راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گروه توسن از هلدینگ دیار دیجیتال رونمایی کرد / اکوسیستم کسب‌وکارهای دیجیتال توسن یکپارچه می‌شود

روز گذشته، دهم خردادماه گروه توسن در مراسمی رسمی با حضور فعالان اکوسیستم فین‌تک و اصحاب رسانه از هلدینگ دیجیتال «دیار» به‌عنوان هماهنگ‌کننده کسب‌وکارهای دیجیتال اکوسیستم خود رونمایی کرد. امید ترابی، معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان و عضو هیئت‌مدیره توسن از این پس با عنوان مدیرعامل هلدینگ دیجیتال فعالیت می‌کند.

هلدینگ دیجیتال «دیار» به‌منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای دیجیتال گروه توسن راه‌اندازی شده و وظیفه خلق ارزش در حوزه‌‌های فعالیتی گروه توسن و اکوسیستم آن را بر عهده دارد.  

سیدولی‌الله فاطمی اردکانی، مؤسس و بنیان‌گذار شرکت توسن با اشاره به اهمیت موضوع اتصال و به‌هم‌پیوستگی در یک اکوسیستم دیجیتال گفت: «یک اکوسیستم دیجیتال مطلوب می‌تواند نابرابری در دسترسی به منابع را کاهش داده و دسترس‌پذیری را توسعه دهد تا یک اکوسیستم بزرگ تشکیل شود. بزرگ‌تر شدن اکوسیستم در واقع باعث جلب اعتماد شهروندان می‌شود و ما را به هدف خود که دستیابی به اقتصاد شهروند‌محور است، می‌رساند.»

در ادامه این مراسم امید ترابی، عضو هیئت‌مدیره گروه توسن ضمن اشاره به کلان‌روندهای حوزه فین‌تک گفت: «در گروه توسن طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی حوزه فین‌تک و روندهای مطرح آن، انجام شده است. این تجربه ما را بر آن داشت تا با شروع سال ۱۴۰۱ گام جدیدی را برای توسعه هرچه بیشتر این کسب‌وکارها برداریم و گروه توسن دیجیتال را با نام تجاری دیار راه‌اندازی کنیم.»

به گفته ترابی، دیار دیجیتال، پاسخ شرکت توسن به تغییرات دنیای دیجیتال است که با تکیه بر میراث ۲۳ساله این شرکت در حوزه بانکداری و پرداخت شکل گرفته است. شرکت توسن (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد پلتفرم‌های بومی و ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری آغاز کرد. در حال حاضر بخش زیادی از شرکت‌ها و مؤسسات فعال در سیستم بانکی کشور از محصولات و خدمات نرم‌افزاری توسن بهره می‌برند و سرویس‌ها و خدمات این شرکت مورد استفاده بیش از ۲۷ میلیون نفر از مردم ایران است.

ترابی توضیح داد: «30 میلیون کد ملی یونیک از مردم ایران از طریق بانک‌هایی که مشتری توسن هستند، از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و حتی در خارج از ایران نیز خدمات توسن در حوزه بانکداری عرضه می‌شود. حدود 800 نیروی متخصص ایرانی در شرکت توسن در حوزه corebanking در حال فعالیت هستند.»

عضو هیئت‌مدیره گروه توسن، یکپارچگی، هم‌افزایی و خلق زنجیره ارزش را مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی دیار دیجیتال عنوان کرد و با اشاره به مأموریت اصلی این مجموعه گفت: «مجموعه دیار دیجیتال، هماهنگی و یکپارچه‌سازی کسب‌و‌کارهای دیجیتال گروه توسن را انجام می‌دهد. در این راه ما مشتاقیم تا بهترین همکاری‌ها را با فعالان این حوزه داشته باشیم و با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ، سرویس‌های موفقی را به کاربران ارائه دهیم.»

بر این اساس دیار دیجیتال، یک زیست‌بوم مالی یکپارچه است که زنجیره‌های ارزش بازارهای مالی، کسب‌و‌کارهای داده‌محور و دیجیتال را تکمیل می‌کند و خدمات و سرویس‌های خود را در یک اکوسیستم مالی یکپارچه دیجیتال به ۳۰ میلیون کاربر ارائه می‌دهد.

در بخش پایانی این مراسم پنلی با موضوع «نقش نوآوری‌های مالی در توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید دیجیتال» و با حضور سیدولی‌الله فاطمی اردکانی، بنیان‌گذار گروه توسن؛ امید ترابی، عضو هیئت‌مدیره گروه توسن؛ نازنین دانشور، مؤسس و مدیرعامل شرکت تخفیفان و تیم لطیف، مدیر هلدینگ مکس برگزار شد.

فاطمی اردکانی، رئیس هیئت‌مدیره گروه توسن در پاسخ به سؤالی در مورد نوع ارتباط مجموعه دیار با گروه توسن و نقش‌آفرینی آن گفت: «توسن تاکنون محصول خود را صرفاً به بانک‌ها ارائه می‌داد، اما در گام جدید قرار است تا به واسطه بانک‌ها و تجربیاتی که تا به حال کسب‌ شده، پلتفرم‌های نوآور با فلسفه و رویکردهای جدید خلق و راه‌اندازی شود. این نوآوری‌ها تنها به سرویس‌های مالی خلاصه نمی‌شود و سرویس‌های غیرمالی را هم شامل می‌شود.»

امید ترابی، عضو هیئت‌مدیره گروه توسن در پاسخ به این سؤال که چه نوآوری‌ها و سرویس‌هایی پس از راه‌اندازی مجموعه دیار ارائه می‌شود، گفت: «یکی از مهم‌ترین تغییرات با راه‌اندازی دیار، حرکت گروه توسن به سمت سرویس‌های مشتری‌محور یا B2C است که در این راه سرویس‌هایی مانند کارت اعتباری ایجاد شده است. شرکت تالی که ارائه کارت‌های اعتباری را بر عهده دارد، با رویکردی جدید به سمت تغییر پارادایم این حوزه حرکت کرده و توانسته کارت اعتباری واقعی با کارمزد صفر را به کاربران خود ارائه دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.