راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی تعداد بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات ارز اربعین را افزایش داد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای 16 بانک دیگر را مکلف کرد تا نسبت به ارائه خدمات ارز اربعین به متقاضیان اقدام کنند. پیش‌ از این پنج بانک ملی ایران، سپه، ملت، تجارت و صادرات و صرافی‌های مجاز مکلف به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین بودند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بانک‌های كشاورزی، رفاه كارگران‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، مسكن‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، كارآفرين‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پارسيان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، اقتصاد نوين‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، سامان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پاسارگاد، ‏‏‏‏‏‏‏‏سرمايه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پست‌بانک، سينا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، توسعه تعاون‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، خاورميانه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، شهر، دی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و گردشگری‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ را مکلف کرد تا از طریق کلیه شعب ارزی خود در کشور با اولویت تهران و کلان‌شهرها ترتیبات تأمین و پرداخت ارز به زائران را انجام دهند.

بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی 100 دلار به نرخ توافقی اقدام کنند، همچنین در صورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیزشده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای ۱۰۰ دلار ، 150 هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان ارائه دهند.

فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین هیچ‌گونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.