راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت عنوان کرد / ضرورت به‌کارگیری مدل‌های جدید برای همکاری میان بانک‌ها و فین‌تکی‌ها

محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت بااشاره به نقش بانک‌ها در توسعه BNPL توضیح داد:«ورود و فراگیرشدن فناوری درحال تغییر مسیر بانک‌هاست و مشتریان نیز نیازهای متفاوتی پیدا کردند و همین شرایط بانک را مجبور به پذیرش تحول دیجیتال کرده است.»

او ادامه داد:«این واقعیت را باید پذیرفت که اگر بانک‌ها خود را با فین‌تک و BNPL همراه نکند، عقب می‌ماند. در بانک تجارت هم به چنین گزاره‌ای اعتقاد داریم و فکر می‌کنیم در این دوره تحول باید جای خود را پیدا کنیم.»

به گفته فرجود زمینه اصلی BNPL داده است و تکنولوژی‌هایی که با داده کار می‌کنند، آینده را می‌سازند.

او عنوان کرد:«بانک‌ها در پیشرفت سرویس BNPL نقش کلیدی دارند و در فاینانس آن مهم هستند. همچنین بانک‌ها دسترسی به داده دارند و همین اکنون اطلاعات مالی که در اختیار دارند بسیار بیشتر از داده‌های پلتفرم‎‌هاست.»

فرجود معتقد است، بانک‌ها برای ورود به BNPL الزاماتی باید داشته باشند و ملاحظاتی مانند کنترل خلق پول را در نظر بگیرند.

او تاکید کرد:«مدل فعلی همکاری بانک و پلتفرم فینتک ارائه خط اعتباری است اما می‌توان به مدل‌های دیگری نیز فکر کرد، از جمله استفاده از داده‌ها و اطلاعات بانک و از این طریق از دو محل یعنی بانک و پلتفرم اعتبارسنجی صورت می‌گیرد و به عددهای بزرگ‌تری می‌توان رسید. اعتبار زنجیره تامین هم بسیار مهم است و بانک می‌تواند گردش اعتبار در کل زنجیره ارائه خدمت را مدیریت کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.