راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روح‌اله دهقانی فیروزآبادی به‌عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور منصوب شد

هفته گذشته بود که شایعات در خصوص استعفای سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رفته‌رفته قوت گرفت تا اینکه امروز به طور رسمی به تمامی شایعه‌ها پایان داده شد و سورنا ستاری پس از 9 سال حضور در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از این سمت کناره‌گیری کرد تا جای خود را به روح‌اله دهقانی فیروزآبادی دهد.

به نظر می‌رسد سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران که امروز صبح عازم نیویورک شد، قبل از سفر خود برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل قصد داشت سرنوشت ستاری را مشخص کند.

تا پیش از این بحث حضور دهقانی فیروزآبادی در این سمت چندان مطرح نبود، بلکه از افرادی همچون محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای حضور در این سمت نام برده می‌شد.

مجموعه شرایط نشان می‌دهد از ابتدای دولت سیزدهم تمایل برای جایگزینی ستاری وجود داشته، اما شاید اجماع مناسبی در خصوص جانشینی او در بدنه دولت وجود نداشته است.

از طرفی در حکم سید ابراهیم رئیسی موضوع سرپرستی معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطرح شده و دهقانی فیروزآبادی که اکنون ریاست جهاد دانشگاهی را بر عهده دارد با حفظ سمت در جایگاه سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

این موضوع بیانگر آن است که ابراهیم رئیسی و بدنه دولت قصد داشتند قبل از سفر به نیویورک، بلاتکلیفی و شرایط استعفای سورنا ستاری را تعیین تکلیف کنند و سپس در این خصوص جمع‌بندی نهایی را انجام دهند.

دهقانی فیروز آبادی که اکنون ریاست جهاد دانشگاهی را در دولت سیزدهم برعهده دارد، تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن در حوزه علم و فناوری را عهده‌دار بوده است.

او در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز منصوب شد.

دهقانی فیروزآبادی سال 1387 دکتری خود را در رشته هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و علاوه بر سوابق اجرایی، سوابق پژوهشی و عضویت در هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف را در کارنامه خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.