راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان ثبت شکایت در درگاه ملی مجوزها / تخلف در صدور مجوز تأسیس در صدر شکایات

درگاه ملی مجوزها به سامانه شکایت مجهز شده و متقاضی در صورت تأخیر یا مطالبه شروط یا مدارک غیر از موارد مصرح، می‌تواند به طور کاملاً غیرحضوری شکایت خود را مطرح کند که در صورت ذی‌حق بودن، مجوز صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در آبان‌ماه جاری ۲۷۴ مورد شکایت مربوط به ۱۱۳ عنوان مجوز کسب‌وکار از دستگاه‌های صادرکننده مجوز به ثبت رسیده است.

صدور مجوز تأسیس واحد تولیدی و صنعتی از سوی وزارت صمت در این ماه با ۲۶ مورد شکایت، بیشترین میزان شکایات متقاضیان را به همراه داشته و بعد از آن صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی از سوی وزارت راه و شهرسازی با ۱۸ مورد شکایت، صدور مجوز تأسیس مرکز آموزشی خصوصی (زبان، علمی و کنکور) از سوی وزارت آموزش‌وپرورش با ۱۴ شکایت، احداث جایگاه‌های سوخت مایع و CNG از سوی وزارت نفت با ۱۳ شکایت، تأسیس مدرسه غیردولتی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش با ۹ شکایت و بهره‌برداری واحد تولیدی و صنعتی از سوی وزارت صمت با هشت شکایت، بیشترین میزان شکایت متقاضیان را به همراه داشته‌اند.

همچنین، صدور مجوز فعالیت تولید انفرادی از سوی وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با هشت شکایت، کسب‌وکار خانگی خیاطی لباس از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هفت مورد شکایت، پروانه اشتغال به کار سازنده مسکن و ساختمان (شخص حقیقی) از سوی وزارت راه و شهرسازی با پنج شکایت، صدور مجوز تأسیس انجمن و مؤسسه غیردولتی و خیریه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پنج شکایت و صدور مجوز فعالیت اکتشاف معدن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با پنج شکایت، بخش عمده‌ای از شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

درگاه ملی مجوزها هم‌اکنون به سامانه شکایت مجهز شده و در صورتی که دستگاه صادرکننده در صدور مجوز، تأخیر کرده یا شرط و مدرکی بیش از موارد مصرح در درگاه ملی مجوزها مطالبه کند، متقاضی مجوز می‌تواند از طریق دکمه شکایت در درگاه ملی مجوزها، به طور کاملاً غیرحضوری و بدون کاغذ، شکایت خود را برای رسیدگی مطرح کند که در صورت ذی‌حق بودن، مجوز رأساً صادر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حامیان راه پرداخت