راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ دوم کتاب ۶۰ الگوی مدل کسب‌و‌کار منتشر شد

انتشارات راه پرداخت چاپ دوم کتاب «60 الگوی مدل کسب‌و‌کار» نوشته الیور گاسمن، کارولین فرانکن برگر و میکلا سیک، استادان دانشگاه سنت‌گالن سوئیس را با ترجمه مازیار نوربخش و محمدرضا درخشان منتشر کرده است. گاسمن و همکاران در جایگاه تیمی وابسته به دانشگاهی پیشرو در حوزه‌ کسب‌وکار در اروپا با پشتوانه تجربه‌ عملی و عملی در حوزه‌ نوآوری در کسب‌وکارها، مدعی ارائه هر 60 مدل کابردی 90 درصد کسب‌و‌کارهای موفق فعلی در جهان شده‌اند.

برای اولین بار پاییز سال ۱۴۰۰ بود که برگردان فارسی این کتاب در انتشارات راه پرداخت منتشر شد. گفتنی است، عنوان اصلی این کتاب «The Business Model Navigator: The strategies behind the most successful companies» است و در اولین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار، عنوان کتاب سال ۱۴۰۰ در زمینه مدیریت کسب‌وکار را در بخش ترجمه از آن خود کرد و منجر به تقدیر از مترجمان و ناشر شد.

در این کتاب، گاسمن و همکاران او ضمن گردآوری و تجزیه تحلیل این مدل‌ها، مخاطب را با تکالیفی برای طراحی و راه‌اندازی کسب‌و‌کار منحصربه‌فرد خودش روبه‌رو می‌کنند. درست است که مدل‌های متنوعی برای کسب‌وکارهای موفق ارائه شده است، اما مخاطب نباید به اشتباه بیفتد و سهم نوآوری و هم‌گام‌بودن با فناوری‌های روز را در راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق و رو به رشد نادیده بگیرد. اگر شرکت‌های قدرتمندی مانند نوکیا و موتورولا و کداک ناگهان از عرصه‌ کنار زده شدند، برای این بود که این شرکت‌ها خودشان را تحولات همسو نکردند و به تجارب گذشته‌ خودشان متکی باقی ماندند: تکیه بر باد.

نوآوری در کسب‌وکار، مستلزم غلبه بر محدودیت‌های ذهنی است. این کتاب، مسیری را ترسیم می‌کند که طی آن، فکر کردن به الگوهای نوین کسب‌وکاری در قرن ۲۱ برای خواننده آسان می‌شود.

این کتاب راهنمایی مناسب برای کسب‌وکارهایی است که تلاش دارند منطق غالب کسب درآمد را به چالش بکشند و الگوهای کسب‌وکار جدیدی را ایجاد کنند. «60 الگوی مدل کسب‌وکار» به مخاطب خود کمک می‌کند تا با ایجاد مدل کسب‌و‌کاری به روشی ساختارمند آشنا شود و اهمیت اساسی نوآوری را در مدل کسب‌و‌کار درک بکند. همچنین، مخاطب را به انگاشت‌هایی عمیق برای ورود به بازی کسب‌و‌کارهای قوی و ماندگار مجهز می‌کند.

علاقه‌مندادن به مطالعه در این حوزه می‌توانند کتاب 60 الگوی مدل کسب‌وکار را از سایت فروشگاه راه پرداخت تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.