راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید از سایت‌های خارجی توسط سامانه اول پرداخت

خرید از سایت‌های خارجی مانند سایت آمازون، سایت Ebay و یا سایت Alibaba، یکی از راه­‌هایی است که به کمک آن، این روزها افراد زیادی به کسب درآمد و یا تهیه ملزومات خود می‌پردازند. سایت‌های بسیاری وجود دارند که از محصولات با کیفیتی پشتیبانی می‌کنند و افراد در سراسر دنیا از آن‌ها به‌صورت آنلاین برای تهیه محصولات موردنظر خود استفاده می‌کنند؛ به دلیل تحریم‌های موجود، برخی از این سایت‌ها اقدام به ارائه خدمات به موقعیت مکانی کشور ایران نمی‌کنند و از همین رو گروه‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که اقدام به حل این مشکل کرده و خدماتی را به هم‌وطنان ایرانی ارائه می‌دهند. در واقع خرید از سایت‌های خارجی معتبر بدون شماره کارت و آدرس بین‌المللی امکان‌پذیر نیست و ساکنین کشور ایران برای تهیه از این سایت‌ها باید از مراکز معتبر کمک بگیرند. با وجود این مراکز معتبر، خرید از سایت‌های خارجی بسیار ساده شده و همه افراد می‌توانند به کمک آن‌ها، بدون در اختیار داشتن اسناد و مدارک بین‌المللی اقدام به تهیه محصولات موردنظر خود در تعداد متغیر کنند. سایت اول پرداخت، به عنوان یکی از معتبر ترین واسطه‌های خرید از سایت‌های خارجی و به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان ایرانی، اقدام به انجام پروسه خرید از سایت‌های خارجی مانند سایت آمازون، سایت Ebay و یا سایت Alibaba کرده است. در ادامه نحوه خرید از سایت‌ها به واسطه اول پرداخت گفته شده است.


خرید از سایت‌های خارجی برای شهروندان ایرانی چگونه امکان‌پذیر است؟


برای همه ما پیش‌آمده است که هنگام جستجو در سایت‌های خارجی مانند سایت آمازون، سایت Ebay و یا  سایت Alibaba از یک محصول خوشمان آمده و زمانی که به مرجع آن مراجعه می‌کنیم، می‌فهمیم که سایت موردنظر به موقعیت مکانی کشور ما محصولی ارسال نمی‌کند و به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌توانیم اقدام به خرید آن محصول کنیم. در یک حالت کلی سایت‌های خارجی، خدمات‌رسانی محدودی به کشور ایران دارند و از همین رو باید در پی راه حلی به جز خرید مستقیم از آن­ها باشیم. تنها راه‌حل قابل اعتمادی که می‌توانید به کمک آن محصول موردنظر خود را خریداری کنید و در کمترین زمان به آن دست‌ پیدا کنید، استفاده از سایت‌های ایرانی فعال در این زمینه است. سایت‌های معتبر ایرانی، از جمله سایت اول پرداخت، از کارشناسان و متخصصانی تشکیل شده‌اند که سابقه بسیاری در خدمات‌رسانی آنلاین در زمینه‌های پرداخت دارند. (برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره می‌توان با کارشناسان اول پرداخت در ارتباط بود.)


نحوه ثبت سفارش از سایت‌های خارجی توسط سایت اول پرداخت به چه صورتی انجام می‌گیرد؟


سایت‌هایی مانند سایت اول پرداخت، که در زمینه خرید از سایت‌های خارجی فعال هستند با استفاده از کارت‌های اعتباری و معتبری که در اختیار خود دارند، اقدام به خرید محصولات انتخاب شده توسط کاربران ایرانی می‌کنند. پس از آنکه محصولات انتخابی خود را به کارشناسان اول پرداخت فرستادید، محصولات خریداری شده به نشانی آدرس‌های کشورهای خارجی که زیر نظر شرکت اول پرداخت قرار دارند ارسال می‌شوند و برای آدرس‌های مشتریانی که در ایران ساکن هستند بسته‌بندی می‌شوند. پس از آنکه این سفارش‌ها ارسال شدند از طریق گمرک وارد کشور می‌شوند. اما کاری که خریداران باید انجام دهند این است که در سایت‌های ایرانی ارائه‌دهنده این خدمات، مانند سایت اول پرداخت عضو شوند. سپس باید سفارش خود را در سایت ثبت کنید. در مرحله بعدی، هزینه‌های محصولات انتخاب شده خود را به سامانه مربوطه پرداخت کرده و منتظر ثبت سفارش خود از طریق سایت می‌شوید. پس از آنکه سفارش شما توسط سایت، ثبت شد می‌توانید بعد چند روز محصولات خود را در آدرسی که ارائه کرده‌اید، دریافت کنید.


از چه سایت‌های خارجی می‌توانیم اقدام به خرید کنیم؟


به کمک سایت‌ اول پرداخت که در زمینه خرید آنلاین از سایت‌های خارجی، خدمات‌رسانی می‌کند؛ شما می‌توانید از برخی سایت‌های معتبر خارجی در سراسر دنیا محصولات خود را خریداری کنید و با واریز هزینه‌های محصول و گمرک، محصول موردنظر خود را در اختیار داشته باشد. از جمله سایت‌هایی که در زمینه ارائه محصولات، به‌صورت گسترده و جهانی در حال فعالیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند؛ می‌توان به سایت‌های زیر اشاره کرد:

  • سایت  Amazon آمازون
  • سایت  Ebay ای‌بی
  • سایت  Alibaba علی بابا
  • سایت  Aliexpress علی اکسپرس

شما می‌توانید تمامی محصولات موردنظر خود را از سایت‌های بالا انتخاب کنید و با طی‌کردن مراحل موردنیاز، محصول مورد نظر خود را از طریق سفارش به اول خریداری کنید.


خرید از سایت‌های خارجی به چه روش‌هایی انجام‌پذیر است؟


برای خرید از آمازون، Ebay و یا Alibaba، پس از انتخاب محصول، شما باید اقدام به پرداخت ارز کنید. برای انجام پرداخت شما به کارت‌های اعتباری بین‌المللی نظیر ویزاکارت و مسترکارت نیاز خواهید داشت. بااین‌حال، همان‌طور که اشاره کردیم، کشور ایران با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و به‌عنوان 5 کشوری که شبکه بانکی آن به شبکه بانکی جهانی متصل نیست، از همین رو شرکت‌های بین‌المللی ویزاکارت و مسترکارت به طور مستقیم به ساکنین ایران خدمات‌رسانی نمی‌کنند. با اول پرداخت باشید تا به ارائه چند راه‌حل برای خرید از سایت‌های خارجی بپردازیم.

  • استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی آشنایان در خارج از کشور

اکثر ساکنین ایران، آشنایان و دوستانی در خارج از کشور دارند که می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند. اگر شما نیز از این دسته از افراد محسوب می‌شوید و قصد خرید از سایت‌های خارجی را دارید؛ می‌توانید با استفاده از شماره کارت، تاریخ انقضاء و کد 3 رقمی امنیتی کارت یکی از آشنایان خود که  مقیم کشوری خارجی است؛ محصولات خود را نهیه کنید و از او بخواهید که آن را برای آدرس ایران شما ارسال کند.

  • استفاده از خدمات صرافی‌ها به جهت پرداخت و حواله ارزی

یکی دیگر از روش‌های پرداخت به سایت‌های خارجی که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد و در حالت کلی پیشنهاد نمی‌شود؛ استفاده از صرافی‌ها است. ازآنجاکه امروزه واریز به‌حساب بانکی توسط سایت‌های خارجی کمتر استفاده می‌شوند؛ پرداخت به‌وسیله صرافی‌ها نیز کم‌تر متداول است. اما بااین‌حال برخی از سایت‌ها هستند که می‌توان به‌صورت مستقیم به‌حساب بانکی فروشگاه آن واریزی انجام داد و در صورت نیاز می‌توانید این کار را به کمک صرافی‌ها انجام دهید. البته لازم به ذکر است که واریزی توسط صرافی‌ها با کارمزدهای بالا همراه است.

  • استفاده از روش‌های واسطه‌ای نقل‌وانتقال ارزی مانند پی پال

بسیاری از سایت‌های فروشگاهی خارجی مانند سایت آمازون، سایت Ebay و یا سایت Alibaba علاوه بر اینکه از روش‌های پرداخت با ویزاکارت و مسترکارت پشتیبانی می‌کنند؛ از روش‌های پرداخت آنلاین مانند پی پال یا حتی وب مانی نیز پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید پی پال یکی از معتبرترین سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است که توسط بسیاری از کاربران در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال استفاده از شبکه پرداخت پی پال در ایران ساده نیست و برای جلوگیری از بسته‌شدن حساب، حتماً باید ساخت اکانت و پرداخت‌های خود را توسط متخصصین این زمینه انجام دهید. تیم اول پرداخت به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت‌ها خارجی، اقدام به ساخت اکانت پی پال برای هم‌وطنان ایرانی کرده است. شما می‌توانید برای استفاده از این خدمات، اقدام به افتتاح حساب کاربری در سایت اول پرداخت کرده و با کمک کارشناسان این گروه، پرداخت‌های خود را انجام دهید.


دریافت محصول خریداری شده از سایت‌های خارجی به ایران چگونه انجام می‌گیرد؟


پس از آنکه از نحوه پرداخت خود اطمینان حاصل کردید؛ نوبت به نحوه دریافت محصول در ایران می‌رسد. از دیگر موانعی که در این راه برای ساکنین کشور ایران وجود دارند؛ عدم ارسال مستقیم کالاها به ایران است. در واقع بسیاری از سایت‌های فروشگاهی آمریکایی و اروپایی رویکردهای سخت‌گیرانه‌ای را نسبت به ارسال محصولات به ایران پیش گرفته‌اند و این یعنی ارسال محصول توسط این شرکت‌ها به ایران انجام نمی‌گیرد. حتی پست‌های بین‌المللی مانند FedEx نیز ارسال پستی به ایران را پشتیبانی نمی‌کند؛ در کنار اول پرداخت باشید تا در ادامه روش‌های ارسال کالا از سایت‌های خرید خارجی به ایران را بررسی کنیم.

  • ارسال کالا به طور مستقیم از سایت فروشگاهی خارجی به ایران

همان‌طور که اشاره کردیم، ارسال کالا به طور مستقیم به ایران، توسط سایت‌های خارجی پشتیبانی به‌صورت محدود می‌شود. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که برخی سایت‌های خارجی با وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران، اقدام به ارسال محصولات به ایران کنند. شما باید پس از اطمینان حاصل کردن از مواردی مانند در اختیار داشتن ویزاکارت مناسب، امکان ارسال کالا توسط فروشنده، رویکرد کشور مبدأ نسبت به این اقدام و سرویس پستی موردنظر، اقدام به تهیه محصولات خود کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم ارسال کالای خود را از طریق روش‌های دیگری که در ادامه مطرح می‌کنیم، انجام دهید.

  • ارسال کالای خریداری شده توسط آشنایان

همان‌طور که گفته شد؛ افرادی که دارای آشنایانی در خارج از کشور هستند می‌توانند محصولات موردنظر خود را به آن‌ها بگویند تا آن‌ها برایشان اقدام به خرید کنند. سپس آدرس پستی خود در کشور ایران را به آن‌ها ارسال کنند و بسته‌های خود را در ایران دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.