راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رمزارزهای چیلیز، کوانت و ایپ‌کوین در نوبیتکس

سه ارز دیجیتال چیلیز، کوانت و ایپ‌کوین در بازار تتری و ریالی صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس فهرست شدند.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس، چیلیز که در ماه‌های اخیر بیشتر از قبل نامش شنیده شده، با هدف بهبود رابطه بین هواداران و تیم‌های ورزشی شروع به کار کرد. به کمک چیلیز هواداران با توجه به تصمیم باشگاه ورزشی، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های آن باشگاه مشارکت داشته باشند یا با خرید توکن باشگاه از تیم موردعلاقه‌شان حمایت کنند.

شرکت چیلیز (Chiliz)، شرکت اصلی پلتفرم Socios و توکن CHZ است. Socios یک اکوسیستم با امکانات کامل برای توکن‎‌های طرفداران است. وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایلی این پلتفرم، به کاربران این امکان را می‌دهند که ان‌اف‌تی‌های هواداری را خریداری کنند یا در مسابقات به دست بیاورند و با سایر کاربران مبادله کنند. این پلتفرم در حال حاضر ان‌اف‌تی‌هایی برای چندین تیم ورزشی ارائه می‌دهد و خبرهایی از پیوستن تیم‌های جدید ورزشی به این اکوسیستم به گوش می‌رسد. تا به حال تیم‌هایی از جمله تیم یوونتوس، تیم بسکتبال بارسلونا، پاری‌سَن‌ژِرمن، اتلتیکو مادرید، تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز و تیم فرمول یک استون مارتین رویداد عرضه توکن هواداری (FTO) برگزار کرده‌اند.

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) توکن بومی شرکت چیلیز و پلتفرم Socios است که بر بستر اتریوم ERC-20 اجرا می‌شود. این توکن به عنوان ارزی عمل می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد ان‌اف‌تی ها را در بازار توکن طرفداران Chiliz Socios خریداری کنند.

اگر یک ان‌اف‌تی با برند تیمی برای یک باشگاه دارید که در حال برگزاری نظرسنجی است، شما یک رأی در این نظرسنجی دارید و اگر دو ان‌اف‌تی داشته باشید، دو رأی خواهید داشت. تأثیر هر فرد در تصمیم‌گیری‌های باشگاه هواداران یک تیم، بستگی به تعداد ان‌اف‌تی هایی دارد که فرد در اختیار دارد. همین موضوع باعث ایجاد انگیزه برای کاربران در خرید و تجارت ان‌اف‌تی‌های بیشتر می‌شود. برای خرید این ان‌اف‌تی‌ها، باید از توکن چیلیز استفاده کرد و یکی از دلایل رشد چشمگیر بازار چیلیز، همین دربرگیری گسترده و استقبال عمومی از آن است.

ارز دیجیتال چیلیز در حال حاضر در رتبه 39 کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد و در محدوده 23 سنت معامله می‌شود. بالاترین قیمتی که چیلیز تاکنون تجربه کرده 77 سنت بوده است و افراد زیادی آینده‌ای خوش‌بینانه برای چیلیز متصورند.

رمزارز کوانت (QNT) نیز یک توکن در بلاکچین Quant است. کوانت نیز سیستم‌عامل بلاکچینی است که برای اتصال شبکه‌های بلاکچین مختلف به یکدیگر ایجاد شده و برای ارتباط میان پلتفرم‌های بلاکچین راه‌حلی تازه ارائه می‌کند.

پروتکل Quant برای حذف موانع ارتباطات و افزایش قابلیت‌های همکاری و مقیاس‌پذیری زنجیره‌های بلوکی طراحی شده است.

کوانت به‌عنوان یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم، از امنیت و قابلیت همکاری اکوسیستم اتریوم استفاده می‌کند. بر خلاف بلاکچین بیت‌کوین که بر ارائه راهی برای انتقال ارزش به مردم تمرکز دارد، اتریوم طیف وسیع‌تری از موارد استفاده را دارد.

طراحی کوانت به‌گونه‌ای است که با هر ساختاری کار می‌کند و می‌تواند بدون توجه به معماری و ویژگی‌های درونی، ساختار آنها را با دنیای بلاکچین مرتبط کند.

توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها هر ماه هزینه‌های مصرف و استفاده از این پروتکل را به حساب Quant Treasury می‌پردازند که با توکن‌های QNT کار می‌کند. با افزایش تعداد کاربران و تقاضا برای QNT، توکن‌های QNT بیشتری تولید و وارد چرخه می‌شوند.

ارز دیجیتال کوانت در حال حاضر در رتبه 46 کوین‌مارکت‌کپ بوده و قیمت آن در محدوده 94 دلار است. این ارز دیجیتال در مهر سال گذشته به سقف تاریخی 393 دلار رسید و با نزولی شدن بازار رمزارزها، در حال حاضر در محدوده 94 دلار معامله می‌شود.

و اما ایپ کوین (APE COIN) توکن بومی مجموعه Bored Ape Yacht Club یا همان BAYC است. مجموعه BAYC میمون‌های بی‌حوصله‌ای (Bored Ape) را به نمایش می‌گذارد که به ظاهر خسته به نظر می‌رسند.

کلاب میمون‌های بی‌حوصله‌ در آوریل 2021 راه‌اندازی شد که اولین مجموعه ان‌اف‌تی از اکوسیستم APE به شمار می‌رود. این کلاب دارای 10 هزار میمون منحصربه‌فرد در بلاکچین اتریوم است و هر میمون (APE) ظاهر و سبک منحصربه‌فرد خود را دارد.

کاربران بسته به روحیه و انتخاب خود، می‌توانند این میمون‌ها را تا ریزترین جزئیات انتخاب کنند. سرمایه‌گذاران در سراسر جهان پول خود را برای این آثار هنری که به صورت ان‌اف‌تی هستند، گذاشته‌اند و خریدارانی مانند جاستین بیبر و امینم از جمله خریداران این میمون‌های ان‌اف‌تی هستند.

ارز دیجیتال ApeCoin توکن کاربردی اکوسیستم APE است که از سوی یک سازمان غیرمتمرکز یا DAO اداره می‌شود. هر کسی که ApeCoin را دارد، مجاز است رأی خود را در مورد تصمیمات مربوط به حاکمیت اکوسیستم به صندوق بیندازد.

دارندگان توکن APE تصمیمات حاکمیتی جمعی می‌گیرند، رأی می‌دهند و در مورد موضوعاتی مانند تخصیص بودجه، چارچوب قوانین، مشارکت، انتخاب پروژه و موارد دیگر تصمیم می‌گیرند.

ایپ کوین در حال حاضر در رتبه 36 کوین‌مارکت‌کپ است و در محدوده قیمت 4.75 دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال قیمت 36 دلار را نیز به خود دیده است.

برای خرید و فروش امن چیلیز، کوانت، ایپ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نوبیتکس، بزرگترین و نخستین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران با بیش از چهار میلیون کاربر ایرانی ثبت نام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.