راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تغییر دو مدیر ارشد از تغییراتی اساسی در پیکره نهاد ناظر خبر داد / خانه‌‌‌تکانی بزرگ بیمه مرکزی

در همهمه روزهای نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اخبار تغییر مدیران ارشد بیمه مرکزی همه توجهات را به سمت خود جلب کرد. مصطفی زندی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی که در روز اول نمایشگاه حضوری جدی داشت و حتی در کنار سایر مدیران روابط عمومی شرکت‌های بیمه در پنل … حاضر بود، یکباره در روزهای بعدی نمایشگاه جای خود را به مصطفی رئوفی داد. تغییری بزرگ که بسیاری از اهالی صنعت بیمه را غافلگیر کرد؛ چراکه این تغییر و تحول ناگهانی در حالی انجام شد که تا پیش از این هیچ زمزمه‌ای از تغییر در لایه مدیران ارشد بیمه مرکزی در میان نبود.

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه بیمه، آن هم در زمانی که مدیری چون زندی در انظار عمومی بسیار ظاهر شده بود، دلیل بزرگ این غافلگیری بود. ضمن اینکه مراسم تودیع زندی و معارفه مدیر جدید روابط عمومی بیمه مرکزی در حالی انجام شد که هنوز نمایشگاه بیمه برپا بود.

برکناری مصطفی زندی که در مدت مدیریت خود از سال 1393 در روابط ‌عمومی نهاد ناظر فعالیت‌های زیادی در کارنامه خود داشت، زنگ هشدار را برای صنعت بیمه به صدا درآورد و از تغییرات بزرگ آینده خبر داد. هنوز یک روز از خبر برکناری مصطفی زندی نگذشته بود که خبر تغییر بزرگ دیگر در پیکره بیمه مرکزی نیز از راه رسید و مهر تأییدی شد بر این نکته که رئیس‌کل بیمه مرکزی بعد از شش ماه به فکر جابه‌جایی‌های بزرگ افتاده است.

در روز دوم نمایشگاه بیمه بود که خبر رسید مهدی نمن‌الحسینی، مدیرکل پذیرش مؤسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی طی حکمی از سوی رئیس‌کل بیمه مرکزی جای خود را به محمد جعفریان باباکندی داد. نمن‌الحسینی که در همه این سال‌ها به دقت و سخت‌گیری در رسیدگی به امور کارگزاران بیمه مشهور بود، طی حکمی جدید به‌عنوان مشاور رئیس‌کل بیمه مرکزی قرار است از این پس در پیکره نهاد ناظر حضور داشته باشد.

محمد جعفریان باباکندی سابقه عضویت در هیئت‌مدیره بیمه «ما» و معاونت مدیرکل دفتر امور بانکی بیمه و همچنین نماینده وزارت اقتصاد در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه را در کارنامه کاری خود دارد و از سال 13۸۴ تا 13۹۲ در معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد خدمت کرده است.

برکناری نمن‌الحسینی از مدیریت پذیرش مؤسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی در حالی اتفاق افتاد که در ماه گذشته بسیاری از کارگزاری‌ها برای گرفتن مجوزهای لازم فعالیت خود با چالش رو به رو بوده‌اند.

دو تغییر بزرگ نهاد ناظر در روزهای برگزاری نمایشگاه بیمه حالا این سؤال بزرگ را به ذهن اهالی صنعت بیمه متبادر کرده که آیا بعد از این نیز باید منتظر شنیدن اخباری از برکناری‌های دیگر باشیم. آیا شایعه تغییرات در بدنه شبکه خدمات بیمه‌ای یا مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی درست است؟ آیا حضور مدیران ارشد بخش‌های مخالف بیمه مرکزی در روزهای پرازدحام نمایشگاه و برگزاری نشست‌های مختلف که بعضاً همراه با موضع‌گیری‌های دور از انتظار مدیران ارشد بیمه مرکزی در رابطه با روند نوآوری و… همراه بود‌، می‌تواند شاهدی بر اتمام مأموریت آنها در پیکره نهاد ناظر باشد؟

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    مصطفی زندی مدیر سیاسی بود که سواد رسانه‌ای نداشت و شانسی به دلیل روابط سیاسی خود به این پست و خرد نمودن آقای امین به این پست انتصاب داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.