راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی صرافی‌ها را مکلف کرد / نرخ‌های خریدوفروش ارز در درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز درج شود

بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی، صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی از یازدهم مهرماه 1401 موظف‌اند نرخ‌های خریدوفروش ارز را علاوه بر تابلوی صرافی در درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز نیز درج کنند. 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به تمامی صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از این بانک اعلام کرد در راستای شفافیت و ساختارمندشدن اعلام نرخ خریدوفروش ارز توسط شبکه صرافی‌های کشور و رقابتی‌کردن نرخ‌ها، همچنین با هدف تسهیل دسترسی و مقایسه نرخ‌ها برای هموطنان و متقاضیان ارز از تاریخ 11 مهرماه نرخ‌های خریدوفروش ارز خود را علاوه بر درج در تابلوی صرافی، در درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز که حساب کاربری آن توسط بازار متشکل ارز ایران در اختیار صرافی‌ها قرار می‌گیرد، درج کنند. 

فهرست نرخ‌های اعلامی به همراه سایر اطلاعات صرافی‌ها از جمله آدرس و شماره تماس در وبگاه رسمی بازار متشکل ارز ایران ارائه خواهد شد.

شرکت‌های صرافی همچنین موظف‌ شده‌اند نرخ‌های خریدوفروش خود را در تابلوی صرافی و درگاه فوق به‌صورت یکسان ثبت کنند. این نرخ‌ها قابلیت حذف یا ویرایش لحظه‌ای داشته و تا زمانی که صرافی اقدام به تغییر آنها نکند در درگاه مذکور و همچنین وبگاه بازار متشکل ارز ایران بدون تغییر باقی خواهند ماند. نرخ‌های اعلامی به‌منزله نرخ خریدوفروش صرافی در هر لحظه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.