راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید مدیران شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از خط تولید پارت ارتباط آوا / صفر تا صد نحوه تولید و فناوری به‌کاررفته در دستگاه MoreFun H9

شرکت پارت ارتباط آوا (نماینده انحصاری کارت‌خوان مورفان در ایران) از سال ۱۳۸۷ با هدف ارائه راه‌کارهای جامع پرداخت، بانکداری الکترونیک، توزیع و پشتیبانی پایانه‌های فروش شروع به فعالیت کرده است.

تولید و توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه پرداخت، تولید و بومی‌سازی پایانه‌های فروش و ماشین‌های محاسب پرداخت، تولید سخت‌افزار و راه‌کارهای نوین پرداخت الکترونیک با هدف حفظ محیط زیست و فعالیت در صادرات نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مرتبط بخشی از اهداف و مأموریت‌های این شرکت است.

روز سه‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه خط تولید شرکت پارت ارتباط آوا، مدل MoreFun H9 واقع در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام میزبان صمصامی، معاونت عملیات شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و کیارش، صارمی و کاظمی از مدیران این شرکت بود. شهریار کریمی رئیس هیئت‌مدیره شرکت پارت ارتباط آوا و احمد محمدی، مدیر اجرایی این شرکت میزبانان این بازدید بودند.

مدیر اجرایی پارت ارتباط آوا در توضیح و معرفی ویژگی‌های دستگاه و خط تولید برای بازدیدکنندگان عنوان کرد: «شرکت پارت ارتباط آوا با سابقه طولانی‌مدت در حوزه پرداخت الکترونیک و تولید نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه پرداخت و همکاری با شرکت‌های PSP، با توجه به نیاز بازار فعالیت مطالعاتی را در حوزه تولید سخت‌افزار را آغاز کرده و از سال گذشته با اخذ مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری و سایر مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه، شروع به تولید پایانه‌های فروش برند MoreFun کرده است.»

محمدی ادامه داد: «اعتقاد شرکت ما به توان بالای نیروهای بومی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور و همچنین همکاری نزدیک با تیم تحقیق و توسعه شرکت MoreFun و بهره‌گیری از آخرین متدهای NDT، بانی ایجاد محیطی پویا و حرفه‌ای برای تولید و توسعه سبد کالای محصولات مطمئن، کارا با هزینهٔ مناسب کسب‌وکارهای کشور عزیزمان شده است. طبق گزارش مجله معتبر جهانی Nilson Report  شرکت طرف قرارداد پارت ارتباط آوا (شرکت مورفان)، سومین تولیدکننده پایانه‌های فروش در دنیاست و اولین تولیدکننده قاره آسیا است که با توجه به آمار سال ۲۰۲۱ احتمالاً به جایگاه دوم دنیا دست پیدا کند.»

قطعات مواد اولیه این شرکت بعد از طی مراحل مونتاژ و بارگذاری نرم‌افزارها وارد مرحله کنترل کیفیت شده که به گفته شهریار کریمی مهم‌ترین مرحله در خط تولید دستگاه مزبور در شرکت پارت ارتباط آوا است. در این قسمت 21 آزمایش مختلف روی دستگاه‌های تولیدشده انجام می‌شود. در صورت پاسخ درست به تمام تست‌های انجام‌شده دستگاه‌ها وارد مرحله بسته‌بندی و ارسال می‌شوند. حساسیت بالای شرکت پارت ارتباط در انجام تست‌های سخت‌گیرانه در مرحله کنترل کیفیت ضامن کیفیت بالای محصولات وارد شده به بازار است.

مدیر اجرایی شرکت در توضیح دلیل انجام این 21 تست در کنترل کیفیت بر روی تمامی دستگاه‌های تولیدشده عنوان کرد: «در مباحث فنی موضوعی با عنوان NDT یا تست غیرمخرب وجود دارد. بر اساس این اصل تمامی محصولات باید بلااستثنا آزمایش شوند. با وجود زمان‌بر بودن این آزمایش‌ها پیروی از این روش آزمون دو مزیت اصلی حاصل دارد، اول، رضایت مشتریان که اولویت اول شرکت پارت ارتباط آوا است و دوم، عدم بازگشت محصولات بعد از عرضه.»

انجام مراحل فوق و مالکیت کامل سیستم کنترل از راه دور TMS شرکت پارت ارتباط آوا، پشتیبانی محصولات عرضه شده را بسیار سریع و کارا کرده است به طوری که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارهای پایانه فروشگاهی (با توجه به الزامات به‌روز شاپرک) به صورت بر خط از راه دور انجام می‌شود و نیازی به ارسال پایانه فروش یا حضور پذیرندگان به نماینده‌های شرکت پارت ارتباط آوا نخواهد بود.

با توجه به زیرساخت‌های کارخانه تولید پایانه‌های فروشگاهی شرکت پارت ارتباط آوا، در صورت کارکرد ظرفیت کامل خط تولید امکان تولید ۲۰۰۰ عدد دستگاه در روز وجود خواهد داشت.

کریمی در پاسخ به یکی از سؤالات بازدیدکنندگان در خصوص امکان نصب نرم‌افزارهای مربوط به سایر شرکت‌های PSP توضیح داد: «با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزاری پایانه‌های فروشگاهی تولید شده و توان تیم نرم‌افزاری شرکت امکان همکاری و نصب نرم‌افزار تمامی سوئیچ‌های پرداخت وجود خواهد داشت. بر اساس سیاست کاری شرکت نرم‌افزارها به صورت اختصاصی برای PSP سفارش‌دهنده نصب شده و امکان تغییر نرم‌افزار PSP مالک دستگاه وجود نخواهد داشت. با توجه به قرارداد همکاری با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حال حاضر تا اتمام تعهد انجام شده، نرم‌افزار مربوط به این شرکت بر روی این دستگاه‌ها نصب می‌شود.»

محمدی نیز در معرفی این دستگاه توضیح داد: «محصولات تولید شده تماماً به صورت بی‌سیم و برای تکنولوژی‌های به‌روز NFC و  QR Generator بوده که در صورت تغییر شیوه‌های پرداخت کارای خویش را حفظ کنند. همچنین شارژر این دستگاه نسبت به شارژرهای موجود در بازار دارای تکنولوژی به‌روزتر و حجم کمتر با امنیت بیشتری است.»

در ادامه این بازدید، مدیران شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به بیان سؤالات و تبادل نقطه‌نظرات و انتظارات طرفین و برنامه آینده شرکت پارت ارتباط آوا جهت تولید سایر محصولات سبد برند MoreFun پرداختند.

3 دیدگاه
  1. محمدی می‌گوید

    گزارش نیلسون ریپورت در مورد شرکت مورفان رو منتشر می کنید لطفا

    1. میثم سلیمانی می‌گوید

      اگر دسترسی دارید برای ما ارسال بفرمایید ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.