راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد فینوهک با هدف حمایت از استارتاپ‌ها افتتاح شد / شانس همکاری با شرکت‌های فین‌تکی

افتتاحیه رویداد فینوهک با حضور مریم نجفی مدیرعامل فینووا، سعید قدوسی نژاد مدیرعامل فینوتک، کاوه رعدی مدیرعامل همراه‌کارت، فرشید اردوانی معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا، حمید علی‌محمدی مدیرعامل تکنو تجارت با موضوع معرفی چالش‌های روز و موردعلاقه سرمایه‌گذاران برگزار شد.

فینوهک با  آدرس‌دهی فرصت‌های جذاب به‌روز و چالش‌های موجود کاربران و کسب‌وکارهای خدمات مالی در چهار حوزه ولث‌تک، اینشورتک، رگ‌تک، لندتک و پرداخت فراخوان جذب تیم منتشر کرده، این رویداد که 8 مرداد افتتاح شده، سه روز دیگر به‌صورت حضوری به پایان می‌رسد. به گفته سروش اکبرزاده مدیر اجرایی فینوهک، برگزاری کارگاه‌ها در یک هفته، ‌فرصت تیم‌سازی در طول رویداد و ایجاد فضای منتورینگ برای شرکت‌کنندگان چه تیمی و چه فردی همه در راستای توانمندسازی شرکت‌کنندگان است.


حرکت به سمت فضای دیجیتال


همراه‌کارت فرزند گروه ارتباط فرداست و بر صنعت پرداخت تمرکز دارد. همراه‌کارت که می‌خواهد به یک سوپرمارکت فین‌تکی تبدیل شود یکی از اعضای هکاتون است. به گفته کاوه رعدی مدیرعامل همراه‌کارت، چالش اصلی تمام استارتاپ‌ها توسعه است، افرادی که در رویداد شرکت کرده‌اند، بدانند که اگر راهکارشان بر بستر موبایل باشد و مسائل کاربران را رفع کند، می‌توانند از user base همراه‌کارت بهره ببرند.

او در راستای تکمیل صحبت‌هایش گفت: «تمرکز ما بر راهکا‌رهای کسب‌و‌کاری مبتنی بر پایانه‌های فروش اندرویدی است. باتوجه‌به اعلام نیاز فوق انتظار می‌رود تیم‌های حاضر بر روی شناسایی حوزه‌های کسب‌و‌کاری که قابلیت تعریف اپلیکیشن ویژه برای انجام فرایندهای مربوطه و در نهایت پرداخت با کارت یا کیف پول الکترونیک را دارد اقدام کنند و به‌عنوان خروجی مدل بیزینسی و تاحدامکان قدم‌های ابتدایی تولید اپلیکیشن را بردارند.» او همچنین به تیم‌ها توصیه کرد که کاربران فضای الکترونیکی را به سمت استفاده از فضای دیجیتالی سوق دهند.

کاوه رعدی

رعدی در پاسخ به این سوال که همراه‌کارت چه زیرساختی برای بازیگران فین‌تکی نسل جدید دارد، گفت: «همراه‌کارت در مسیر حرکت به یک معماری باز است تا بتواند از پلاگین‌های متفاوت استفاده کند.»


توجه ویژه به اعتبار سنجی و دایرکت دبیت


به گفته قدوسی نژاد مدیرعامل فینوتک، شرکت ما نیمه راه را برای کسب‌وکارها همواره می‌کند تا آنها از نقطه صفر شروع نکنند تا بتوانند بر هسته اصلی خودشان تمرکز کنند. قدوسی نژاد در ادامه گفت که شکل‌گرفتن یک استارتاپ به عوامل متعددی احتیاج دارد؛ از شناسایی نیاز گرفته تا تأمین تکنولوژی. بیشتر این عوامل در فینوهک ایجاد شده‌‌اند، به عبارتی راه رسیدن به اجرایی‌شدن ایده کوتاه‌تر شده است.

او به صاحبان ایده توصیه کرد به دایرکت دبیت و اعتبارسنجی و دسترسی کنترل شده به اطلاعات توجه داشته باشند. قدوسی نژاد اضافه کرد: «برای کسب‌وکارهایی که مدل فروش اشتراکی دارند، دایرکت‌دبیت بسیار مفید است. هم تجربه‌ کاربر نهایی‌شان بهتر می‌شود و هم ماندگاری مشتری بالاتر می‌رود. کسب‌وکارها علاوه بر دایرکت دبیت به سرویس تسویه‌حساب نیز برای کسب‌وکارهای پلتفرمی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها توجه داشته باشند.»

سعید قدوسی نژاد

کمک به پذیرنده‌ها


شرکت ارتباط فردا، بیش از 10 سال قدمت دارد و بازوی نوآوری و فناوری بانک آینده است و در بحث‌های پرداخت و بانکداری بانک آینده را پشتیبانی می‌کند. به گفته فرشید اردوانی معاون بازاریابی و عملیات این شرکت، از تیم‌ها انتظار می‌رود که حوزه‌ها را شناسایی کنند و به کمک پذیرنده بروند.

او با بیان اینکه آماده حمایت از طرح‌ها هستیم گفت: «تمرکز درخواست ما راهکا‌رهای کسب‌و‌کاری مبتنی بر پایانه‌های فروش اندرویدی است. باتوجه‌به اعلام نیاز فوق انتظار می‌رود تیم‌های حاضر بر روی شناسایی حوزه‌های کسب‌و‌کاری که قابلیت تعریف اپلیکیشن ویژه برای انجام فرایندهای مربوطه و در نهایت پرداخت با کارت یا کیف پول الکترونیک را دارد اقدام کنند و به‌عنوان خروجی مدل بیزینسی و تاحدامکان قدم‌های ابتدایی تولید اپلیکیشن را بردارند.»

فرشید اردوانی

اهمیت تیم سازی


در ادامه مریم نجفی مدیرعامل فینووا در خصوص اهداف برگزاری فینوهک گفت: «حمایت از کارآفرینان یکی از اهداف اصلی برگزاری فینوهک است، بر اساس گزارش‌های جهانی مانند CBinsight ، اولین و دومین علل پا نگرفتن ایده‌ها دسترسی نداشتن به سرمایه و عدم توجه به نیازهای واقعی است. آمار راه‌اندازی و شکست کسب‌وکار، کشورهای درحال‌توسعه از کشورهای توسعه‌یافته بالاتر است. دلیلش هم این است کشورهای توسعه‌یافته تمام جوانب را برسی می‌کنند.»

مریم نجفی که  فینوهک را رویدادی پلتفرمی بر مبنای نوآوری باز می‌داند، توضیح داد: «فینووا بعد از مشارکت در رویداد استارتاپ اونیو که سال گذشته با همراهی اتاق ایران -اتریش و گروه سرمایه‏‌گذاری کارایا برگزار شد، فینوهک را با سمت‌وسوی پلتفرم نوآوری باز طراحی کرد تا بتواند جایی باشد که با بهینه کاوی اکوسیستم‌های پیشرو فین‌تک جهانی و گرفتن چالش‌های واقعی و به‌‏روز از طرف کسب‌وکارهای شناخته شده صنعت مالی، فرصت‌های موجود را شناسایی نموده و به افراد خلاق و تیم‌های فین‌تک‌ فعال ایران معرفی کند. خوشبختانه در این مسیر مرکز نوآوری تکنو تجارت هم‌قدم با ما در برگزاری این رویداد است.» او ادامه داد: «فینوهک با سرمایه‌گذاری از کارآفرینانی که دغدغه درستی دارند حمایت می‌کند و منتورهایی را در اختیارشان قرار می‌دهد.»

مریم نجفی مدیرعامل فینووا

او با تاکید بر اینکه فینوهک یک پلتفرم است نه یک رویداد توضیح داد: «فینووا طی دو سال گذشته در استارتاپ‌های مختلفی از طریق واحد شتاب‌دهنده و صندوق سرمایه‌‏گذاری جسورانه خود سرمایه‏‌گذاری کرده است. تیم‌های منتخب در ۴۵ روز سرمایه دریافت می‌کنند. البته سرمایه‌گذاری اولین قدم فینووا است. استفاده از شبکه گسترده پورتفوی فینووا دیگر سرمایه‌ای است که توسط ما در اختیار عموم قرار می‌گیرد.» به گفته نجفی، در صورتی از فرایند فینوهک راضی هستیم که  روزهای پایان شاهد ارائه‌های کارآمد باشیم و بتوانیم با تکنو تجارت سرمایه‌گذاری‌های مؤثری انجام دهیم.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش به اهمیت تیم‌سازی اشاره کرد و گفت: «حضور و شرکت در کارگاه‌ها به‌صورت تک‌نفره انجام می‌شود اما تیم شدن شرط حضور در هکاتون سه‌روزه، است.


همکاری با بازوی نوآوری بانک تجارت


تکنو تجارت بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر بانک تجارت، است که در راستای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان حقوقی بانک تجارت و پاسخ به نیازها و فرصت‌های موجود در بانک به دنبال جذب و تشکیل تیم‌های خلاق استارتاپی و در نهایت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. حمید علی‌محمدی مدیرعامل تکنو تجارت درباره حضور در فینوهک و اولویت‌های سرمایه‌گذاری گفت: «تکنو تجارت با برگزاری این رویداد در جهت تحقق این هدف گام برداشته و چالش‌هایی باتوجه‌به اولویت‌ها و نیاز موجود طرح کرده است. از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به اعتبارسنجی دیجیتال مشتریان حقوقی، تحلیل رفتار مشتریان بانکی با استفاده از کلان‌داده ، معاملات الگوریتمی اشاره کرد.»

حمید علی‌محمدی مدیرعامل تکنو تجارت

او در پاسخ به اینکه تیم‌های برتر از شانس همکاری با بانک تجارت برخورد دارند یا خیر، گفت: «رفتار سرمایه‌گذاری تکنو تجارت به شکل سی‌وی‌سی است و تیم‌ها را بعد از تأمین سرمایه رها نمی‌کند. بیشتر تیم‌هایی که تاکنون بر آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم به نحوی با ما همکاری کرده‌اند.» او در پایان تأکید کرد که استفاده از بازار بانک و ارتباطاتی که با سایر شرکت‌ها دارد، ارزش‌افزوده تکنو تجارت در این هکاتون است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.