راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از موبایل به‌عنوان ابزار پرداخت کیف پولی / آنچه خوبان همه دارند و حتی بیشتر

اگر یک تلفن هوشمند داشته باشید، احتمالاً یک کیف پول دیجیتال، جایی منتظر است تا شما آن را دانلود و نصب کنید. کیف پول موبایلی، یک روش ساده و امن الکترونیکی به دنیای مالی شما باز می‌کند. طی چند سال گذشته، استفاده از این روش پرداختی، روبه‌رشد بوده و بسیاری از غول‌های فناوری، آن را به بازارهای جهانی معرفی کرده‌اند.

شرکت‌های نامداری در سطح جهان چنین اپلیکیشن‌هایی به بازار عرضه کرده‌اند. شاید اسم Apple Pay ،Android Pay ،Samsung Pay یا کیف پول مایکروسافت را شنیده باشید. این قبیل اپلیکیشن‎‌ها، روش پرداخت هزینه کالاها و خدمات را از کارت‌های سنتی، به پرداخت موبایلی تغییر داده‌اند.

کیف پول‌های دیجیتال، از طریق حساب بانکی قابل شارژ شدن هستند. با استفاده از این کیف پول‌ها، برای هر ارسال یا دریافت پول، دیگر نیازی به استفاده از کارت بانکی نیست و به‌راحتی می‌توان عملیات واریز، برداشت و کنترل موجودی درون کیف پول را انجام داد. در واقع، یکی از کاربردهای مفید کیف پول، استفاده از آن در تراکنش‌های خرد است که هر بار نیازی به ورود رمز دوم نیست. پرداخت قبوض مختلف، خرید شارژ اپراتورهای مختلف تلفن همراه، خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت خلافی خودرو و نیکوکاری از جمله خدماتی هستند که بدون نیاز به واردکردن مشخصات کارت بانکی (رمز دوم ثابت یا پویا و CVV2) در هر تراکنش و تنها با شارژ کردن کیف پول دیجیتال، می‌توان از آنها بهره‌مند شد.


اما چرا باید از تلفن همراه به‌عنوان ابزار پرداخت کیف پولی استفاده کرد؟


  • راحتی و سرعت

در عرض چند ثانیه، شما می‌توانید یک خرید یا انتقال پول را با استفاده از کیف پول دیجیتال و تنها با لمس صفحه موبایل‌تان انجام دهید.

پرداخت هزینه کالاها و خدمات با کیف پول موبایلی، بسیار سریع است. به‌طوری‌ که بدون کشیدن کارت و واردکردن اطلاعات آن، فقط کافی است یک دکمه را لمس کنید تا پرداخت انجام شود. اگر پرداخت را با کد QR یا NFC انجام بدهید، این سرعت بیشتر هم خواهد شد.

  • کارایی و مدیریت مالی آسان

شما می‌توانید مشخصات تمامی کارت‌های بانکی را در کیف پول دیجیتال شخصی خود ذخیره کرده و بدون حمل کیف پول فیزیکی، هزینه‌های خود را پرداخت کنید. از آنجایی‌ که امروزه تلفن همراه، یکی از ابزارهای جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌مان محسوب می‌شود، نگرانی از گم‌کردن یا جا گذاشتن پول خود را نیز نخواهید داشت. استفاده از کیف پول موبایلی، به‌ جای استفاده از چند کارت به‌صورت همزمان، مدیریت هزینه‌ها را ساده‌تر کرده و گزارش‌گیری از تراکنش‌های انجام‌شده را نیز تسهیل می‌کند. همچنین قراردادهای پرداخت و شارژ کیف پول هم به شما کمک می‌کند نگران خالی‌شدن کیف پول نباشید و همیشه از مقدار پولی که تا سر ماه برایتان مانده، آگاه باشید.

  • امنیت

بر خلاف کیف پول معمولی، شما می‌توانید امنیت تلفن همراه خود را بالا ببرید. اگر کسی کیف پول شما را پیدا کند، به‌راحتی به کارت‌های شما دسترسی دارد، اما در صورت مفقودشدن تلفن همراه (به شرط رعایت موارد امنیتی)، کسی نمی‌تواند به آن نفوذ کند و کارت اعتباری شمارا بیرون بکشد. علاوه بر این، زمانی که از فروشگاهی خرید و با کیف پول‌تان هزینه آن را پرداخت می‌کنید، به‌ جای شماره کارت و اطلاعات حساب شما، تنها یک شناسه منحصربه‌فرد به فروشگاه ارسال می‌شود؛ بنابراین فروشگاه‌هایی که با کیف پول دیجیتال کار می‌کنند، اطلاعات حساب شمارا ذخیره نمی‌کنند که این امر به افزایش امنیت داده‌های شما کمک می‌کند.

  • عدم محدودیت مکانی و زمانی

با استفاده از کیف پول موبایلی، در هر مکان و زمانی به‌راحتی می‌توان پرداخت‌های خرد، مانند پرداخت قبوض مختلف، خرید شارژ اپراتورهای مختلف تلفن همراه، خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت خلافی خودرو، نیکوکاری و… را انجام داد.

  • دریافت پاداش

در بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال، شما به ازای تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید پاداش دریافت می‌کنید که این خود یکی از جذابیت‌های استفاده از این روش پرداخت است. به‌عنوان مثال، درصدی از مبلغ خرید به شما بازگردانده شده یا معادل امتیاز آن را دریافت می‌کنید.

سهم تجارت الکترونیک و تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا، روزبه‌روز در حال فزونی است. در ایران هم مانند سایر کشورهای جهان، استفاده از کیف پول دیجیتال رو به افزایش است. در این میان، شرکت بهار نیز توانسته با بهره‌مندی از سیستم اختصاصی بانکداری متمرکز (Core Banking) خود، خدمات و راهکارهای گوناگونی را در حوزه‌های مختلف بانکداری متمرکز، سامانه‌های وفاداری، پرداخت‌های الکترونیکی و کیف پول دیجیتالی در اختیار افراد، سازمان‌‌ها و فعالان کسب‌وکار قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.