راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست «ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه» توسط همکاران سیستم برگزار شد

شرکت‌های دانش‌بنیان در چند سال اخیر نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته‌اند. بااین‌حال، این شرکت‌ها با موانع مختلفی روبرو هستند، ورود به بازار سرمایه و چگونگی ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود این شرکت‌ها یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های مذکور است. در همین راستا باهدف هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در زمین ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان آی‌تی‌محور رویدادی با عنوان «ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه» در روز سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 با حضور مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار، جمعی از متخصصان و فعالان بازار سرمایه در دفتر مرکزی همکاران سیستم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی همکاران سیستم، محمد عزیزاللهی مدیرعامل همکاران سیستم، در صحبت‌های خود ابتدا نگاهی به وضعیت ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش و تکنولوژی‌محور در دنیا داشت و در ادامه تجربه‌ ورود همکاران سیستم و سپیدار سیستم به بازار سرمایه را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.  او هم‌چنین با برشمردن شیوه‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در جهان، به چالش‌های این موضوع در ایران اشاره کرد.

به گفته‌ عزیزاللهی، حضور کم‌رنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس، نبود یک مکانیزم مشخص برای ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری آن‌ها و همچنین فاصله گرفتن ارزش ذاتی و ارزش بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تکنولوژی‌محور را مهم‌ترین چالش‌های این شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه است.

در بخش بعدی نشست، پنل پرسش‌و‌پاسخ با مدیریت شهرام شریف فعال رسانه و روزنامه‌نگار تکنولوژی و با حضور محسن خدابخش، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر علی رحمانی استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران و محمدمهدی میرمطهری عضو هیئت مدیره همکاران سیستم برگزار شد.

تجربه‌های جهانی ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، ورود استارتاپ‌های مطرح ایرانی به بازار سرمایه و مشکلات پیش‌روی آنها، چالش‌های استانداردسازی ارزش‌گذاری‌، مشکلات بازار سرمایه برای پذیرش و ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان، شناخت بازار از این شرکت‌ها و آینده آنها و در نهایت تجربه شرکت‌ همکاران سیستم در ورود به این بازار مهم‌ترین موضوعاتی بودند که در این پنل به آن‌ها اشاره شد.

همکاران سیستم اعلام کرده که می‌خواهد نشست‌های این‌چنینی با فعالان بازار سرمایه را به‌شکل تکرارشونده برگزار کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.