راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نکاتی که پیش از خرید ارز دیجیتال باید در نظر داشت

خرید ارز دیجیتال این روزها به یکی از گزینه‌های مورد علاقه بسیاری از مردم جهان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. این بازار با وجود عمر کوتاهی که دارد، شاهد رشد زیادی بوده و بارها به تیتر اول اخبار اقتصادی جهان تبدیل شده است. به نظر می‌رسد فرصت رشد و کسب درآمد در این بازار برای افراد بسیاری جذاب باشد؛ با این حال هرگز نباید نکات اولیه یک سرمایه‌گذاری موفق را فراموش کرد. با رعایت چنین نکاتی می‌توان حتی از سخت‌ترین شرایط بازار نیز سربلند بیرون آمد. اما نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟ چه تفاوتی با سایر بازارهای مالی دارد؟ در ادامه نکات مهمی که هر فرد باید پیش از شروع سرمایه‌گذاری به آنها توجه کند مرور شده است:

  • هدف از خرید ارز دیجیتال را مشخص کنید

هدف شما از خرید ارز دیجیتال چیست؟ آیا به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر می‌کنید یا معامله کوتاه‌مدت بیشتر برای شما مناسب است؟ چند درصد سود برای شما کافی است؟ تا چه میزان مایل به تحمل ضرر هستید؟ آیا خرید ارز دیجیتال برای اهداف شما گزینه مناسبی است یا سایر بازارهای مالی بیشتر مطابق نیازهای شما حرکت می‌کنند؟ چه مبلغی برای شروع سرمایه‌گذاری شما مناسب است؟

شاید تعیین هدف در ابتدا به نظر بسیاری، خسته‌کننده و غیرضروری باشد، اما چنین نیست و اهمیت بسیار زیادی دارد. در اصل پس از مشخص‌کردن هدف، افراد با انتظارات خود از بازار و یک سرمایه‌گذاری آشنا خواهند شد و می‌توانند بر اساس نیازها و انتظارات خود شرایط بازار و سبد سرمایه‌گذاری‌شان را ارزیابی کنند. اهداف افراد تعیین‌کننده انتخاب بازار، انتخاب شیوه کسب درآمد در بازار، انتخاب دارایی، انتخاب زمان ورود به یک معامله و زمان خروج از آن است. در نتیجه حتماً پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید اهداف شناسایی شوند.

  • خودتان تحقیق کنید

نکته مهمی که بسیاری از سرمایه‌گذاران فراموش می‌کنند تحقیق کردن پیش از سرمایه‌گذاری است. باید جزئیات پروژه مورد نظر را با دقت بررسی کرد و اخبار مربوط به آن را خواند. حرف و توصیه دوستان، آشنایان و حتی تحلیلگران مشهور نمی‌تواند تعیین‌کننده قطعی اتفاقاتی باشد که در آینده رخ خواهد داد. البته باید تمامی حرف‌ها و نظرات موافق و مخالف را شنید و با استدلال بررسی کرد، اما نباید هرگز بر اساس این نظرات دست به عمل زد و افراد باید تصمیم‌گیرنده اصلی امور مالی خود باشند.

  • در خرید ارز دیجیتال به موارد امنیتی توجه کنید

خرید ارز دیجیتال برای بسیاری در نگاه اول سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. با این حال با کمی تحقیق می‌توان بهترین راه را پیدا کرد. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای خرید ارز دیجیتال، ثبت‌نام در یک صرافی معتبر ایرانی است. ثبت‌نام در صرافی‌های خارجی از یک طرف با چالش تحریم روبه‌روست و از طرفی افراد در مرحله اول برای خرید تتر (دلار) به یک درگاه امن واریز ریال نیاز دارند و صرافی‌های ایرانی این نیاز را برطرف می‌کنند. باید حتماً پیش از انتخاب صرافی مورد نظر، در خصوص آن تحقیق و حجم معاملات آن، کارمزد، امکانات و سایر موارد مربوطه را بررسی کرد. 

حتماً باید پیش از خرید ارز دیجیتال نکات مهم امنیتی را مرور کرد. آدرس ایمیل ویژه‌ای برای امور مالی خود در نظر گرفت و آن را در اختیار کسی نگذاشت. باید در انتخاب رمز حساب‌های کاربری خود هم دقت کرد. برای نگهداری مقادیر زیاد ارز دیجیتال از یک کیف پول مطمئن استفاده کرد و نباید میزان دارایی خود در بازار ارزهای دیجیتال را با کسی به اشتراک گذاشت و مراقب پیام افراد ناشناس نیز باید بود. 

  • به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشید

همیشه در بازارهای مالی می‌گویند هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید. این توصیه بسیار حیاتی می‌تواند سرمایه افراد را از خطرات بسیاری نجات بدهد. در کنار ارز دیجیتال از سرمایه‌گذاری‌های دیگری مانند طلا، استیبل‌کوین‌ها و… نیز نباید غافل شد. از واردکردن حجم بالایی از سرمایه‌ در بازارهای پرریسک باید خودداری کرد. همچنین نباید در بازار ارزهای دیجیتال تمام دارایی‌ را بر یک ارز سرمایه‌گذاری کرد. ارزهای دیجیتال هر کدام با دیگری متفاوتند و به شکلی متفاوت و برای اهدافی متفاوت به وجود آمده‌اند. با توجه به این مسئله باید تلاش کرد ارزهای دیجیتال سبد حوزه‌های فعالیت متنوع و درصد ریسک متفاوتی داشته باشند. 

  • نوبیتکس؛ مرجعی امن برای خرید ارز دیجیتال

یک صرافی امن می‌تواند بهترین دروازه برای ورود شما به دنیای ارزهای دیجیتال باشد. صرافی دانش‌بنیان نوبیتکس با بیش از چهار میلیون کاربر، بزرگ‌ترین بازار مبادله ارزهای دیجیتال در ایران است. می‌توان به سادگی با ثبت‌نام در این صرافی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کرد و از امکانات آن بهره‌مند شد. خرید و فروش در دو بازار تتری (دلاری) و تومانی، امکان استفاده از سفارش سریع و معین، استفاده از حد ضرر، اعلان تغییرات قیمت، تحلیل سود و زیان پورتفوی ارز دیجیتال، ذخیره‌سازی سرد و امن دارایی و مشاهده آسان تاریخچه معاملات، بخشی از امکانات صرافی نوبیتکس هستند.

به گفته نوبیتکس، می‌توان با استفاده از نسخه وب یا اپلیکیشن نوبیتکس آسان‌ترین روش معامله ارزهای دیجیتال را تجربه کرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.