راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت وام ازدواج به تمامی متقاضیان در هفته دولت / رشد ۳۸ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی

سید عباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد  ۳۰ مردادماه در نشست خبری؛ از پرداخت وام ازدواج به‌تمامی زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی ثبت‌نام کرده‌اند و تا تاریخ ۲۹ مردادماه پرونده خود را تکمیل کرده‌اند، خبر داد.

حسینی در این نشست گفت: «سیاست‌های که باید وزارت اقتصاد دنبال کند در حوزه هدایت نقدینگی است و باید در سه حوزه شفافیت، گسترش عدالت و حمایت از تولید اجرا شود.»

او اضافه کرد: «تا پایان خردادماه امسال حجم نقدینگی به ۵۱۰۰ هزار میلیارد تومان و مانده کل سپرده‌های شبکه بانکی به ۵۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که پنج هزار میلیارد تومان سپرده ریالی و مابقی ارزی است. در دو ماه نخست امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شد که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشت.»

حسینی با اشاره به پرداخت وام ازدواج، بیان کرد: «زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی بانکی زیرمجموعه وزارت اقتصاد ثبت‌نام کرده و درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است در هفته دولت تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.»

معاون بانکی وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از سال ۸۷ تا کنون وام ازدواج دریافت کرده‌اند، گفت: «در ۱۳ سال گذشته ۲۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به بیش از ۱۴ میلیون نفر اختصاص پیدا کرده است. سال گذشته ۹۲۴ هزار نفر وام ازدواج به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و از ابتدای امسال نیز ۳۷۳ هزار و ۹۱۷ نفر وام به میزان بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.»

به گفته حسینی از ابتدای سال تا ۲۹ مردادماه نیز ۲۷۳ هزار و ۴۱۸ نفر وام فرزندآوری به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان دریافت کردند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در هفته دولت در حوزه بانکی ۴ اقدام برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: «از ۲۹ مردادماه تا ۶ شهریورماه تمام بدهکاران بانکی که اصل‌وفرع بدهی خود را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم می‌شوند. همچنین در دوهفته مذکور بانک‌ها موظف هستند میز خدمت برای راهنمایی مردم توسط مدیر یا رئیس شعبه داشته باشند.»

حسینی در ادامه گفت: «در هفته دولت وام بلاعوض نیز به بیماران پروانه‌ای پرداخت می‌شود اما جزئیات بیشتر در روزهای آینده اعلام می‌شود. در حوزه بیمه نیز افرادی که تا کنون بیمه‌نامه دریافت نکردند، ‌طی دوهفته با مراجعه به مراکز و دریافت بیمه یک‌ساله جرایم آنها بخشوده می‌شود و در کنار آن بیمه ایران نیز تخفیفات بیمه‌ای پیش‌بینی کرده که در سایت این شرکت منتشر می‌شود.»

معاون بانکی وزارت اقتصاد در خصوص بدهکاران بانکی گفت: «در قانون بودجه امسال بانک مرکزی مکلف شده هر سه ماه یکبار فهرست بدهکاران بانکی را منتشر کند و پایان شهریورماه باید فهرست جدید منتشر شود. البته ابر بدهکار بانکی با بدحساب دو موضوع مجزا است اما گزارش‌ها حاکی از این است که مراجعات برای پرداخت بدهی‌ها انجام می‌شود و برخی پرونده قضایی هم تشکیل دادند و منتظر صدور احکام قضایی هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.