راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهام شرکت علی‌بابا به دلیل یک تشابه اسمی سقوط کرد

سهام علی‌بابا در روز سه‌شنبه به دنبال شایعات تأیید نشده‌ای که جک ما، مؤسس این شرکت را به تحقیقات امنیت ملی مرتبط می‌کرد حدود 1.7 درصد کاهش یافت. این در حالی است که در ابتدای بروز این شایعات سهام این شرکت بیش از 9 درصد افت کرده بود.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی رسانه‌های چینی این‌طور گزارش داده‌اند که دفتر امنیتی هانگژو در روز 25 آوریل اقداماتی علیه فردی با نام خانوادگی Ma به اتهام استفاده از اینترنت در جهت به خطر انداختن امنیت ملی انجام داده‌اند. گویا فرد مورد نظر، مدیر بخش تحقیق و توسعه سخت‌افزار یک شرکت فناوری بوده است.

علی‌بابا و جک ما هنوز به درخواست رسانه‌ها برای توضیح ماجرای پیش‌آمده پاسخ نداده‌اند. اما به طور کلی شواهد شایعات پیرامون او را رد می‌کنند. طبق گزارش‌هایی که رسانه‌های چینی منتشر کرده‌اند نام کوچک این شخص به جای یک نویسه دو نویسه چینی داشته است و این در حالی است که نام کوچک جک ما در چینی فقط یک کاراکتر دارد و این احتمال ربط جک ما به قضیه را کاهش می‌دهد. این پرونده در حال حاضر در دست بررسی است.

طبق بیانیه ژوئیه سال 2021 شرکت علی‌بابا، جک ما در سال 2020 از هیئت‌مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد و دیگر مسئولیت اجرایی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.