راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگو با مهدی ایمانی‌مهر، درباره حضور شرکت فناوران اطلاعات خبره در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه / در مسیر توسعه بازارهای جدید

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران از 2 الی 5 مردادماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. شرکت فناوران اطلاعات خبره به‌عنوان هسته اصلی عملیات بیمه‌گری در کشور قرار است در این نمایشگاه از تازه‌ترین و آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری این شرکت رونمایی کند. بر اساس گفته‌های مهدی ایمانی‌مهر، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، حضور این شرکت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برای یادآوری پیشینه فناوران در صنعت بیمه است و در همین راستا فناوران تلاش دارد همکاری‌های بیشتری با شرکت‌های بیمه‌ای و استارتاپی در آینده رقم بزند.

ایمانی‌مهر درباره حضور شرکت فناوران اطلاعات خبره در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه می‌گوید: «فناوران هم اکنون با 24 شرکت بیمه در حوزه توانمندسازی نرم‌افزاری در حال همکاری است و بر همین اساس 50 درصد پرتفوی صنعت بیمه در نرم‌افزار شرکت فناوران پردازش می‌شود. ما هم‌اکنون به 40 میلیون بیمه‌شده سرویس‌رسانی می‌کنیم و از همین حیث در موقعیت استراتژیکی قرار داریم. هدف ما از حضور در این نمایشگاه یادآوری پیشینه و اعلام برنامه‌‎های جاری و دستاوردهای آتی فناوران در صنعت بیمه است. فناوران به‌عنوان Platform provider  صنعت بیمه ارتباطات خارجی گسترده‌ای را از سمت بیمه مرکزی، سازمان ثبت‌احوال، راهنمایی‌ورانندگی، اداره راهداری و غیره مدیریت می‌کند و تلاش دارد تا بتواند سرویس مناسب را برای بیمه‌گذار و بیمه‌شده فراهم کند. در همین راستا در برنامه‌های جاری و آینده در نظر داریم که به شکل اجمالی در نمایشگاه از آنها خواهیم گفت. ما در سال 97 اولین نشست راهبردی فناوران صنعت بیمه را  برگزار کردیم و امیدواریم در ماه‌های آتی نشست دیگری را به شکل مفصل‌ به انجام برسانیم.»

او اضافه می‌کند: «در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیز ارتباط با شرکت‌های بیمه و شبکه گسترده ذی‌نفعان و همچنین مدیران ارشد، کارشناسان حوزه فناوری برای ما بسیار اهمیت دارد. به نظرم این نمایشگاه محملی است تا ما بتوانیم با شبکه فروش شرکت‌ها و استارتاپ‌ها و همکارهای تجاری در حوزه راهبری بیمه‌گری دیجیتال هستند ارتباطات مناسب برقرار کنیم.»


رونمایی از نسل پنجم سامانه جامع بیمه‌گری بنیان


قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، در ادامه درباره محصولاتی که در این نمایشگاه از آنها رونمایی خواهد شد، عنوان می‌کند: «نسل پنجم سامانه جامع بیمه‌گری بنیان که حاصل R&D سه‌ساله و دو سال پیاده‌سازی توسط متخصصان فناوران است در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد و حاصل پنج سال فعالیت فناوران به فعالین صنعت بیمه معرفی می‌شود است. در نسل پنجم بنیان تحولات شگرفی را باهدف تسریع حرکت به سمت مرزهای بیمه‌گری دیجیتال شاهد خواهیم بود.»

او همچنین از عرضه‌ APIهای فناوران و آخرین دستاوردهای این حوزه خبر می‌دهد و می‌گوید: «APIهای فناوران به‌منظور ارتباط با شرکت‌های بیمه و اکوسیستم گسترده همکاران تجاری، طراحی شده است و آخرین دستاوردهای حوزه‌های API را در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود. چه در خود APIها و چه در محصولاتی که توسط فناوران و همکاران تجاری بر روی این APIها نوشته شده است.»

ایمانی‌مهر، در ادامه از توسعه رویکرد داده‌محور در صنعت بیمه و پاسخی که این شرکت به این نیاز صنعت بیمه داده است، می‌گوید: «در توسعه رویکرد داده‌محور نیز به انبار داده‌ها و آخرین تحولات این حوزه و همچنین نرم‌افزارهای تحلیلی خواهیم پرداخت. برای اولین‌بار نیز از انبار داده جامع که به‌نوعی دیتای کل شرکت‌های بیمه به شکل فناورانه در آن منعکس شده است رونمایی خواهیم کرد. با استفاده از این سامانه شرکت‌ها با حفظ محرمانگی دیتا می‌توانند شاخص‌های مختلف خودشان با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای مقایسه کنند. به نظرم ارمغان این محصول افزایش هوشمندی در کل صنعت بیمه است.»

او در انتها به رویکرد فناوران در قبال نمایندگان بیمه‌ای و ضرورت توجه به این بخش از صنعت بیمه می‌پردازد و می‌گوید: «در این نمایشگاه نتیجه تعاملات ما با همکاران تجاری شرکت عرضه خواهد شد. ما به‌صورت تخصصی برای ارتباط با نمایندگان از دستاوردهایمان در این حوزه می‌گوییم؛ چراکه ممکن است فکر کنند تحول دیجیتال یک تغییر پارادایمی در توسعه کانال‌های جدید است و نمایندگان ممکن است در مسئله تحول دیجیتال مغفول بمانند ولی واقعیت این است که رویکرد فناوران هرگز چنین نبوده است. در محصولات جدید به مسئله فروش در راستای توانمندسازی شبکه نماینده‌ها توجه کرده‌ایم و همچنین مدیریت مجوزها و ارتقای تجربه کاربری در مدیریت مجوزها را در نظر  داشته‌ایم که این محصولات می‌تواند برای نمایندگان جذاب باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.