راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین مجوز نظارتی بایننس در اروپا صادر شد

کسری حسنی / بایننس مجوز فعالیت‌ صرافی خود در فرانسه را از رگولاتورهای این کشور دریافت کرد. این کمپانی هم‌اکنون توسط اداره نظارت بر بازار سهام فرانسه، به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال ثبت شده‌ است. حجم معاملات روزانه بایننس رقمی بالغ بر 14 میلیارد دلار است و همین موضوع سبب شده تا این کمپانی در صدر صرافی‌های رمزارز دنیا قرار گیرد. این تصمیم، فرانسه را به اولین کشور بزرگ اروپایی تبدیل می کند که اجازه فعالیت برای بایننس را صادر کرده است.

به علاوه این کمپانی در لیتوانی توسط رگولاتورهای ضدپول‌شویی این کشور نظارت می‌شود و همچنین به‌دنبال ثبت در سازمان نظارت بر امور مالی سوئد است. بایننس هیچ دفتر مرکزی رسمی‌ ندارد و زمانی به این واقعیت افتخار می‌کرد اما پس از واکنش‌های شدید مقامات بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا، ایتالیا و سنگاپور در سال گذشته، این کمپانی به‌دنبال برقراری صلح با رگولاتورهاست. ژائو، مدیرعامل و بنیان‌گذار بایننس، ماه گذشته اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد پایگاه اروپایی خود را در پاریس راه‌اندازی کند.

ماه گذشته، ژائو در یک رویداد رمزارزی در پاریس سخنرانی کرد. او در این مراسم از برنامه شتاب‌دهنده جدیدی برای استارتاپ‌های وب 3 رونمایی کرد. این کمپانی همچنین متعهد شد تا 100 میلیون یورو در این کشور سرمایه‌گذاری کند. ژائو، فرانسه را در پذیرش رمزارزها «بسیار مترقی» توصیف کرد. به گفته او، فرانسه در زمینه رگولاتوری بسیار سخت‌گیر است، اما درک پیشرفته‌ای برای انجام این کار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.