راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیم‌نگاهی به سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

برج میلاد 16 و 17 دی‌ ماه میزبان بسیاری از مدیران بانکی و شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه است و همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع بازآفرینی الگوها و رونق کسب‌وکار بانکی در این دو روز برگزار می‌گردد. در اهمیت این همایش می‌توان گفت که چشم فعالان حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک به این دو روز دوخته شده است که با آخرین اتفاقات و پیشرفت‌های آن آشنا شوند؛ در آنجا به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل نوین صنعت بانکداری؛ ابزارهای جدید پرداخت الکترونیک و … بپردازند و نقشه راه خود را بهتر بشناسند.

.

اهداف همایش امسال

همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اهداف معرفی دستاوردهای نوین صنعت بانکداری در کشور، بررسی روند نفوذ فناوری در صنعت بانکداری، معرفی نقش جدید فناوری اطلاعات در کسب‌وکار بانکی، معرفی زیرساخت‌ها و ابزارهای جدید پرداخت الکترونیک، ارتقاء سطح دانش تخصصی مسئولین بانکی در حوزه نظام‌های پرداخت و آشنایی با جنبه‌های فرهنگی – اجتماعی و اقتصادی بانکداری الکترونیک برگزار خواهد شد.

.

حساس بودن تاثیرپذیری بانک‌ها از توسعه فناوری

محمد هادی شالباف دبیر اجرایی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت راجع به حساسیت تاثیرپذیری بانک‌ها از توسعه فناوری گفت: در میان بخش‌ها و حوزه‌های مختلف کشور که ICT در آنها موجبات تحول را فراهم کرده است، تاثیرپذیری بانک‌ها از توسعه فناوری با حساسیت‌های بیشتری روبه‌رو بوده است. با توجه به اجرای بسیاری از پروژه‌ها همچون هدفمندی یارانه‌ها می‌توان میزان بالای تاثیرپذیری در جهت توسعه و حساسیت در این حوزه مهم را مورد بررسی قرار داد، به طوری که ضریب نفوذ استفاده از امکانات بانکداری الکترونیک در کشور ما 100 درصد است یعنی تقریبا کل جمعیت کشور از این امکانات استفاده می‌کند. وی گفت: این آمار خاصی برای یک کشور در حال توسعه مانند ایران به شمار می‌رود و لیکن می‌توان گفت که ارتباط آحاد جامعه از دریچه فناوری اطلاعات و ارتباطات با شبکه بانکی آغاز می‌شود؛ لیکن باید مردم اعتماد خوبی را به شبکه بانکی داشته باشند و این موضوع نیازمند روزآمد بودن شبکه بانکی و تحول در آن است.

دبیر اجرایی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تصریح کرد: توسعه در مسیر بانکداری الکترونیک باید از قالب ابزاری در سال‌های اخیر به کاربری ICT به عنوان پیشران در حوزه کسب‌وکار بانکی مبدل شود. این در حالی است که شاهدیم برخی مفاهیم در حوزه ICT نیز با تحولات اساسی مثلا در حوزه دولت الکترونیک مواجه شده و بانک‌ها در این مسیر به عنوان پیشرو تلقی می‌گردند. تمرکز اصلی این همایش ارتقاء کیفی و جنبه‌های پژوهشی و علمی است، لیکن معرفی دستاوردهای نوین صنعت بانکداری در کشور در این همایش به صورت کیفی خواهد بود.

.

نمایشگاه دستاوردهای بانکداری الکترونیک در کنار همایش

در بخش نمایشگاهی، فضایی در قالب 50 غرفه در اختیار بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی قرار گرفته شده و با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی و در جهت کمک بیشتر به معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، فضایی زمان‌بندی شده نیز برای حدود 16 شرکت در نظر گرفته شده است و این شرکت‌ها از سوی پژوهشکده پولی و بانکی حمایت می‌شوند. در این نمایشگاه، دستاوردها و محصولات حوزه بانکداری الکترونیک، بانکداری همراه، طراحی دیتاسنتر، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های ICT، تولیدکنندگان نرم‌افزارهای مرتبط با بانکداری نوین و امنیت الکترونیک ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.