راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دستور برای توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی / چالشی دیگر برای کسب‌وکارهای آنلاین

به‌صورت غیررسمی به اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی با سرشماره‌هایی مانند ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و… دستور داده شده تا ارسال پیامک‌های خود و ارائه سرویس به شرکت‌های مختلف را متوقف کنند.

براساس شنیده‌های «راه ‌پرداخت» از برخی سرویس‌دهندگان ارسال پیامک خدماتی، دلیل این تصمیم، هک چندین سازمان بوده که از سرویس‌های پیامک خدماتی اپراتورهای فعال در زمینه ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کرده‌اند.

با این اتفاق، هکر‌ها از مسیر و سرشماره ارسال پیامک انبوه این سازمان‌ها استفاده کرده و با ارسال پیام‌هایی برای کاربران، آنها را به اعتراض سراسری دعوت کرده‌اند. طبق شنیده‌های راه‌ پرداخت، این اتفاق هفته گذشته نیز چندین بار رخ داده است.

«کاوه‌نگار»؛ سرویس ارسال پیامک خدماتی در اطلاعیه‌ای که روی پنل کاربری خود گذاشته به خدمات‌گیرندگان خود اعلام کرده تا اطلاع ثانوی ارسال پیامک از طریق این شرکت متوقف می‌شود. 

اطلاع‌رسانی شرکت کاوه‌نگار به خدمات‌گیرندگانش

برخی شرکت‌ها اعلام می‌کنند از ظهر امروز (۲۲ مهر) و به دنبال این اتفاق، پیامک‌های مربوط به کد تٲیید و سیستمی هم ارسال نمی‌شود و کاربران با مراجعه به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف نمی‌توانند از خدمات آنها که به ارسال پیامک نیاز دارد، استفاده کنند.

در واقع توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهایی که از این اپراتورها برای ارسال پیامک حاوی هویت‌سنجی، ارسال‌ رمز‌های یک‌بار‌مصرف، اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک پیگیری سفارش، تخفیف، کد و… استفاده می‌کردند با مشکلات جدی روبه‌رو شوند و به‌صورت کلی، ثبت‌نام یا ورود در سرویس‌های داخلی از طریق پیامک مختل شده است.

برخی مدیران شرکت‌های استارتاپی با انتقاد از شعارهای سال دانش‌بنیان و تلاش دولت برای تحقق اقتصاد دیجیتال اعلام می‌کنند که بعد از اختلال و قطعی بیش از دو‌هفته‌ای اینترنت، حالا قطع پیامک‌های خدماتی این شرکت‌ها را وارد چالش دیگری کرده است. 

در حال‌ حاضر برخی کاربران در شبکه‌های مجازی اعلام می‌کنند امکان دریافت پیامک از سوی شرکت‌هایی مانند اسنپ، تپسی، الوپیک، دیجی‌کالا، فیلیمو، نماوا، علی‌بابا، ایران‌تلنت و… برای آنها غیرممکن شده یا با اختلال همراه شده است.

8 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    لعنت به تک تک کسانی که با تصمیم هاشون کسب و کارها رو نابود می کنن و به تبع اون باعث بیکاری و بدبختی برای خونواده ها میشن

    1. یک هموطن می‌گوید

      هزاران، بار لعنت بشون

  2. مجیدامیری می‌گوید

    واقعن جای تاسف داره نمیدونم به کجا داریم میریم چرا توی کشورم اینطوریه

  3. ناشناس می‌گوید

    به خدا حرمسعولی که سدای مارو میشنوسری تری به داد بیکار شدها برسه از کجا بیارن کرای خونه خرج خونه بدن که شما اینستا واتساپ قعت کردین خدایا بند درو روی بندبست خودت وازش کن حالا باید چکار کنن زمین کوتا اسمون بلند

  4. هایکا می‌گوید

    بطور کامل وقطعی دارند نونمون آجر میکنند خدایی هم هست

  5. علی می‌گوید

    سلام، نماوا و… از شماره شخصی براتون پیام میفرستن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.