راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به حضور صرافی‌های ارز دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس / آگاه‌سازی، فصل مشترک هدف صرافی‌های رمزارز از حضور در اینوتکس 2022

یازدهمین نمایشگاه اینوتکس روز جمعه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه به پایان رسید. اینوتکس رویدادی است که هرساله در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. امسال نیز این رویداد با حضور 400 شرکت و استارتاپ برگزار شد.

صرافی‌های رمزارز داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در Inotex 2022 بودند. در ادامه به حضور این پلتفرم‌ها و اهداف حضور آن‌ها در این نمایشگاه می‌پردازیم.

فهیمه مزینانی، مدیر روابط‌عمومی پلتفرم نوبیتکس در خصوص اهداف حضور این پلتفرم در Inotex 2022 گفت: «اینوتکس بستری است که هرساله برای حضور شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها فراهم می‌شود. ما نیز به عنوان یک شرکت فناور در این رویداد حاضر شدیم که هم از فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری که در این نمایشگاه فراهم می‌شود استفاده کنیم و هم خدمات نوبیتکس را در حوزه بلاکچین و رمزارز به بازدیدکنندگان معرفی کنیم.»

به گفته او مخاطب و تمرکز اصلی نوبیتکس در اینوتکس، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بلاکچینی و رمزارزی دیگر حاضر در این رویداد بودند.

مدیر روابط‌عمومی نوبیتکس در ادامه توضیح داد: «ما در راستای اهداف آموزشی و آگاهی‌رسانی خود کارگاه‌های مختلفی در حوزه بلاکچین و رمزارز برگزار کردیم و پاسخگوی سؤالات بازدیدکنندگان در حوزه‌های بلاکچین و رمزارز بودیم.»

مزینانی در انتها نیز عنوان کرد: «زمینه همکاری و امضای تفاهم‌نامه با تعدادی از شرکت‌های فعال در این حوزه را در اینوتکس 2022 فراهم کردیم در آینده و با توسعه فرصت‌های همکاری آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم.»

مزینانی در انتها با بیان اینکه نمایشگاه اینوتکس امسال در حوزه بلاکچین فعال‌تر بود، بیان کرد: «امید است شرکت‌ها و استارتاپ‌های این حوزه توسعه بیشتری بیابند و زمینه طرح مسائل حوزه بلاکچین فراهم شود.»

گفتنی است نوبیتکس، به عنوان حامی مالی یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در این رویداد حضور داشت.

علی مقصودی، مدیر محتوای صرافی رمزارز اکسکوینو نیز در خصوص اهداف حضور این پلتفرم تبادل ارز دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس عنوان کرد: «از مهم‌ترین اهداف ما از همان ابتدای کار، اطلاع، افزایش آگاهی و آموزش کاربران و علاقه‌مندان حوزه بلاکچین و رمزارز بوده است. در عین حال امنیت کاربران نیز اهداف مهم ماست که در عمل به آن دست یافتیم. در خصوص نمایشگاه نیز علاوه بر موارد ذکر شده حضور در کنار کاربران هدف اصلی اکسکوینو بود.»

او ادامه داد: «علاوه بر حضور در کنار کاربران، استفاده از فرصت‌های همکاری با استارتاپ‌های دیگر و یافتن ایده‌های نوآورانه و منحصربه‌فرد در این حوزه نیز از دلایل حضور اکسکوینو در Inotex 2022 بود.»

به گفته او تعدادی از این ایده‌های دریافتی نیز خوب و قابل قبول بودند و قرار است بعد از نمایشگاه همکاری‌هایی با این افراد صورت گیرد. طبق توضیحات مقصودی ایده‌های دریافتی اکسکوینو از گردشگری گرفته تا تراکنش‌های مالی گسترده و متنوع بودند.

مدیر محتوای اکسکوینو همچنین اعلام کرد: «در این رویداد از کشورهای خاورمیانه نیز درخواست همکاری داشتیم. این کشورها بیشتر متقاضی استفاده از توان فنی اکسکوینو برای راه‌اندازی پلتفرم‌های بلاکچینی خود بودند.»

مقصودی همچنین در خصوص ساختمان غرفه اکسکوینو در این رویداد عنوان کرد: «غرفه ما مطابق نماد اکسکوینو در دیسنترالند طراحی شده است که این طراحی بر اساس معماری اصیل ایرانی بوده و بخش‌های مختلف بنای اکسکوینو و المان‌های رنگی آن در دیسنترالند که غرفه اینوتکس نیز همانگونه طراحی شده برگرفته از آرامگاه خیام است.»

او در ادامه توضیح داد: «افراد در ساختمان اکسکوینو در دیسنترالند می‌توانند از آثار گالری این مجموعه به صورت nft بازدید کنند.»

او در انتها نیز توضیح داد: «اکسکوینو در این رویداد موفق به اجرای برنامه‌هایی که برای احراز هویت حضوری بازدیدکنندگان تدارک دیده بود شد و هدایای نفیسی نیز برای این دسته از کاربرانی که به صورت حضوری در رویداد متقاضی احراز هویت حضوری بودند در نظر گرفته شده بود.»

به گفته مدیر محتوای اکسکوینو، این صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر بیش از 200 رمزارز را در پلتفرم خود ارائه می‌دهد. اکسکوینومارکت به عنوان یکی از خدمات جدید این پلتفرم در حال حاضر در معاملات P2P بدون هیچ کارمزدی انجام می‌شود که جذابیت زیادی برای کاربران دارد. عملیات Bridging نیز اخیراً به اکسکوینو اضافه شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن از شبکه بایننس‌کوین ارزهای دیجیتال خود را به تمامی ارزهایی که در کیف پول اکسکوینو وجود دارد منتقل کنند یعنی از یک زنجیره به یک زنجیره دیگر. اکسکوینو برای تابستان نیز برنامه‌هایی دارد که به‌زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

قربانی، سرپرست تیم پشتیبانی پلتفرم تبادل ارز دیجیتال اکسیر نیز در خصوص اهداف حضور این پلتفرم در رویداد اینوتکس این‌گونه توضیح داد: «با توجه به اینکه اینوتکس همواره با استقبال خوبی مواجه شده است یکی از مهم‌ترین اهداف ما این بود که پلتفرم اکسیر را به افرادی که می‌خواهند وارد دنیای بلاکچین و رمزارز شوند معرفی کنیم. برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران حوزه‌های بلاکچین و رمزارز نیز از دیگر اهداف مهم اکسیر برای حضور در Inotex 2022 بود.»

قربانی ادامه داد: «با توجه به اینکه این نمایشگاه بعد از پاندمی کرونا به صورت حضوری برگزار شد با استقبال خوبی روبه‌رو شد.»

او توضیح داد: «یکی از اهداف مهم ما افزایش آگاهی کاربران در حوزه رمزارز و بلاکچین بود و علاوه بر آن امتیازاتی برای بازدیدکنندگانی که در نمایشگاه با اکسیر آشنا شده و تمایل به استفاده از آن داشتند در نظر گرفته بودیم.»

طبق توضیحات سرپرست تیم پشتیبانی اکسیر UI سایت اکسیر در هفته‌های آتی تغییر خواهد کرد و اکسیر در این رویداد پیش‌نمایشی از تغییرات آتی ارائه داد. علاوه بر وب‌سایت اکسیر اپلیکیشن این پلتفرم نیز به‌روزرسانی خواهد شد و شامل تغییرات اساسی می‌شود که به‌زودی از آن‌ها رونمایی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.