راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صرافی رمزارزی که به کاربران خسارت می‌دهد / آبان تتر؛ صرافی 290 کوینی

صرافی رمزارز آبان تتر سال 1397 فعالیتش را به‌منظور کاهش کارمزد خریدوفروش رمزارزها و سهولت معامله برای ایرانیان آغاز کرد. به گفته فرهاد فلاح، معاونت اجرایی آبان تتر، مدیرعامل این صرافی، در حین سرمایه‌گذاری و خرید بیت‌کوین متوجه شد که 25 درصد کارمزد پرداخت کرده، برای همین به این فکر افتاد که کارمزد را برای سایر فعالان رمزارزی کاهش دهد. این شد که آبان تتر توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت.

بر اساس گفته‌های فرهاد فلاح، آبان تتر نسبت به سایر صرافی‌های رمزارز تعداد کوین‌های بیشتری دارد. آبان تتر 290 رمزارز را در پلتفرم خود جای داده و کاربران می‌توانند به کوین‌هایی که برترین‌های بازار نیستند هم، دسترسی داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به مزیت‌های رقابتی آبان تتر گفت: «حجم معاملات یکی از مهم‌ترین پارامترهای معاملات رمزارزی است. آبان تتر در میان صرافی‌های رمزارز قدمت زیادی دارد و به تبع آن معاملات گسترده‌تری را انجام می‌دهد. عمده صرافی‌های نوپا ظرفیت معاملات هنگفت را ندارند یا اگر هم دارند، نمی‌توانند معاملات با رقم‌های بالا و میلیاردی را بی‌درنگ به سرانجام برسانند.»

او در ادامه تأکید کرد که آبان تتر تنها صرافی قدیمی رمزارز نیست و حدود پنج صرافی دیگر هم امکان معامله با حجم بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه آبان تتر نسبت به سایر صرافی‌های رمزارز تعداد کوین‌های بیشتری دارد، اظهار کرد: «آبان تتر 290 رمزارز را در پلتفرم خود جای داده و کاربران می‌توانند به کوین‌هایی که برترین‌های بازار نیستند هم، دسترسی داشته باشند. فالا نتورک، منچسترسیتی، ترنچس، پلی‌مث، مولتی‌چین، سکرت، آی‌کش، بتا، فلاکس، وکس، اترنیتی چین، باینری‌ایکس، اتریوم نیم سرویس، رندر، آوه گوچی، فلو، آدکس، دکسی، مسک، امدکس و ریکوئیست از جدیدترین کوین‌های بازار رمزارزها در پلتفرم معاملاتی آبان تتر هستند. آبان تترهمچنین دارای 35  شبکه‌های نتورک‌ است؛ بیشتر صرافی‌های صنعت رمزارز  12 شبکه نتورک دارند.» 

او با اشاره به اهمیت تعداد شبکه‌ها ادامه داد: «واریز و برداشت از خریدوفروش متمایز است. هر چقدر تعداد شبکه‌ها بیشتر باشد، کاربران به شبکه‌هایی که کارمزد کمتری دارند، بیشتر دسترسی پیدا می‌کنند. به عبارتی هزینه برداشت و واریز  کاربران آبان تتر به وسیله این امکان، کاهش پیدا می‌کند. پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته یکی دیگر از مزیت‌های آبان‌ تتر است.»

فرهاد فلاح

او خاطر نشان کرد: «کاربران آبان تتر در بخش ریالی هم می‌توانند درلحظه تا سقف مجاز واریز و برداشت داشته باشند. در حال حاضر کاربران مشترک دو بانک آینده و ملت و آبان تتر حتی در روزهای تعطیل از امکان برداشت آنی برخوردارند.» به گفته او، به‌زودی 15 بانک دیگر به جمع بانک‌های طرف همکاری آبان تتر اضافه می‌شوند. 

او با اشاره به اهمیت امنیت دارایی کاربران توضیح داد: «بیش از 90 درصد دارایی‌های کاربران آبان تتر در کُلد ولت‌ها و در محل‌های متفاوت نگهداری می‌شوند، کلد ولت‌ها، هیچ اتصال و شبکه‌ای در اینترنت ندارند، به همین دلیل امکان هک‌کردن‌شان هم وجود ندارد. 10 درصد باقی‌مانده دارایی‌ها هم توسط تیم امنیتی آبان تتر مراقبت می‌شود.  بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا از جمله فیس‌بوک هم هک شده‌اند و نمی‌توانیم به تدابیرمان تکیه کنیم؛ آبان تتر بخش زیادی از سودش را به‌صورت مازاد نگهداری می‌کند تا در صورت بروز هر مشکلی، مبلغ خسارات مشتریان را پرداخت کند. پرداخت خسارت به کاربران، دومین راهکار ما برای پیشبرد مفهوم امنیت در آبان تتر است، تیم امنیتی ما به‌طور مدام سیستم‌ها و ولت‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند.»

او با اشاره به کاربران آبان تتر ادامه داد: «آبان تتر حدود 650 هزار کاربر دارد که 321 هزار نفر از آنها در زمره کاربران فعال قرار می‌گیرند.»

اپلیکیشن اندرویدی آبان تتر یک هفته‌ای است که عرضه شده. این اپلیکیشن تمام امکانات نسخه وب مانند سپرده‌گذاری، واریز، برداشت، خریدوفروش و… را در خود جای داده و با توجه به فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه و لزوم دسترسی به خدمات، آبان تتر پیش‌بینی کرده در یک ماه آینده، اپلیکیشن 20 هزار بار نصب شود.

آرش غفوری، معاون بازاریابی آبان تتر در خصوص برنامه‌های آینده آبان تتر گفت: «نگاه آبان تتر به رشد و پیشرفت بلاکچین است و با این پیشرفت و حرکت همگام خواهد شد و می‌خواهیم هر امکانی را که یک کاربر در صرافی خارجی در اختیار دارد، برای هم‌وطنان‌مان مهیا کنیم.»

آرش غفوری

به گفته او، صنعت رمزارز، صنعتی با آینده روشن است که می‌تواند شرایط اقتصاد کشور را بهبود ببخشد. امیدواریم ایران این فرصت را غنیمت بشمارد؛ چراکه خلاء قانونی به صنعت، کاربران و نهادهای مرتبط ضربه خواهد زد. او در خصوص تعامل با رگولاتوری نیز توضیح داد: «آبان تتر صورت‌های مالی شفافی دارد و از سقف و واریز برداشت استاندارد تبعیت می‌کند. هرگز با رگولاتوری مشکلی نداشتیم، تنها درخواست‌مان شفافیت قانونی برای پیشرفت در منطقه است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.