راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسترکارت؛ در فکر فتح قله‌های رمزارزی / ارمغان جدید مسترکارت این بار از جنس رمزارز است

شرکت مسترکارت اخیراً با معرفی یک قابلیت جدید از ورود جدی به حوزه رمزارزها خبر داده است. Crypto SourceTM، برنامه جدید مسترکارت است که مؤسسات مالی را قادر می‌سازد قابلیت‌ها و خدمات تجارت ارزهای دیجیتال امن را به مشتریان خود ارائه دهند.

به گزارش «راه پرداخت»، شاخص پرداخت‌های جدید مسترکارت در سال 2022 نشان می‌دهد 29 درصد از پاسخ‌دهندگان در سراسر جهان در حوزه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و 65 درصد افراد نیز ترجیح می‌دهند خدمات مرتبط با رمزنگاری توسط مؤسسه مالی مورد اعتماد فعلی‌شان ارائه شود.

با قابلیت جدید مسترکارت، شرکای مؤسسه مالی این شرکت با مشارکت با ارائه‌دهندگان نظارتی و دارای مجوز حوزه کریپتوکارنسی، به مجموعه جامعی از خدمات خرید، نگهداری و فروش برای دارایی‌های رمزنگاری منتخب، امنیت و خدمات مشاوره دسترسی خواهند داشت.

این قابلیت جدید در مسترکارت امنیت بیشتری برای اکوسیستم کریپتو ایجاد می‌کند و از صادرکنندگان کارت در انطباق آنها با مقررات پیچیده رگولاتوری پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام شرکت مسترکارت در حال حاضر، مجموعه پیشنهادهای مرتبط با رمزنگاری مسترکارت برای بانک‌ها و فین‌تک‌ها شامل موارد زیر است:

۱- پشتیبانی فناوری و مشارکت برای فعال‌کردن گزینه خرید، نگهداری و فروش دارایی‌های رمزنگاری منتخب؛

۲- مدیریت امنیتی از جمله ارائه مجموعه‌ای از راه‌حل‌های احراز هویت توسط مسترکارت، ارائه تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با رمزنگاری، نظارت بر تراکنش، مبارزه با پول‌شویی، امنیت سایبری و بیومتریک؛

۳- ارائه قابلیت خرج‌کردن و نقدکردن از طریق طیف وسیعی از محصولات از جمله کارت‌های رمزنگاری و بانکداری باز و خدمات فرامرزی؛

۴-مدیریت برنامه‌های رمزنگاری شامل طراحی برنامه، توسعه محصول و اجرای فناوری، بهینه‌سازی بازار و خدمات مشاوره بازاریابی، ارائه پشتیبانی سرتاسری برای بانک‌ها، فین‌تک‌ها و صادرکنندگان برای ارائه برنامه‌های رمزنگاری در مقیاس متناسب بازار.

رئیس بخش سایبری و اطلاعات مسترکارت در این خصوص توضیح داده است: «تمرکز اصلی ما در مسترکارت بر جلب اعتماد مشتریان است. آنچه امروز اعلام می‌کنیم، یک رویکرد متصل به خدمات است که به کاربران کمک می‌کند با خیال راحت و ایمن وارد اکوسیستم رمزنگاری شوند.»

او در ادامه افزود: «سرمایه‌گذاری‌های اخیر ما در این فضا، مانند خرید CipherTrace و Ekata، مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصربه‌فرد را در اختیارمان قرار می‌دهد تا پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های فنی موجود در بازار کریپتوکارنسی را به مشتریان و مصرف‌کنندگانمان ارائه دهیم.»

همچنین طبق اعلام مسترکارت، این شرکت برای گسترش قابلیت جدید خود در حال گسترش همکاری‌ها و همکاری با کمپانی Paxos Trust  است. این کمپانی یک پلتفرم زیرساخت بلاکچین تنظیم‌شده و پیشرو است.

هدف از این مشارکت این است که مشتریان بتوانند خدمات دلخواه خود را در حوزه کریپتوکارنسی به‌صورت یکپارچه از بانک‌ها دریافت کنند.

جورن لامبرت، یکی از مدیران ارشد مسترکارت می‌گوید: «تعهد ما ساده است؛ ورود به حوزه فناوری دارایی‌های دیجیتال برای حمایت از انتخاب مصرف‌کننده در پرداخت. این قابلیت یک گام هیجان‌انگیز در سفر ما به دنیای ارزهای دیجیتال است که برای پیشرفت هرچه سریع‌تر در آن از تمامی نقاط قوت کسب‌وکارهای جهانی خود از بانکداری باز و احراز هویت گرفته تا تجزیه و تحلیل و نظارت بر کلاهبرداری و راه‌حل‌های تسویه‌حساب استفاده می‌کنیم. نوآوری‌های محصولات رمزنگاری ما نوعی انتخاب در مقیاس را برای مشتریان فراهم می‌کند و همچنان فرصت‌های منحصربه‌فردی برای مؤسسات مالی به ارمغان می‌آورد؛ زیرا آنها به دنبال ارائه خدمات جدید و پیشرفته به مشتریان خود هستند.»

والتر هسرت، رئیس استراتژی در کمپانی Paxos نیز در خصوص همکاری این شرکت با مسترکارت توضیح می‌دهد: «مسترکارت دارای یک شبکه قدرتمند از مؤسسات مالی در سراسر جهان است. این پیشنهاد هیجان‌انگیز که توسط کمپانی‌های Paxos و Mastercard توسعه‌ یافته، سریع‌ترین و قابل اعتمادترین راه را برای ارائه دسترسی امن و مطمئن به ارزهای دیجیتال برای مصرف‌کنندگان خود در سراسر جهان فراهم می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.