راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرم‌افزارهای فین‌تک به‌عنوان یک خدمت؛ آینده فناوری‌های مالی / بودجه‌های میلیون‌دلاری شرکت‌های جدید به ما چه می‌گوید؟

به لطف صنعت فین‌تک امروزه خدمات مالی و بانکداری چهره جدیدی پیدا کرده و هر لحظه با پویایی تمام در حال تغییر و به‌روزرسانی است. کمتر شیوه و عملیات مالی یافت می‌شود که در روند آن تحولی رخ نداده باشد. در این میان محصولات و خدماتی بازار را تصاحب می‌کنند که علاوه بر تطابق با فناوری روز دنیا، یکپارچه باشند و مشتریان را که بهتر است در این صنعت به‌خصوص آنها را «کاربر» خطاب کنیم دچار سردرگمی نکنند.

به همین دلیل بازار برای سربرآوردن شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی با عنوان Fintech saas داغ شده است و این نوع از سرویس‌های فین‌تکی امروزه طرفداران زیادی در میان کسب‌وکارها دارند؛ به‌خصوص کسب‌وکارهای بزرگی که بسیار پیش‌تر از ظهور فین‌تک وجود داشته‌اند، اما در زمان حال برای رفع نیاز مشتریان خود به خدمات فین‌تک نیاز پیدا کرده‌اند. fintech saas درواقع به خدمات مالی مبتنی بر نرم‌افزار اتمی یا ترکیبی که برحسب تقاضا در دسترس هستند اطلاق می‌شود.

به‌زعم بسیاری از کارشناسان این حوزه، نرم‌افزارهای فین‌تکی به‌عنوان یک سرویس، آینده خدمات مالی را شکل خواهند داد. در ادامه پنج شرکت برتر این حوزه را در سال میلادی گذشته معرفی کرده‌ایم.

Shift Technology

Shift Technology یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده راه‌حل‌های اصلی هوش مصنوعی SaaS در صنعت فین‌تک است که بر کمک به کسب‌وکارها در شکست تقلب و خودکارسازی ادعاها در صورت بروز هرگونه شرایط پیش‌بینی‌نشده متمرکز است.

AvidXChange

AvidXchange یکی از پیشروترین شرکت‌های پردازش خودکار صورت‌حساب و پرداخت است که بیشتر برای مشاغل متوسط ​​بازار کاربرد دارد. این شرکت که در سال 2000 تأسیس شد، سالانه بیش از 140 میلیارد دلار تراکنش را در سراسر شبکه خود برای بیش از 680000 تأمین‌کننده انجام می‌دهد. علاوه بر این آمار حدود شش‌هزار مشتری در آمریکای شمالی از AvidXChange برای پرداخت صورت‌حساب‌های خود استفاده می‌کنند.

Billtrust

Billtrust روی صورت‌حساب برون‌سپاری، صورت‌حساب الکترونیکی، EBPP، EIPP، B2B، برنامه‌های پرداخت، اتوماسیون AR و بسیاری موارد دیگر تمرکز دارد. خدمات مالی این شرکت یکی از انتخاب‌های برتر برای شرکت‌های B2B است. این شرکت با یک پایگاه داده مشتری بیش از 40 صنعت از اتوماسیون AR برای هدایت مناطق مختلف مانند شبکه‌های پرداخت مبتنی بر تأمین‌کننده، تحویل خودکار صورتحساب و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کند. Billtrust رکوردی باورنکردنی در پردازش بیش از یک تریلیون‌دلار فاکتور در چند سال گذشته دارد و اتوماسیون این شرکت به چرخه‌های پرداخت بدون درز برای مشتریانشان کمک می‌کند.

Built Technologies

Built Technologies یک ارائه‌دهنده فناوری مالی ساخت‌وساز با رتبه برتر است که چندین راه کسب‌وکار مانند رهبران تجاری یا مشتریان ساخت‌وساز، صاحبان املاک و مستغلات، شرکت‌های عنوان و غیره را به هم متصل می‌کند. Built Technologies جریان سرمایه در اکوسیستم را با ساده کردن فرآیند برداشت، ردیابی انطباق، کاهش خطرات، بهبود پرداخت‌های ساخت‌وساز و وفاداری مشتریان افزایش می‌دهد.

Ezetap Mobile Solutions

Ezetap Mobile Solutions یکی از شرکت‌های مستقر در هند و یکی از بازیگران پیشرو در صنعت پرداخت، سخت‌افزار، ابر و SaaS در سراسر جهان است. اکوسیستم پرداخت داده بدون اصطکاک این شرکت از توانایی‌های SaaS برای کمک به خرده‌فروشان آجر و ملات، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و سایر شرکت‌ها در امور مالی خود استفاده می‌کند. آنها راه‌حل‌های سرتاسر متفاوتی را برای پرداخت‌های هوشمند ارائه می‌کنند که می‌تواند برای انجام پرداخت‌های بدون دردسر مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه برای تأکید بر اهمیت این موضوع، شرکت سالید را در نظر بگیرید. سالید یکی از شرکت‌های حوزه Fintech saas است. این شرکت در شهرستان سان‌ماتیو کالیفرنیا مستقر است و محصولات بانکی، پرداخت‌ها، کارت‌ها و ارزهای دیجیتال را از طریق API‌هایی با قابلیت ادغام آسان به کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد.

سالید اخیراً اعلام کرده مبلغ 63 میلیون دلار برای ارائه خدمات فین‌تک به‌عنوان سرویس به شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات فین‌تکی خود را راه‌اندازی کنند در نظر گرفته است. به گفته آرجون تیاگاراجان، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Solid، این شرکت 18 ماه گذشته را صرف کار با مشتریان اولیه روی تناسب محصولات فین‌تکی با بازار کرده است.

طبق توضیحات مدیرعامل سالید، استفاده از راهکارهای مبتنی بر زیرساخت‌های قدیمی در نهایت به ارائه خدمات و محصولات نقطه‌ای و جزیره‌ای در شرکت‌ها منجر می‌شود و علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری ناخوشایند به مشتریان و سردرگم شدن آنها در استفاده از محصولات و خدمات، این شرکت‌ها هزینه زیادی را صرف نگهداری اولیه و مداوم این محصولات می‌کنند و این در حالی است که این مشکل با استفاده از یک محصول واحد و به‌روز حل می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند به‌ جای ارائه محصولات نقطه‌ای و جداگانه با استفاده از APIها و چند خط کد، محصولات فین‌تک را در سامانه یا نرم‌افزار خود تعبیه و راه‌اندازی کنند.

طبق توضیحات او، مشتریان به دنبال سایت‌هایی با طراحی رابط کاربری و تجربه‌ کاربری خوب نیستند، بلکه امروزه یک رابط توسعه‌دهنده با داشبورد قدرتمند سلف‌سرویس بسیار پرطرفدارتر است.

یکی از مشکلات شرکت‌هایی که با ساختارهای سنتی رشد کرده و مشتریان خاص خود را دارند، این است که برای سازگاری با نیاز بازار و حفظ مشتریان‌شان نیازمند زیرساخت‌های مدرن هستند؛ اما معمولاً ابزاری برای راه‌اندازی این زیرساخت‌ها به‌صورت یک محصول یکپارچه که مشتریان را دچار سردرگمی نکند و استفاده از آن راحت باشد ندارند.

در سال گذشته درآمد شرکت سالید 10برابر و تعداد مشتریان آن دوبرابر شده و در سال جاری میلادی نزدیک به دو میلیارد دلار تراکنش داشته که نشان‌دهنده تعداد رو به رشد کمپانی‌هایی است که به دنبال شرکتی مثل سالید برای ارائه خدمات مبتنی بر فین‌تک هستند.

در رتبه‌بندی‌های اخیر، شرکت سالید حتی در میان 50 شرکت برتر حوزه fintech saas هم جای ندارد؛ بنابراین یک تأمین مالی 63 میلیون‌دلاری در این شرکت به بررسی و فعالیت در حوزه Fintech saas اختصاص داده‌ شده و این نشان می‌دهد این حوزه نوپا در حال یافتن جایگاه واقعی خود در صنایع فناوری مالی است و شاید حتی در آینده‌ای نزدیک نتوان آینده فین‌تک را بدون آن تصور کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.