راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

والمارت؛ چهارمین ارتش استخدامی جهان / بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان را بشناسید

هیچ شرکتی در دنیا به اندازه والمارت کارمند ندارد. این شرکت بعد از وزارت دفاع هند و آمریکا و ارتش چین بیشترین تعداد نیروی انسانی را دارد.

بر اساس آخرین گزارش سایت استاتیستا در روز ۲۸ اکتبر، والمارت در بین شرکت‌های دنیا بیشترین تعداد کارمند را دارد. طبق آخرین اطلاعات، تعداد کارمندان این غول خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا به ۲.۳ میلیون نفر می‌رسد. جالب است حتی تعداد کارمندان آمازون نیز بسیار کمتر و حدود ۱.۶۱ میلیون نفر است. در واقع آمازون از نظر تعداد نیروی کار در رتبه دوم پس از والمارت قرار می‌گیرد.

البته در رده‌بندی بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان، این دو غول خرده‌فروشی پس از بخش دفاعی قرار می‌گیرند. در صدر این رتبه‌بندی، وزارت دفاع هند با ۲.۹۲ میلیون نفر نیروی انسانی قرار دارد و وزارت دفاع آمریکا با داشتن ۲.۹۱ نفر کارمند در پله بعدی این رده‌بندی ایستاده است. پس از هند و آمریکا، ارتش آزادی‌بخش خلق چین با استخدام ۲.۵ میلیون نفر رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. البته رقم اعلام‌شده موقعیت‌های غیرنظامی را دربر نمی‌گیرد.

شایان ذکر است بر اساس گزارش یاهوفایننس در روز سوم نوامبر، مدیران اجرایی آمازون استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده‌اند. طبق گفته مدیران اجرایی آمازون، دلیل این اقدام، کاهش هزینه‌ها در شرایط غیرعادی اقتصاد کلان است. مدیران اجرایی این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا چند ماه آینده این وضعیت را حفظ و جذب نیروی جدید را برای تمام بخش‌های شرکت متوقف کنند.

منبع کارنگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.