راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل همراه‌کارت در پنل فینوهک خبر داد / همراه کارت به سوپرمارکت مالی تبدیل می‌شود

کاوه رعدی، مدیرعامل همراه‌کارت در پنل برگزار شده در مراسم افتتاحیه فینوهک گفت: «همراه‌کارت به‌زودی به یک سوپرمارکت مالی تبدیل خواهد شد و کاربران می‌توانند تمامی سرویس‌ها و خدمات فین‌تک را در اپلیکیشن همراه‌کارت به‌صورت یکپارچه دریافت کنند.»

به گزارش روابط‌عمومی همراه‌کارت، روز شنبه ۸ مرداد مراسم افتتاحیه رویداد فینوهک در مرکز نوآوری فینووا با حضور کاوه رعدی؛ مدیرعامل همراه‌کارت، مریم نجفی؛ مدیرعامل فینووا، فرشید اردوانی؛ معاون بازاریابی و عملیات ارتباط‌فردا، سعید قدوسی‌نژاد؛ مدیرعامل فینوتک، حمید علی‌محمدی؛ مدیرعامل تکنوتجارت و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

رویداد فینوهک با شعار «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» و هدف‌گذاری ارائه و آدرس‌دهی به فرصت‌های جذاب روز و چالش‌های موجود کاربران و کسب‌وکارهای خدمات مالی و فین‌تکی در چهار حوزه ولث‌تک، اینشورتک، رگ‌تک، لندتک و پرداخت با همراهی و مشارکت اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت برگزار شد.

کاوه رعدی مدیرعامل اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت، در پنل تخصصی این رویداد گفت: «هم‌اکنون همراه‌کارت با ۱۷ میلیون کاربر دومین اپلیکیشن محبوب این حوزه از نظر کاربران است؛ همراه‌کارت فرزند گروه ارتباط‌فردا است و بر صنعت پرداخت مبتنی بر خدمات کارت تمرکز دارد. همچنین همراه‌کارت به‌زودی به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شده و تمامی سرویس‌ها و خدمات مرتبط با صنعت فین‌تک به‌صورت یکپارچه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.»

کاوه رعدی ادامه داد: «در حال حاضر سهم همراه‌کارت از بازار تراکنش‌های موبایلی قابل‌توجه بوده و اگر کسب‌وکارها و علاقه‌مندان این حوزه راه‌حلی دارند که می‌تواند مشکلات کاربران را حل کند، می‌توانند از پایگاه مشتریان چندمیلیونی همراه‌کارت در مسیر توسعه سرویس‌ها و خدمات خود استفاده کنند.»


حرکت به سمت فضای دیجیتال


مدیرعامل اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت در توصیه به افراد شرکت‌کننده در فینوهک گفت: «تمرکز ما بر راهکا‌رهای کسب‌وکاری مبتنی بر پایانه‌های فروش اندرویدی است. برهمین اساس انتظار می‌رود تیم‌های حاضر روی شناسایی حوزه‌های کسب‌و‌کاری که قابلیت تعریف اپلیکیشن ویژه برای انجام فرایندهای مربوطه و در نهایت پرداخت با کارت یا کیف پول الکترونیک را دارد کارکرده و به‌عنوان خروجی، مدل بیزینسی و تاحدامکان قدم‌های ابتدایی تولید یک اپلیکیشن را بردارند.»

رعدی افزود: «نگاهمان این است که این هم‌افزایی را ایجاد کنیم تا اگر استارتاپی با ایده بکری می‌خواهد در حوزه فین‌تک شروع به کار کند، ابتدا بسنجیم برای اینکه به تعداد کاربران همراه کارت برسد چقدر زمان و هزینه دارد و آیا تاب‌آوری این زمان و هزینه را دارد یا خیر؟! از طرفی ارزش پیشنهادی ما به شرکت‌کننده‌ها این است که همراه‌کارت زمان ورود به بازار آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد و آنها را به سمت میلیونی شدن می‌برد.»

کاوه رعدی در مورد ظرفیت‌های این بازار و همچنین چالش‌هایی که به رویداد فینوهک آورده‌اند گفت: «چالش‌هایی که ما برای فینوهک مشخص کرده‌ایم یک موضوع و هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ پاندمی کرونا تأثیر خاصی روند تراکنش‌ها و اپلیکیشن‌های پرداختی در دنیا داشت. هرچند این موضوع در ایران چندان فرقی نکرده و همچنان ۱۰ درصد پرداخت‌ها به‌صورت کاملاً دیجیتالی انجام می‌شود اما باید تلاش کرد تا بخشی از ۹۰ درصد باقی‌مانده نیز به این ۱۰ درصد اضافه شود. در مجموع ‌پتانسیل خیلی خوبی در این بخش وجود دارد.»


چالش رگولاتوری


رعدی در اشاره به چالش‌های رگولاتوری گفت: «جایگاه رگولاتور این نیست که به اکوسیستم استارتاپی ورود کرده و خود را درگیر مسائل جدید این بخش کند. دولت مسائل متعددی دارد و اولویت‌هایش فرق می‌کند.»

او ادامه داد: «به‌جای اینکه با رگولاتور و بخش قانون‌گذاری درگیر شویم، باید به یک زبان مشترک و تعامل دوطرفه با آن‌ها برسیم. به‌تازگی رگولاتور از برخی موضع‌های خود عقب کشیده است و بازارهایی مانند اعتبارسنجی ایجاد شده است. این توسعه و حرکت در نتیجه رسیدن به همین زبان مشترک و هم‌راستا شدن دیدگاه‌ها اتفاق افتاده است.»

مدیرعامل همراه‌کارت در پایان تأکید کرد: «اگر انتظارهای بالا ما را ناامید می‌کند، باید سعی کنیم وارد مناطق سبز شویم. این انتظارات برای کشورهایی است که مسائل دولت و حاکمیت متفاوت با چیزی است که در اینجا اتفاق می‌افتد. باید خود را مشابه اکوسیستم استارتاپی دهه ۹۰ آمریکا ببینیم. البته که در بخش‌هایی قطعاً چالش خواهیم داشت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.