راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس شروع پرداخت؛ در مسیر تجربه خریدی بهتر

امیر یوسف‌زاده / سرویس شروع پرداخت (Payment Initiation)، نوع جدیدی از روش پرداخت است که با بانکداری باز امکان‌پذیر شده و این امکان را به مشتریان می‌دهد که به بانک‌های خود متصل شوند و خریدهای اینترنتی خود را مستقیماً از حساب‌های خود بدون وقفه و سریع پرداخت کنند.

سرویس شروع پرداخت، تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری به یک ارائه‌دهنده شخص ثالث (TPP) رضایت دهد تا به حساب بانکی خود متصل شود و از طرف او پرداخت را آغاز کند؛ بنابراین مشتریان به‌ جای اینکه مجبور باشند از اپلیکیشن بانکی خود یا از واسط پرداخت آنلاین استفاده کنند، می‌توانند مستقیم از طریق سرویسی که مشغول استفاده از آن هستند، نقل‌و‌انتقالات یا سفارش‌های پرداخت را انجام دهند.

این موضوع یک مزیت بسیار مهم در زمینه پرداخت ایجاد می‌کند که برای مصرف‌کنندگان و صاحبان کسب‌وکار مزایایی به همراه دارد.


مزیت سرویس شروع پرداخت برای مشتریان


به عبارت ساده، مزیت بزرگ این قابلیت این است که تجربه‌ای بدون دردسر برای کاربران فراهم می‌کند. برای رسیدن به کارت‌های اعتباری و تایپ اعداد، نیازی به تلاش و صرف وقت برای انتقال پول بین حساب‌ها یا پرکردن اطلاعات بانکی در پنل‌های پرداخت نیست.

تنها کاری که مشتریان باید انجام دهند این است که با مراجعه به بانک خود، حسابی را که می‌خواهند از آن پرداخت کنند، انتخاب کرده و تأیید کنند. در این صورت آنها می‌توانند در هر خرید، مستقیماً از محیطی که در آن هستند، نوع حساب را انتخاب کنند و خرید خود را بدون واردکردن اطلاعات کارت بانکی انجام دهند.


مزیت سرویس شروع پرداخت برای کسب‌وکارها


کسب‌وکارها نیز با ارائه تجربه پرداخت سریع و آسان برای کاربران خود، مزیت‌های زیادی برای به‌دست‌آوردن دارند. سفرهای یکپارچه تراکنش، منجر به نرخ تبدیل بهتر یعنی فروش بیشتر می‌شود و با ارائه یک جریان پرداخت یکپارچه، تعامل نیز افزایش می‌یابد، زیرا کاربران هرگز نیازی به ترک سرویس ندارند!

مزیت اصلی این روش برای صاحبان کسب‌وکار، شروع پرداخت مستقیم یا به‌اصطلاح پرداخت تک‌کلیکی امن با کسری از هزینه‌های گزینه‌های سنتی مانند صورت‌حساب و پرداخت‌های کارتی است.

این قابلیت، جریانی با منافع متقابل است؛ یک نوآوری کاربردی که منافع ارزنده‌ای هم برای خریداران و هم برای صاحبان کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.