راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارنگ پنجاهم به همراه رمزارز شماره بیست منتشر شد

یک سال بعد از شروع اولین شماره از هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران؛ «کارنگ»، این مجله هفتگی به شماره ۵۰ رسید. کارنگ که هر هفته یکشنبه‌ها و با تمرکز بر مهم‌ترین مسائل و اخبار و تحولات کسب‌وکارها و استارتاپ‌های نوآور ایران منتشر می‌شود، طی یک سال گذشته علاوه بر ۵۰ شماره نسخه عادی خود، ۲۰ شماره «رمزارز» هم منتشر کرده که رسانه چاپی و رسمی اکوسیستم رمزارز و بلاکچین ایران محسوب می‌شود.

در شماره پنجاهم کارنگ، مظاهر مرجانی که مدیرعامل شرکت پارمیس است، از نیازهای کسب‌وکارهای نوآور در زمینه نرم‌افزارها و راهکارهای مالی و حسابداری گفته و تأکید کرده این شرکت می‌خواهد با کمک داده‌های پیشینی و پسینی کسب‌وکارها و تلفیق آنها با هوش مصنوعی، به مدیران در پیش‌بینی‌ بازارهای مختلف یاری رساند.

در این شماره همچنین صالح آچاک، مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌ها شناخته‌شده لجستیکی کشور درباره این صنعت و ظرفیت‌ها و ضعف‌هایش با کارنگ صحبت کرده است؛ صنعتی که کارنگ هر هفته در صفحاتی ویژه به آن می‌پردازد.

در کارنگ پنجاهم رضا جمیلی، سردبیر این نشریه به بهانه جذب سرمایه «ابر دراک» از شرکت خدمات انفورماتیک با نگاهی انتقادی به دلایل عقب‌ماندن زیست‌بوم‌های نوآوری شهرستان‌ها پرداخته و راهبری مسئولان دولتی را مهم‌ترین دلیل این ضعف بزرگ برشمرده است.

پرداختن به زنان نوآور این زیست‌بوم هم مثل همیشه از بخش‌های ثابت کارنگ است. در این شماره زینب جعفریان، مدیر کسب‌وکار کافه خونگی از خود و زندگی و کاسبی‌اش گفته است.

اما در ضمیمه رمزارز شماره ۲۰ جواد بهره، مدیرعامل شرکت مکس‌دیجیتال که یک وی‌سی تخصصی در حوزه رمزارز و بلاکچین است، به سؤالات این نشریه درباره راهبردهایشان برای فعالیت در این حوزه پاسخ داده است. از جمله بهره گفته است که تا سقف ۱۰ میلیارد تومان روی استارتاپ‌های حوزه‌های مختلف بلاکچین سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

در رمزارز این شماره یادداشتی تحلیلی منتشر شده درباره کسب‌وکارهای غیرقانونی حوزه استخراج رمزارز که این روزها احکام قضایی آنها هم کم‌کم در حال منتشر شدن است. کسب‌وکارها و چهره‌هایی که معمولاً در هیاهو و در حال اتهام‌زنی به چهره‌های واقعی این زیست‌بوم هستند، حالا مشخص شده که چه تخلفاتی مرتکب شده‌اند.

گزارشی از برنامه بیت‌پین‌میت که در آن مدیرعامل این صرافی به پاسخ‌های پرتکرار کاربران پاسخ داده هم یکی دیگر از بخش‌های این شماره رمزارز است. به همراه تحلیلی از امین زربخش، یکی از هم بنیان‌گذاران کوین‌پلاس درباره آینده بازار رمزرازها.

«رؤیافروش‌های خانه‌خراب‌کن» هم عنوان گزارشی بلند است که خلاصه‌ای از آن در رمزارز منتشر شده است. گزارشی درباره چهره‌های بی‌شناسنامه اینستاگرامی که با وعده‌های دروغین و سیگنال‌فروشی، کاربران ایرانی و سرمایه‌های آنها را در معرض خطر قرار می‌دهند.

کارنگ پنجاهم و رمزارز بیستم را می‌توانید به‌صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید و بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.