راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شورای عالی فضای مجازی خبر داد / حضور ۶۰درصدی کسب‌و‌کارها در پلتفرم‌های داخلی

شورای عالی فضای مجازی در جلسه اخیر خود و با ارائه گزارشی اعلام کرده که بیش از 60 درصد کسب‌وکارها روی 10 پلتفرم داخلی حضور پیدا کرده‌اند. در این زمینه شورای عالی فضای مجازی جزئیات بیشتری اعلام نکرده و در سایت این شورا نیز جزئیات این گزارش منتشر نشده است.

در بیش از یک ماه گذشته و با شروع محدودیت دسترسی به اینترنت و فیلتر پلتفرم‌های پرکاربر، دولت و در رأس آن وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای رشد استفاده از پلتفرم‌های داخلی به کار برده‌اند و حتی در این زمینه به تازگی آیین‌نامه حمایت از سکوهای داخلی و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال رونمایی شده است.

حالا در تازه‌ترین اتفاق، عصر روز گذشته (17 آبان) در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس‌جمهوری اعلام شده حضور کسب‌وکارها روی ۱۰ پلتفرم داخلی افزایش داشته و بیش از ۶۰ درصد کسب‌وکارها در پلتفرم‌های ایرانی حضور پیدا کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، در این جلسه همچنین بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت شبکه؛ به‌خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تأکید و مقرر شد وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند.

در این جلسه گزارشی هم از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه شد. همچنین وضعیت اقتصاد دیجیتال و چالش‌های موجود در این حوزه مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

صیانت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های ایرانی نیز از دستورات جلسه روز گذشته شورای‌ عالی فضای مجازی بود که اعضا پس از بحث و بررسی درباره آن، مقرر کردند قوه قضائیه بخشنامه‌ای در این رابطه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.