راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز آزمایش ان‌اف‌تی‌ها در فیس‌بوک

کسری حسنی / کمپانی متا که پیش‌تر با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، در روز جمعه اعلام کرد که ان‌اف‌تی‌های برخی سازندگان و هنرمندان منتخب در آمریکا در پلتفرم فیس‌بوک آزمایش خواهد شد. این شرکت اعلام کرده که این توکن‌ها در شبکه‌های پلی‌گان و اتریوم قرار دارند، اما به‌زودی پشتیبانی از توکن‌های شبکه سولانا و Flow NFT نیز آغاز خواهد شد. این ویژگی جدید فیس‌بوک به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا ان‌اف‌تی‌های خود را به‌صورت یک پست در این پلتفرم به نمایش بگذارند. این آثار هنری با برچسب «کلکسیون‌های دیجیتال» به اشتراک گذاشته می‌شوند و استفاده گسترده از این فناوری می‌تواند امکان هماهنگی والت کاربران با حساب‌های فیس‌بوک و امکان تراکنش‌های همتابه‌همتای آسان ان‌اف‌تی‌ها را به ارمغان آورد.

«ناودیپ سینگ»، مدیر محصولات متا، در توییتی نحوه قرارگیری ان‌اف‌تی‌ها در فیس‌بوک را به کاربران نشان داد. در این توییت کاربران دارای یک بخش به نام کلکسیون‌های دیجیتال هستند که می‌توانند در آن ان‌اف‌تی‌های خود را به نمایش بگذارند. کاربران می‌توانند حساب‌های فیس‌بوک خود را به کیف پول‌های خود متصل کنند و همچنین ان‌اف‌تی‌های خود را به پست‌های فیس‌بوک تبدیل کنند. این امکان به سایر کاربران امکان لایک، اشتراک‌گذاری و کامنت را می‌دهد. این اقدام متا در جهت دعوت کاربران وب 3 به دنیای خود است. همچنین این کمپانی اخیراً تغییراتی را در گروه‌های فیس‌بوک آغاز کرده که آنها را بیش‌ از پیش شبیه گروه‌های پلتفرم دیسکورد می‌کند.

به گفته سخنگوی متا، این غول شبکه اجتماعی شروع به عرضه ان‌اف‌تی‌ در اینستاگرام برای سازندگان منتخب «در چند کشور» کرده است. اینستاگرام قبلاً اعلام کرده بود که به‌ محض آپلود یا اشتراک‌گذاری ان‌اف‌تی‌ها در برنامه، به‌طور خودکار خالق و گردآورنده محصول را تگ می‌کند. همچنین هیچ هزینه‌ای برای ارسال یا اشتراک‌گذاری وجود ندارد. کلکسیونرها همچنین می‌توانند از ان‌اف‌تی‌ها به‌عنوان برچسب واقعیت‌افزوده استفاده کنند. این اقدام فیس‌بوک در حالی است که محبوبیت دارایی‌های دیجیتال همچنان در حال افزایش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.