راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم رونمایی از ارائه خدمات بانک مسکن در شبکه دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد / همکاری بانک با شرکت دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز

آیین رونمایی از همکاری مشترک بانک مسکن و اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی ساز در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه  برگزار شد. در این مراسم محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، میرمیثم سیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آی‌تی ساز ، محمدحسین متقی زاده رئیس هیئت‌مدیره آی‌تی‌ساز حضور داشتند. در نتیجه این همکاری، سرویس‌های بانک مسکن اعم از افتتاح حساب و تسهیلات و… علاوه بر اپلیکشن‌ و وب‌سایت، درشبکه دفاتر پیشخوان دولت و ict  روستایی ارائه خواهند شد.

میرمیثم سیدی مدیرعامل آی‌تی‌ساز از اعتماد بانک مسکن به یک شرکت دانش‌بنیان قدرانی کرد و گفت: «بانک مسکن نخستین بانکی است که بعد از ابلاغ مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده است.» به گفته او، این همکاری در نتیجه جلسات کارشناسی میان بخش آی‌تی بانک، معاونت انفورماتیک بانک، شرکت ناواکو و مدیران آی‌تی‌ساز شکل‌گرفته است و به‌زودی نیز علاوه بر بانک مسکن شاهد اتصال بانک‌های متقاضی به شبکه خدمات شعب خواهیم بود.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن ضمن اشاره به نام سال 1401 اهمیت دانش‌بنیان را متذکر شد و گفت: «بعد از شیوع کرونا، انجام امورات اداری به‌صورت دیجیتال به یک نیاز حیاتی تبدیل شده است.» او ادامه داد: «امروز متراژ یک بانک نیست که برند و مزیت محسوب می‌شود، بلکه امکان انجام سریع خدمات بانکی است که مهم است. متقاضیان باید خودشان انتخاب کنند که امورات بانکی را چه ساعتی انجام دهند.»

او با اشاره به ظرفیت‌های اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز اظهار کرد: «استعلام، زیرساخت احراز هویت بیومتریک، شبکه خدمات شعب بانکی، نئوبانک و شبکه دفاتر پیشخوان دولت، نمونه‌هایی از توانمندی‌های شرکت آی‌تی ساز هستند که می‌توانند به عبور کردن  از بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال کمک کنند.»

محمود شایان معتقد است در نتیجه همکاری معاونت انفورماتیک بانک مسکن، شرکت ناواکو و اپراتور آ‌ی‌تی‌ساز دریافت خدمات، ساده و روان می‌شود. به گفته او، دیجیتالی‌شدن امور به کاهش قطع  درختان و حفظ منابع انسانی منجر خواهد شد.

در این مراسم همچنین بیان شد که دسترسی مردم به شبکه بانکی بیشتر شود و توسعه خدمات گسترش پیدا کند، با گسترش این خدمات، در زمان مردم هم صرفه‌جویی خواهد شد.

محمدحسین متقی زاده رئیس هیئت‌مدیره آی‌تی‌ساز ضمن بیان اینکه یکی از نیازهای مهم مردم دسترسی به خدمات بانکی و مالی در هر ساعتی از شبانه‌روز است توضیح داد: «برای تحقق همین موضوع همکاریمان با بانک مسکن، را آغاز و برای آن دسته از افرادی که هنوز نمی‌دانند که چگونه باید از فناوری استفاده کنند هم شرایط دسترسی به خدمات بانکی را فراهم کرده‌ایم.» او توضیح داد: «آی‌تی ساز به‌عنوان اپراتور ارائه‌دهنده خدمات دولتی و قوه قضاییه در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ict روستایی، به هفت هزار دفتر پیشخوان در سراسر کشور ارائه خدمات کرده؛ به عبارتی روشن‌تر زین پس خدمات بانکی در مکان‌هایی که شعب بانک مسکن وجود ندارد، از طریق شبکه اختصاصی خدمات شعب (محصول دانش‌بنیان آی‌تی ساز) دفاتر پیشخوان دولت خدمات بانکی انجام می‌شود. در این دفاتر از افتتاح حساب و صدور کارت گرفته تا دریافت تسهیلات، سفته و برات ارائه می‌شود. این امکان برای کلیه بانک‌ها که متقاضی اتصال به این شبکه هستند هم فراهم است.»

متقی زاده با بیان اینکه ابلاغ قانون جهش تولید دانش بیان، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌ها را ریل‌گذاری خواهد کرد، صحبت‌هایش را پایان داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.