخواهد بود. برای خریدوفروش تتر ، خریدوفروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید از این صرافی قدیمی و نام‌آشنا استفاده کنید. پشتیبانی ۲۴ساعته اکسیر برای راهنمایی در ثبت‌نام و احراز هویت‌ آسان، همراه شما خواهد بود.

منبع اکسیر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.