راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت ارتباطات زیرساخت: اختلالات پلتفرم‌های خارجی رفع شد / یک سناریوی تکراری برای کاربران فضای مجازی

پس از شدت‌گرفتن حواشی‌‌‌ فیلتر شدن اینستاگرام، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدأ کشورهای همسایه دچار اختلال شده بودند و اختلالات حل شده است.

کاربران فضای مجازی چند روزی است که نمی‌توانند بدون فیلترشکن از پلتفرم اینستاگرام استفاده کنند، این فرایند که برای کاربران تداعی‌کننده فیلترینگ تویتتر و تلگرام است، تمام مردم از جمله صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را برانگیخته کرده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص گمانه‌های موجود اطلاعیه داد: «روز گذشته برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدأ کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تأمین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی شده بود. این مسئله با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته مرتفع شده است.» این در حالی است که اختلالات به طور خاص به پلتفرم اینستاگرام ارتباط دارند و هیچ اثری از مرتفع شدن اختلالات نیست.

عمده کاربران فضای مجازی اینستاگرام را در آستانه فیلترینگ می‌دانند و بر اساس داده‌های Open Observatory of Network Interference معتقدند که اختلالات مانند فیلترینگ‌های قبلی کاملاً عمدی است و منشأ آن به زیرساخت و پهنای باند مربوط نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.