راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قانون‌گذار به دنبال امکان پذیر کردن فین‌تک در کنار حفظ امنیت / فناوری مفاهیم اقتصاد را متحول می‌کند

کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک، نخستین اجلاس بین‌المللی انجمن‌های رمزارز و بلاکچین 13 مرداد برگزار شد. ایران میزبان اولین دوره این کنفرانس است، قرار است دوره‌های بعدی اجلاس در کشورهای روسیه و ترکیه برپا شود.

 سیروس وطنخواه رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری، ضمن خوشامدگویی به میهمانان ترکیه و روسیه با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال نیازمند نوآوری و فناوری است گفت: «بررسی تجربه کشورها و مشاهده تغییرات کسب‌وکارها نشان می‌دهد که اقتصاد دیجیتال تماما ابعاد مجموعه‌ها را تحت ثاثیر قرار می‌دهد.» او ادامه داد: «تحقق اقتصاد دیحیتال نیازمند توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌‌افزاری است و به بهبود بهره‌وری و ایجاد شفافیت منجر می‌شود.» او همچنین بیان کرد که فناوری‌ها به‌وسیله بیگ دیتا، بلاکچین، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و .. مفاهیم اولیه اقتصاد را متحول می‌کنند. این‌ها ابزارهای نوآوری هستند که کاربری را تسهیل می‌کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری همایش تکنو بلاک با اشاره به اهمیت بلاکچین گفت: «تصمیمات دیر هنگام سیاست گذار، آسیب‌رسان است به همین دلیل قانون ‌گذار و ناظران، به دنبال امکان پذیر کردن فین‌تک در کنار حفظ امنیت هستند تا دسترسی کاربران به خدماتی مانند آموزش و پرورش، خدمات مالی و … تسهیل شود.»

وطنخواه ادامه داد: «گذار به توسعه اقتصاد دیجیتال به خط مشی تمام کشورها تبدیل شده است، برای همین لازم بود تدابیری اندیشیده شود؛ تکنوبلاک یکی از همان تدابیر است. جلسات متعددی هم بین کشورهای ایران و روسیه و ترکیه انجام شده.»

او با اشاره به تکنو بلاک گفت: «یکی از محورهای این کنفرانس استفاده از تجربیات کشورها برای رفع چالش‌های کاربردهای بلاکچین است. زمینه سازی درباره تعاملات بین‌المللی، دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی یکی دیگر از محورهای مهم این همایش دوره‌ای است.

او از تمام حامیان رویداد ازجمله معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن فین‌تک، نصر تهران و نصر کشور به دلیل توجه به موضوع نوآوری و فناوری تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.