راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارتاپ بریتانیایی مرج برای توسعه زیرساخت وب۳ 9.5 میلیون دلار جذب سرمایه کرد

استارتاپ بریتانیایی مرج (Merge) در روز دوشنبه اعلام کرد که به رهبری گروه سرمایه‌گذاری Octupus، مبلغ 9.5 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کرده است. این استارتاپ در اواخر سال گذشته توسط مدیر سابق پی‌پل، کبی سباستین تاسیس شد.

اهداف Merge عموما به ارائه دسترسی به بانک‌ها، پرداخت‌ها، مدیریت ریسک و انطباق با شرکت‌های وب3 از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API)، اطلاق می‌شود. APIها پل‌های نرم‌افزاری هستند که امکان ارتباط ساده‌تر میان کسب‌و‌کارهای مختلف را فراهم می‌آورند.

سباستین در مصاحبه‌ای با The Block گفت: «مشتریان ما شرکت‌های وب3 هستند که نیاز به انجام تراکنش و جمع‌آوری وجوه به صورت ارز فیات از مشتریان یا مؤسسات خود دارند. بنابراین عمده اهداف ما در مورد صرافی‌های رمزارزی، والت‌ها و امور مالی غیرمتمرکز است.»

او همچنین افزود:«امروزه بسیاری از بانک‌های سنتی، علاقه‌ای به ارائه خدمات به کمپانی‌های رمزارزی ندارند. هدف Merge ارائه خدماتی از جمله امکان جمع‌آوری و نگهداری وجوه و تبدیل رمزارزها به ارز فیات و بالعکس از طریق API است.»

سباستین اظهار کرد:«این استارتاپ آماده ارائه خدمات به مشتریان در سراسر جهان است. بخش اعظمی از بودجه جدید این کمپانی برای تهیه مجوز و تأییدیه‌های نظارتی در سطح جهانی است و باقی مانده آن نیز برای ایجاد یک تیم که در حال حاضر 12 عضو دارد، در نظر گرفته شده‌است.»


پل میان فین‌‎‌تک و رمزارزها


به گفته سباستین، قدرت گروه سرمایه‌گذاری Octupus در زمینه فین‌تک و رمزارزها، دلیل اصلی انتخاب این گروه به عنوان سرمایه‌گذار اصلی بود.

او افزود: «برای ما بسیار مهم بود که سرمایه‌گذارانی داشته باشیم که هم دنیای فین‌تک و هم دنیای رمزارزها را درک کنند چراکه هدف ما ادغام این دو است. با این حساب، Octupus به عنوان یک شریک فوق‌العاده محسوب می‌شود.»

در کنار گروه Octopus، سرمایه‌گذارانی مانند Ethereal Ventures، Coinbase Ventures و Alameda Research نیز حضور دارند.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه، به دنبال اقدامات مشابه اخیر Multis، Coinbooks و Rain، سه استارتاپ دیگر است که قصد دارند دنیای رمزارزها را با خدمات بانکداری سنتی پیوند دهند.

زیهاو زو از تیم Octupus، در بیانیه‌ای اعلام کرده که دیدگاه Merge ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشاغل رمزارزی، به دور از ترس از رگولاتورها و ریسک‌های مشابه است.

منبع The Block
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.