راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به دومین گزارش سال پادرو / ارسال بسته به 970 شهر کشور

هفته گذشته پادرو دومین گزارش سال خود را منتشر کرد. ایده اولیه پادرو با هدف رفع نیازهای اصلی کسب‌وکارهای کوچک‌ومتوسط در حوزه فروش آنلاین سال 1397 شکل گرفت. پادرو دو سال بعد از فعالیتش جذب سرمایه کرد و به عنوان پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی وارد حوزه لجستیک شد. در ابتدا فروشندگان شبکه‌های اجتماعی بازار هدف پادرو بودند، اما باتوجه به اینکه خدمات ارسالی برای جذب فروشنده‌ها کافی نبود، پادرو ایده تجارت اجتماعی را باهدف ارائه زیرساخت‌های لازم دنبال کرد.

دومین جذب سرمایه پادرو سال 1400، همزمان با تولید mvp اتفاق افتاد؛ همزمان با تولید mvp محصول تجارت اجتماعی، برای جذب سرمایه مرحله دوم از میان گزینه‌های متفاوت، با فناپ برای سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی توافق شد. در مردادماه همان سال نسخه بتا پادرو شاپ در اختیار کاربران محدودی قرار گرفت. پادرو پس از جذب بازخورد بازار هدف، در پاییز نسخه اول محصول را ارائه کرد.

بر اساس گزارش پادرو، محصولات پادرو در حال حاضر به دو بخش پادروپین و پادروشاپ تقسیم می‌شود. پادروپین پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی است، پادروشاپ هم زیرساخت فروش آنلاین برای فروشندگان شبکه‌های اجتماعی. تمرکز پادرو بر توانمند کردن َ۵وف توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. در همین راستا پادرو، برای مراحل مختلف در حوزه‌های لجستیک و ارسال، زیرساخت فروش، پرداخت امن، مدیریت سفارش‌ها و ارتباط با مشتری راهکار ارائه می‌دهد.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به همراه نیازهای آشکار و پنهان آنها، کسب‌وکارهای خانگی و فروشندگان در بستر اینستاگرام با چند سفارش هفتگی، فروشگاه‌های آنلاین با چندصد یا هزار سفارش روزانه بازار هدف پادرو هستند.

اقدامات پادرو در یک‌سال گذشته:

  • جذب سرمایه مرحله دوم به مبلغ 300 میلیارد تومان
  • تعریف بازار تجارت اجتماعی و معرفی محصول متناسب
  • بازتعریف هویت بصری پادرو (dynamic identity)
  • توسعه تیم داخلی پادرو به 74 نفر
  • جذب بیش از 24 هزار کسب‌وکار اینستاگرامی
  • برگزاری کمپین‌های متعدد تبلیغاتی، آنلاین و محیطی
  • همکاری با شرکت‌های پستی برتر کشور
  • حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی
  • انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی

آمارهایی از پادرو


پادرو در حال حاضر 74 نیروی انسانی دارد. میانگین سنی آنها 27 سال است. 43 نفر از تیم آقا هستند و 31 نفر از آنها خانم؛ پادرو در زمینه کارآفرینی بیشتر از 120 نفر اشتغال آفرینی مستقیم داشته و به پایداری 2400 کسب‌وکار اینترنتی کمک کرده است.

در یک‌سال گذشته 3 میلیون بازدیدکننده جدید و یکتا از پادرو بازدید کرده‌اند و صفحات پادرو بیش از 15 میلیون بار مورد بازدید قرار گرفته‌اند. مجله پادرو مجموعا 3 میلیون دقیقه توسط مخاطبین پادرو مطالعه شده است. تعداد فروشندگان غیرفعال اینستاگرامی بازار ایران رقمی معادل 400.000 برآورد شده و 350.000 رقمی است که برای فروشندگان فعال محاسبه شده است.

یک فروشنده پادروشاپ در 14 روز بیش‌تر از 1.1 میلیارد تومان از طریق پادروشاپ فروش داشته است. تاکنون بیش از 24 هزار فروشنده اینستاگرامی در پادروشاپ ثبت‌نام کرده‌اند. بیش از 15 هزار فروشنده اینستاگرامی هم اکانت خود را به پادروشاپ وصل کرده‌اند. 9 هزار و پانصد فروشنده اینستاگرام ویترین فعال و کالای دارای قیمت در پادروشاپ ساخته‌اند. تعداد کالا در هر سبد خرید قبل از استفاده از پادرو شاپ ۱.۲ بوده که به وسیله پادروشاپ این رقم به 2.5 رسیده است.

ارزش هر سبد قبل از استفاده از پادروشاپ 150 هزارتومان برآوردشده بود، این رقم بعد از به‌کارگیری پادروشاپ به 350 هزار تومان افزایش پیدا کرد. نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل قبل از پادروشاپ کمتر از یک درصد بوده اما با پادروشاپ این نرخ هفت درصد رشد کرده است.

تعدا سفارش‌های پادروپین در هر فصل 40 درصد رشد داشته و تعداد کل سفارش‌های پردازش شده توسط پادروپین سه برابر سفارش‌های سال اول بوده است. یکی دیگر از اقدامات پادرو به منظور رشد و توسعه، راه‌اندازی ناوگان پیکاپ پادرو پین برای پوشش نیاز بازار تجارت اجتماعی بوده است. براساس اطلاعات این گزارش دقت سطح خدمات این ناوگان 99.8 درصد سنجیده شده است.

همچنین تعداد شرکت‌های پستی همکار پادرو به ۹ شرکت رسیده، در یک‌سال گذشته به بیشتر از 970 شهر بسته‌ ارسال شده است.


برنامه‌های پادرو برای سال آینده


پادرو اعلام کرده که برای سال سوم، می‌خواهد یک حوزه جدید از محصولات خود را که مکمل بازار پادروشاپ و پادرو پین است را معرفی کند. یکی دیگر از برنامه‌های پادرو، معرفی نسخه بازنویسی شده پادرو پین است. گفته شده این نسخه با تکنولوژی جدید در حال توسعه است. همچنین یک بخش ویژه به همراه بخش‌های جدیدی مانند ارتباط با مشتری، analytics، مدیریت کمپین به پادروشاپ اضافه می‌شود. پادرو می‌خواهد با شرکت‌های فعال حوزه فروش آنلاین و فروشگاه‌سازها، شرکت‌های فعال بازارهای جانبی تجارت اجتماعی همکاری کند. در آخر پادرو قصد دارد که خدمات جمع آوری خود را در تهران و هفت کلان شهر ایران توسعه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.