راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور اولین پلتفرم آنلاین سرمایه‌گذاری خرد حوزه مسکن در اینوتکس 2022 / متر به متر تا خانه‌دار شدن

بیت‌هوم اولین پلتفرم آنلاین سرمایه‌گذاری خرد حوزه مسکن، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس حضور داشت تا به افراد جامعه نشان دهد در شرایط بحرانی و تورمی  کشور هم می‌توان خانه خرید. بیت‌هوم که نوعی تامین مالی جمعی است، مسکن در حال ساخت را متری می‌فروشد و یک فرد می‌تواند در کم‌ترین حالت یک متر خانه خریداری کند و از ارزش افزوده ساخت مسکن سود به دست آورد.

به گفته محمدرضا تهوری فاندر بیت‌هوم، رشد 1100 درصدی قیمت خانه در ده سال گذشته، خرید ملک را برای عمده اقشار جامعه دست‌نیافتی کرده، تهوری که دوران جوانیش را با دغدغه خرید خانه سپری کرده، سرمایه‌گذاری متری  را از عوامل موثر بر خانه‌دار شدنش می‌داند: «سال‌ها قبل در پروژه‌ در حال ساختی 17 متر خانه خریدم وبا سود مشارکت در ساخت و تورم قیمت آن افزایش پیدا کرد.» تهوری معتقد است  با سرمایه‌گذاری متری ارزش پول افراد حفظ می‌شود و آنها می‌توانند از تاثیرات تورم بر سرمایه‌ خود سود به دست آورند و از ارزش افزوده ساخت مسکن نیز بهره‌مند شوند.»

 او بااشاره به زوال ارزش ریال ادامه داد: «پلتفرم سرمایه‌گذاری مسکن بیت‌هوم شرایطی را ایجاد می‌کند که هر فردی با هر میزان سرمایه بتواند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کند و به مرور زمان با خرید متراژهای دیگر، در بازه 10 یا 15 ساله خانه‌دار شود. امروز افراد جامعه با در دست داشتن مبلغ 40 میلیون تومان اصلا به فکر خانه خریدن هم نمی‌افتند اما اگر بدانند با همین میزان، می‌توانند سه متر خانه بخرند حتما انتخابشان خرید خرد مسکن خواهد بود.» به گفته او، قیمت خانه تصاعدی است؛ اگر فردی سالی سه متر خانه بخرد، بعد از ده سال حداقل صاحب یک خانه شصت‌متری می‌شود.


بیت‌هوم، پلتفرم کراودفاندینگ مسکن است


تهوری توضیح داد: «افراد با میزان سرمایه مورد نظرشان، در پروژه‌ای مشخص سرمایه‌گذاری می‌کنند، پروژه زمانبندی و لیست متریال آن با نظارت بیت‌هوم تکمیل می‌شود. در این مسیر بیت‌هوم دائما از وضعیت پروژه به سرمایه‌گذاران گزارش می‌دهد، در پایان پروژه، واحدها با روش مزایده به بالاترین قیمت فروخته می‌شوند و سهم هر سرمایه‌گذار متناسب با متراژ سرمایه‌گذاری شده به حساب فرد واریز می‌شود. البته امکان فروش و انتقال سهم هم وجود دارد.» به گفته او، تمام مشتریان و کاربران بیت‌هوم می‌توانند سهام شخص فروشنده را خریداری کنند و در نهایت اگه مشتری‌ای پیدا نشد خود شرکت سازنده سهام فرد را با 90 درصد قیمت روز خریداری می‌کند.

او با بیان اینکه مشتریان بیت‌هوم تاکنون موفق شده‌اند بیش از 1100 متر مربع خانه بخرند تصریح کرد: «ما در گام اول مدل b2b را انتخاب کردیم و به سراغ سازمان‌ها رفتیم؛ بیت‌هوم یک پنل سرمایه‌گذاری مسکن برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند. کارکنان با اعتماد به سازمان می‌توانند با متراژ کم و خرد در پروژه سرمایه‌گذاری کنند، ملک به نام سازمان ثبت می‌شود تا اگر خواست به کارکنانش بن، پاداش و .. دهد از همین پروژه استفاده کند.» او ادامه داد: «در حال حاضر چهار سازمان با بیت‌هوم همکاری میکنند. به زودی پنج پروژه جدید هم در پلتفرم منتشر خواهد شد.»

به گفته او، بیت‌هوم مخصوص کارکنان سازمان‌ها نیست و همه افراد جامعه با مراجعه به سایت بیت‌هوم، و سپری کردن مراحل احراز هویت می‌توانند سرمایه‌گذاری را شروع کنند. تاکنون بیش 700 نفر در بیت‌هوم ثبت‌نام کرده‌اند و 200 نفر مسکن متری خریداری کرده‌اند.

تهوری بار دیگر تصریح کرد که کار بیت‌هوم کراودفاندینگ حوزه مسکن است، افراد در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و در انتهای پروژه، سهم آنها با محاسبه تورم و ارزش افزوده به آنها داده می‌شود.


وارد بورس خواهیم شد


 او با اشاره به وضعیت حقوقی شرکت گفت: «بیت‌هوم با سرمایه ثبتی سه میلیارد تومان به عنوان شرکت سهامی خاص ثبت شده است. بیت‌هوم اینماد دارد و مجوزهای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انفورماتیک، شرکت خلاق را دریافت کرده، بیت‌هوم در مراحل نهایی دریافت مجوز دانش بیان قرار دارد. مجوزهای جمع سپاری و کارگزاری املاک هم در دست اقدامند و شرکت منتظر دریافتشان هست.»

او بااشاره به هدف‌گذاری بیت‌هوم گفت: «برای سال 1401 یک فروش هزار میلیاردی را هدف‌گذاری کرده‌ایم، برای سال بعدش فروش ده هزار میلیاردی هدف قرار داده‌ایم و بعد از آن می‌خواهیم وارد بورس شویم. می‌خواهیم در سال 1402 علاوه بر پروژه‌های پلتفرم خودمان، در بورس هم پروژه‌هایی داشته باشیم و از ظرفیت‌های جمع سپاری، صندوق‌های زمین و ساختمان، صندوق‌های املاک و مستغلات، قردادهای سلف موازی با مسکن استفاده کنیم.»

علی بدیعی

علی بدیعی عضو هیئت مدیره بیت‌هوم نیز در پایان توضیح داد: «پراب‌تک یکی از زیر مجموعه‌های فین‌تک است. پراب‌تک نوعی روش سرمایه‌گذاری است و با ولث‌تک نقاط مشترکاتی دارد. عملکرد کنونی بیت‌هوم در یکی از زیر مجموعه‌های پراب‌تک است. قصد داریم در آینده سرمایه در گردش را به واسطه جمع کردن منابع خرد  از اشخاص تقویت کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.