راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید قسطی با اسنپ پی فراهم شد / بی‌ان‌پی‌ال در ایران بی‌رقیب است

مجیدحسامی مدیرعامل اسنپ‌پی در رویداد فیناپ با موضوع بی‌ان‌پی‌ال اقیانوس آبی به گستره ایران سخرانی کرد. به گفته حسامی، مشتریان، پذیرندگان و ارایه دهندگان سرویس بازیگران اصلی بی‌ان‌پی‌ال هستند. ارزش افزوده این سرویس این است که فرایندش برخلاف روش‌های سنتی آسان است و اعتبار سنجی و دریافت اعتبار در لحظه صورت می‌گیرد. او معتقد است بی‌ان‌پی‌ال قدرت خرید کاربران را افزایش می‌دهد و به افراد برای کنترل نقدینگی کمک می‌کنند.

حسامی در خصوص مزایای بی‌ان‌پی‌ال برای بازیگران توضیح داد: «کاربران به دلیل راحتی و مدیریت نقدینگی است که به این روش تمایل نشان می‌دهند. ارزش‌های این سرویس برای پذیرندگان هم این است که نگرانی‌ای درباره بازگشت نرخ نکول ندارد، یعنی ارایه دهنده سرویس تمام پول پذیرنده‌را پرداخت کرده و هیچ ریسکی سمت پذیرنده نیست.» او با اشاره به فروشندگان ادامه داد: «مشتری‌ها به پلتفرم‌ها ورود می‌کنند. همچنین در این مسیر نرخ بازگشت فروشنده به کسب‌وکار افزایش پیدا می‌کند.»

او با اشاره به اقتصاد واحد گفت: «فهم این موضوع بسیار مهم و اگر از آن مطلع نباشیم، در تعاملاتمان دچار مشکل خواهیم شد. مهم ترین هزینه‌های بی‌ان‌پی‌ال نکول و تامین مالی است.»

او درباره روش‌های درامدی بی‌ان‌پی‌ال گفت: «مهم‌ترین درامد این سرویس کمیسیونی است که از فروشگاه‌ها دریافت می‌شود. نرخ سود و کمیسیون دریافتی  کاربر هم روش دیگر درامد زایی است. جریمه دیرکرد هم یکی دیگر از روش‌های درامد است.» حسامی تاکید کرد که البته هدف از دریافت جریمه دیرکرد برای سوق دادن کاربران به سمت بازپرداخت است نه درامد زایی.

او در خصوص وضعیت بی‌ان‌پی‌ال در کشورهای توسعه یافته گفت: «12 درصد کاربران برای هر خرید از بی‌ان‌پی‌ال استفاده می‌کنند. 10 درصد کاربران هفته‌ای و 20 درصد از آنها ماهانه از این سرویس استفاده می‌کنند. نسل زد بی‌ان‌پی‌ال را به کارت اعتباری ترجیح می‌دهند. تا پیش از کرونا بیشتر خرید مشتریان با بی‌ان‌پی‌ال به لباس و کفش و مد منوط می‌شد اما بعد از پاندمی کویید کاربران به سمت خرید کالاهای دیجیتال حرکت کردند.»

او ادامه داد: «عمده جوامع مناطق خاورمیانه که به فراگیری مالی بسیار اهمیت می‌دهند، از بی‌ان‌پی‌ال استفاده می‌کنند. این روش انتخاب اول و دوم کاربران برای خریدهای تجارت الکترونیک است. ایران جمعیت جوانی دارد و 70 درصد افراد جامعه زیر ۴۴ سال، یعنی جامعه هدف بی‌ان‌پل‌هستند.»

او با اشاره به شرایط کنونی کشوراظهار کرد: «نبود کارت‌های اعتباری، شرایط تورمی، دسترسی نداشتن به وام و تسهیلات به دلیل سختی از شرایطی هستند که می‌توانند باعث گسترش این سرویس شوند. بی‌ان‌پی‌ال که در ایران بی‌رقیب است. 1.600 میلیارد تومان پتانسیل نفوذ را در اختیار دارد.»


 رونمایی از سرویس جدید اسپ پی


به گفته مدیرعامل اسنپ پی، کارت اعتباری در ایران وجود ندارد و عموم مردم به اعتباری بدون بهره و سریع دسترسی ندارند. با آنالیز صنعت دریافتیم که به سه روش می‌توانیم از الان بخر بعدا پرداخت کن استفاده کنیم: اقساط کوتاه مدت، خریدهای ماهانه، اقساطی بلند مدت. از آذر دوسال قبل خریدهای ماهانه به صورت اعتباری را راه‌اندازی کردیم. کاربران این محصول را دوست دارند و می‌خواهند  که از آن خارج از اسنپ هم استفاده کنند. آنها همچنین می‌خواهند کالاهای گران قیمت را اقساطی را بخرند.

اسنپ پی با شناسایی نیازهای کاربران وارد اقساط خرد شد، در نتیجه این رونمایی کاربران می‌توانند به جای پرداخت تمام وجه یک کالا بخشی از آن را پرداخت و مابقی را در ۴ قسط  بدون کارمزد بپردازند.  اسنپ پی همچنین اعلام کرد که کاربران اسنپ پی می‌توانند از دوطریق سوپر اپلیکیشن و فروشگاه‌های مربوطه  اقدام به خرید کنند.

اسنپ‌پی می‌خواهد در آینده با راه‌اندازی خرید حضوری نیاز تمام مارکت ایران رافراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.